single....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 07 dec 2006 11:48

Ik herinner mij een bruiloft van vrienden. DAt op de receptie de bruidegom zei: En, zit er iets voor je tussen. En ik zei: Pardon? EN hij zei, nou er lopen toch wel een aantal vrijgezelle vrienden van mij rond, en dit zou je toch ook wel willen? (doelde op de bruiloft, meende dit nog serieus ook en ik was toen net 19 en hij 21)

Dat vind ik soms echt eng aan de reformatorische gezindte, dat men er vanuit gaat dat het je grootste wens is toch wel voor je 30ste getrouwd te zijn en het liefst voor je 25te. Dan voel ik me inderdaad een vreemde eend in de bijt. Op mijn opleiding was je er vroeg bij als je op e 23ste al een serieuze relatie had en trouwen voor je 30ste was zeer zeldzaam. Eerst jezelf ontwikkelen en van het leven genieten was daar het motto. Nu moet dat natuurlijk ook niet doorslaan, maar ik bedoel maar wat een cultuurtje en maatschappelijke druk met je kan doen.

Ik verdenk soms ook mensn dat ze trouwen omdat dat nu eenmaal gewenst is vanuit de omgeving en een logische gang van zaken: zo rond je 16e, 17e iemand aan de haak slaan (liefst binnen eigen gemeente) en als je dan twee jaar verkering hebt en elkaar wel mag trouwplannen maken. Ook al ben je nog maar 19.

(Overigens is meneer de bruidegom inmiddels weer gescheiden.)

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 07 dec 2006 11:58

Jazeker, je moet voor je 25e toch echt een serieuze relatie hebben.
Heb je dat niet, dan is de kans groot dat je overblijft, etc.

Ghe, zo zit 1 van m'n zwagers er zo mee in z'n maag dat ik geen serieuze relatie heb. Ik ben 20, dan zou je daar toch wel mee beginnen, enz, enz. Hoe sneu is dat. Pff, hallo zég..ik ben 20 en heb daar helemaal geen zin in. Ik wil nog niet gebonden zijn. Eigenlijk, staat me dat min of meer tegen. Maar, dat begrijpen ze niet..(en willen ze niet begrijpen). :)
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 dec 2006 12:07

Die mensen moeten niet zo zeuren en zich wat drukker met hun eigen leven bezig moeten zijn, ipv met die van jou! Vrienden en familie hebben mij ook vaak zat willen koppelen, maar neem nooit een relatie omdat je vind dat het tijd wordt dat je een partner neemt!

Ik heb liever een vriend omdat hij en ik gelukkig met elkaar zijn, dan dat we een relatie aangaan omdat mijn familie het hoog tijd vind worden!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 07 dec 2006 12:13

meschianza schreef:Dat vind ik soms echt eng aan de reformatorische gezindte, dat men er vanuit gaat dat het je grootste wens is toch wel voor je 30ste getrouwd te zijn en het liefst voor je 25te.

Vervang dat "grootste wens" maar voor "automatisme". Als het niet automatisch gebeurd, is er dus iets mis gegaan. Met de reformatorische gezindte heb ik daar opvallend meer last van, dan bij mensen bij mij uit de kerk of bij mijn (inmiddels) oud-klagenoten.
www.cgjf.nl

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 07 dec 2006 12:31

Inderdaad irritant als mensen zich bemoeien met je single zijn. Ik geef meestal aan dat ik eerst carriere wil maken, :| of dat mijn schoonouders geen kinderen kunnen krijgen.

"Overschieten" (??) is beter dan trouwen en vervolgens scheiden of een slecht huwelijk.

André

Berichtdoor André » 07 dec 2006 12:32

'Trouw niet voor je 40 bent' krijgt ook wel steeds meer sympathie van mij. :wink:
Wat serieuzer, ik vind single zijn niet zo boeiend hoor, komt misschien ook omdat je het 'getrouwde leven' kent.
Wat ik hier las over een bruid scoren voor je 20ste en het liefst uit je plaatselijke gemeente, dat zou ik nu een 'enge' gedachte vinden.
Maargoed, je leven opnieuw doen is wat gecompliceerd. 8)

André

Berichtdoor André » 07 dec 2006 12:40

Jort schreef:"Overschieten" (??) is beter dan trouwen en vervolgens scheiden of een slecht huwelijk.
Mhaw, meestal weet je op dat moment nog niet dat je gaat scheiden.....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 dec 2006 12:40

Wolkje schreef:wauw marnix dat is een diepe!
struikel niet te hard, kan zeer doen :wink:

Hehe.... soms is pijn ook positief. Niet leuk, maar wel nodig zeg maar.

Nog een mooie: Ik ben single, mijn schoonouders kunnen geen kinderen krijgen. Oh, is al genoemd zie ik nu :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 dec 2006 12:44

Lausnitz schreef:
meschianza schreef:Dat vind ik soms echt eng aan de reformatorische gezindte, dat men er vanuit gaat dat het je grootste wens is toch wel voor je 30ste getrouwd te zijn en het liefst voor je 25te.

Vervang dat "grootste wens" maar voor "automatisme". Als het niet automatisch gebeurd, is er dus iets mis gegaan. Met de reformatorische gezindte heb ik daar opvallend meer last van, dan bij mensen bij mij uit de kerk of bij mijn (inmiddels) oud-klagenoten.

Misschien omdat traditionele kerken vaak behoorlijk gezinsgericht denken en doen? Je komt in een cultuur waar gezinnen veel aandacht krijgen en het hebben van een groot gezin ook als normaal wordt gezien.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 dec 2006 12:47

meschianza schreef:Ik herinner mij een bruiloft van vrienden. DAt op de receptie de bruidegom zei: En, zit er iets voor je tussen. En ik zei: Pardon? EN hij zei, nou er lopen toch wel een aantal vrijgezelle vrienden van mij rond, en dit zou je toch ook wel willen? (doelde op de bruiloft, meende dit nog serieus ook en ik was toen net 19 en hij 21)

Dat vind ik soms echt eng aan de reformatorische gezindte, dat men er vanuit gaat dat het je grootste wens is toch wel voor je 30ste getrouwd te zijn en het liefst voor je 25te. Dan voel ik me inderdaad een vreemde eend in de bijt. Op mijn opleiding was je er vroeg bij als je op e 23ste al een serieuze relatie had en trouwen voor je 30ste was zeer zeldzaam. Eerst jezelf ontwikkelen en van het leven genieten was daar het motto. Nu moet dat natuurlijk ook niet doorslaan, maar ik bedoel maar wat een cultuurtje en maatschappelijke druk met je kan doen.

Ik verdenk soms ook mensn dat ze trouwen omdat dat nu eenmaal gewenst is vanuit de omgeving en een logische gang van zaken: zo rond je 16e, 17e iemand aan de haak slaan (liefst binnen eigen gemeente) en als je dan twee jaar verkering hebt en elkaar wel mag trouwplannen maken. Ook al ben je nog maar 19.

(Overigens is meneer de bruidegom inmiddels weer gescheiden.)

Tja, je hebt je kans gehad meisje ;) :P :roll: :D

maar je hebt gelijk... bah, dat gedwongene.... mensen zouden de NATUUR wat meer zijn gang moeten laten gaan, in plaats van de CULTUUR.

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 07 dec 2006 12:52

Ik kan me ook enorm ergeren aan dat 'moeten' en 'het hoort zo'. Sommige mensen kijken je zelfs aan op een manier van 'wat zielig dat je geen verkering hebt'. :roll: Hoe belachelijk!

Als je gelukkig met elkaar bent, moet je het zeker niet nalaten om een relatie aan te gaan, maar al die ongeschreven wetjes... bah. :P

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 07 dec 2006 13:02

Jort schreef:Inderdaad irritant als mensen zich bemoeien met je single zijn. Ik geef meestal aan dat ik eerst carriere wil maken, :| of dat mijn schoonouders geen kinderen kunnen krijgen.

"Overschieten" (??) is beter dan trouwen en vervolgens scheiden of een slecht huwelijk.

Misschien is dat het wel, de angst dat er straks geen geschikte beschaafd christelijke, liefst tot eigen kerk behorende kandidaten meer zijn en je nu dus moet pakken wat je pakken kan.

Brr

Kijk, ik hoop niet eenzaam oud te worden, maar dat kan ook binnen een huwelijk. Misschien kan je dan zelfs nog eenzamer zijn omdat eht anders zou moeten. Ligt er sterk aan wat je er zelf van maakt en met je leven doet. Mocht ik mijzelf ooit in huwelijksbootje storten dan op voorwaarde dat ik gewoon door kan gaan met mezelf ontwikkelen en de wereld zien en ervaren. In plaats van wat ik bij twee 'vriendinnen' zie: die niet meer verder komen dan de supermarkt, wier activiteiten hoofdzakelijk bestaan uit het verzorgen van maaltijden en het inplakken van de babyalbum en met wie geen fatsoenlijk gesprek meer is te voeren over maatschappelijke kwesties, politiek of cultuur. . daar ben ik niet jaloers op. En ze denken dat het nog normaal is ook. Gelukkig heb ik in mijn kenissenkring ook andere voorbeelden hoor :wink:

@ Marnix : je bent nog steeds vrijgezel dus ik koester nog steeds hoop :mrgreen:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 07 dec 2006 13:47

hermanmulder schreef:ff serieuse vraag,

Zijn er ook mensen die, omdat ze vrijgezel zijn, lid geworden zijn van refoweb?

Want, als ik het er ergens over heb dat ik op refoweb zit, dan zeggen ze allemaal of ben je zo druk bezig om een vriendin te krijgen :?

Heette refoweb niet eerst refodate?
Meen het ooit ergens gelezen te hebben.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 dec 2006 14:00

@ Marnix : je bent nog steeds vrijgezel dus ik koester nog steeds hoop :mrgreen:

Nou, dat komt er dan niet echt uit, met die 2-jaarlijkse bezoekjes van je :P En ik bedenk me nog iets maar dat vertel ik je later wel, erg grappig in ieder geval... en ironisch...

* gooit een kussen naar Meschianza's hoofd :D

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 07 dec 2006 14:30

meschianza schreef:..die niet meer verder komen dan de supermarkt, wier activiteiten hoofdzakelijk bestaan uit het verzorgen van maaltijden en het inplakken van de babyalbum en met wie geen fatsoenlijk gesprek meer is te voeren over maatschappelijke kwesties, politiek of cultuur. .

Wat een feest der herkenning... Laat ik nu net bezig zijn met een babyalbum en heb net mn arpeltjes geschild..

De supermarkt is momenteel ook mijn enige uitgaansgelegenheid maar... Hier op refoweb blijf ik wél op de hoogte van alle maatschappelijke kwesties, politiek en cultuur én word ik er fijn aan herinnerd dat het leven van een huisvrouw bár saai is...

Gelukkig zijn er twee kindjes waar ik ontzettend van geniet en ben ik het wel eens met Femke. Carriére maken (in mijn geval gewoon een leuke baan vinden) dát komt nog wel weer.

Als je maar tevreden en gelukkig bent hé..

Terug naar “Archief”