Vriendschappelijke Relaties

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 dec 2006 13:16

kort schreef:En wat als je als getrouwde vrouw een vrijgezelle vriend hebt? Ik ken iemand die in die situatie zit. De vriend komt ook daar thuis, en dus bij de man van die vrouw. Die kan ook wel goed met hem overweg, maar toch minder dan de vrouw. Vinden jullie dat dit kan? Bijv. msnen met hem ofzo?
Ik ben benieuwd :!:

Zolang je voor elkaar weet dat het wel goed zit: why not? Ik zou niet weten waarom niet. Als je dus vóór je relatie een goede vriend hebt en die blijft gewoon goed bevriend tijdens je verkeringstijd, je gaat trouwen en dan moet je hem ineens gedag zeggen? Alleen maar omdat hij nog vrijgezel is? Wat een onzin zeg. Een beetje vertrouwen kan geen kwaad. Dingen met z'n 3en doen ook niet trouwens.
pobody's nerfect

kort
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kort » 04 dec 2006 13:17

Nee dat kan niet naar mijn idee. Daarmee wordt snel een schijn van kwaad gecreëerd. Je mag uiteraard met elkaar omgaan, maar samen winkelen, uit eten, etc. gaat te ver: alleen activiteiten met drie personen.

Nee zover gaat het ook niet. Het blijft bij msn contact, en heel af en toe als ze hem wat moet brengen drinkt ze gelijk wat bij hem. Volgens mij zeker niet langer dan een uur. Verder zijn ze altijd met z'n drieen als hij op bezoek komt.

Zolang je voor elkaar weet dat het wel goed zit: why not? Ik zou niet weten waarom niet. Als je dus vóór je relatie een goede vriend hebt en die blijft gewoon goed bevriend tijdens je verkeringstijd, je gaat trouwen en dan moet je hem ineens gedag zeggen? Alleen maar omdat hij nog vrijgezel is? Wat een onzin zeg. Een beetje vertrouwen kan geen kwaad. Dingen met z'n 3en doen ook niet trouwens.

De vriendschap ontstond pas na het huwelijk, voor zover ik weet.

Ferdinand
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Ferdinand » 04 dec 2006 13:19

Ergens hoorde ik eens: Echte vrienden kun je 3 maanden niet zien en er dan dag en uur komen en er dan blijven hangen!

Dat vind ik wel een mooi omschrijving. Ken alleen nog niet een zo iemand.
Heb geen echte vrienden. :(

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 dec 2006 13:23

De vriendschap ontstond pas na het huwelijk, voor zover ik weet.

Dus? Als je man of vrouw voor iemand anders óók veel kan betekenen zonder dat er liefde in het spel is ofzo wie ben jij dan om dat in de weg te staan? Natuurlijk, je eigen relatie moet er niet onder lijden etc, maar ik zie werkelijk niet in waarom een getrouwd iemand geen gewone vriendschap aan mag gaan met een vrijgezel persoon. Dan zouden oudere vrijgezellen nooit getrouwde vrienden kunnen hebben.
pobody's nerfect

kort
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kort » 04 dec 2006 13:24

Oke. Ben het met je eens! Zo denk ik tot op dit moment ook. Maar ik was benieuwd naar meer meningen. Vandaar mijn vraag.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 dec 2006 13:29

Laat mijn reactie dan meteen wat argumenten geven naar mensen toe die het níet met ons eens zijn ;)
pobody's nerfect

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 dec 2006 13:56

Jort schreef:
kort schreef:En wat als je als getrouwde vrouw een vrijgezelle vriend hebt? Ik ken iemand die in die situatie zit. De vriend komt ook daar thuis, en dus bij de man van die vrouw. Die kan ook wel goed met hem overweg, maar toch minder dan de vrouw. Vinden jullie dat dit kan? Bijv. msnen met hem ofzo?

Nee dat kan niet naar mijn idee. Daarmee wordt snel een schijn van kwaad gecreëerd. Je mag uiteraard met elkaar omgaan, maar samen winkelen, uit eten, etc. gaat te ver: alleen activiteiten met drie personen.

Ik zou er als echtgenoot niet eens altijd bij wíllen zijn. Het is haar vriend en ik ben geen automatisch aanhangsel van haar, laat staan haar controleur.

Met de schijn des kwaads heb ik niets, die zit vooral in de hoofden van andere mensen en is derhalve hun eigen probleem.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 dec 2006 15:03

Aragorn schreef:
Jort schreef:

Ik zou er als echtgenoot niet eens altijd bij wíllen zijn. Het is haar vriend en ik ben geen automatisch aanhangsel van haar, laat staan haar controleur.

Met de schijn des kwaads heb ik niets, die zit vooral in de hoofden van andere mensen en is derhalve hun eigen probleem.

|:)|

Ikkuh0310
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Ikkuh0310 » 04 dec 2006 15:42

Ferdinand schreef:Ergens hoorde ik eens: Echte vrienden kun je 3 maanden niet zien en er dan dag en uur komen en er dan blijven hangen!

Dat is erg jammer Ferdinand. Ik heb ze nu bijna een jaar! ECHTE vrienden en ik kan ze echt niet meer missen!!

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 04 dec 2006 16:03

Ferdinand schreef:Ergens hoorde ik eens: Echte vrienden kun je 3 maanden niet zien en er dan dag en uur komen en er dan blijven hangen!

Ik dacht ook vrienden te hebben.

Toen ik ging trouwen leek iedereen weg te lopen..

We hadden een leuk huisje gekocht. Ik sms-de een vriend van joh: we hebben een huisje gekocht. Kom je ook? Jajaja.. we komen langs! ik spreek met je af! Leuk, dacht ik. Half jaar later.... Nog niemand gezien. Ik was in die tijd een paar keer bij hem langs geweest. Dus ik vroeg: heb je het misschien vergeten? .. Meneertje ongeduld.. We komen vast nog wel langs. Toen had ik het gezien. Ik heb hem netjes bedankt en de vriendschap afgebroken. Daar kon ik werkelijk niets mee.

Andere vriend.

Die had een relatie en woonde samen. Leuk! Een aantal keren bij elkaar over de vloer geweest. Op een gegeven ogenblik wil ik weer eens bij hem langs. Staan we aan de deur. Mogen we binnen komen?? Hmm Hmm.. .deur op kier.. Eigelijk niet.. Dat wil zij niet meer. Huh? wat krijgen we nou? Om die situatie niet op te blazen zijn we weer gegaan. Later nodig ik hem uit, evt samen met vriendin, voor onze bruiloft. Hij zou kijken of ie een uurtje mocht komen!?! Vervolgens krijg ik een sms dat ie niet komt. Hummzzz.. Later had ik zoiets als: poeh die zit onder de plak. Weer een poosje later breekt ie ineens het contact af nadat ik eens vroeg hoe het nou precies zat. Een ding was mij wel duidelijk.. Zijn vrindin vertrouwde mij niet?!? Dus die heb ik ook maar gedag gezegt. En zo heb ik er niet veel meer aan over gehouden.

Echte vriendschap is zeldzaam geworden voor me dus.

Groet,

Fly29
Geloof, Hoop en Liefde

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 04 dec 2006 17:56

Ik vind dat extreme van: echte vrienden weten alles van elkaar, echte vrienden zijn er altijd voor elkaar verder wel erg idealistisch..

Wel rot voor je fly...
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 12 dec 2006 13:11

Aragorn schreef:
Jort schreef:

Dat van die schijn des kwaads zit op zich wat in, maar aan de andere kant... al zou het niet in de hoofden van andere mensen zitten, het probleem komt toch best wel snel om de hoek krijgen dat je wat voor die ander gaat voelen... en dan heb je dus wel een probleem!! Of vind je dat nog steeds niet?

Overigens vind ik het zelf ook altijd wel lastig hoor zo'n situatie. Ik heb nu een vriendschap met een jongen waarin we echt eigenlijk alles van elkaar weten. Maar voor mij zou dat niet zo door kunnen gaan als een van ons verkering zou krijgen met iemand anders (en dus niet wij met elkaar, wat ik niet helemaal uitsluit..). Maar ondertussen vraag ik me dan wel af of het eerlijk is om het voor nu wél goed te vinden en anders niet.....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 dec 2006 13:22

joos schreef:
Aragorn schreef:
Jort schreef:

Dat van die schijn des kwaads zit op zich wat in, maar aan de andere kant... al zou het niet in de hoofden van andere mensen zitten, het probleem komt toch best wel snel om de hoek krijgen dat je wat voor die ander gaat voelen... en dan heb je dus wel een probleem!! Of vind je dat nog steeds niet?

Ehm, ja in dat geval heb je inderdaad wel een probleem. Dat zou ik natuurlijk wél vervelend vinden, al helemaal omdat ik meer moeite heb met emotioneel vreemdgaan dan fysiek. Maargoed, daar ga je in beginsel natuurlijk niet vanuit en ik vind het bewaken van die grenzen primair de verantwoordelijkheid van de ander (die zo'n vriendschap heeft).

Overigens vind ik het zelf ook altijd wel lastig hoor zo'n situatie. Ik heb nu een vriendschap met een jongen waarin we echt eigenlijk alles van elkaar weten. Maar voor mij zou dat niet zo door kunnen gaan als een van ons verkering zou krijgen met iemand anders (en dus niet wij met elkaar, wat ik niet helemaal uitsluit..). Maar ondertussen vraag ik me dan wel af of het eerlijk is om het voor nu wél goed te vinden en anders niet.....

Ja, wat dat betreft is verkering soms ook een beetje een raar iets: je bent vaak in relatief korte tijd helemaal into iemand en richt daar helemaal je aandacht op terwijl je zoiets met gewone vrienden vaak langzamer en evenwichtiger opbouwt. En als je zo'n vriendschap hebt en dan een relatie met iemand anders krijgt moet je voor jezelf denk ik wel duidelijk hebben wat die nu precies voor je betekent en waarom die de plaats van nummer 1 inneemt. Maarja, zolang dat niet het geval is zou ik me denk ik ook nergens druk om maken. :)

GeeruQu

Berichtdoor GeeruQu » 12 dec 2006 14:01

Een goede vriendin van mij heeft verkering.. Maar nu krijg ik dus het gevoel dat ze mij laat stikken (en de rest v/d vriendengroep) en ons heeft ingeruild voor dr vriendje..
Niemand die het leuk vindt, maar ook niemand die het tege dr durft te zeggen..

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 12 dec 2006 14:01

Ik heb een zeer goede vriend die ik al 6 jaar ken en met wie ik wekelijks sms, bel etc, bij wie ik regelmatig blijf slapen. Toen hij een relatie kreeg , zijn we daar acuut mee gestopt en hielden we afstand. Dat ging vanzelf. Natuurlijk had ik het daar moelijk mee maar ik vond het ongezonder om gewoon door te gaan. Dat kan je niet maken tegenover zo'n meisje. Ik zou het iig moeilijk vinden als ik net een relatie met een jongen had die ik steeds beter probeer te leren kennen en ik weet dat hij wekelijks met een vriendin contact heeft met wie hij een band heeft die ik nog niet kan evenaren. Ook al weet ik dat het een vriendschap is en niet meer dan dat, zou het me onzeker maken.

Terug naar “Archief”