Inentingen bij baby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mei 2006 14:49

Smurffie schreef:
Lalage schreef:
Smurffie schreef:
Lalage schreef:Weet je wat het dubbele is... als niet-ingeent persoon profiteer je toch van de wel-ingeente mensen om je heen. Want als zij niet ziek worden, heb jij ook minder kans om ziek te worden.

Is dat niet een beetje vergezocht? :-s

Nee, dat is toch logisch.
Ik bedoel ermee te zeggen dat je eigenlijk met z'n allen de afweging moet maken wel of niet inenten. En als je zegt: ik doe het niet, dan loop je toch minder risico als iedereen om je heen het wel doet. Terwijl je 't misschien wel zou doen als niemand om je heen het deed, omdat dan het effect veel groter is. Snappie?

Nee, dat is gewoon waar. Als iedereen het maar 'aan God zou overlaten' zou God opeens blijken te willen dat de halve wereld overlijdt aan de pest, terwijl die ziekte nu vrijwel uitgeroeid is.

Het spijt me zeer, maar ik heb er nog nooit bij stil gestaan dat als andere mensen om mij heen maar ingeënt zijn, ik ook 'lekker minder risico loop'. dat bedoelde ik eigenlijk. Het lijkt me ver gezocht dat mensen er wél zo over denken..maar goed, nu je het zegt, ze zullen er best zijn. Ronduit egoïstisch in dat geval. (Inenting voor 'zieke geesten', bestaat dat? 8))

Ik zeg ook niet dat mensen met het oog daarop bewust niet inenten, maar het is wel een stuk makkelijker om dat soort 'principes' te hebben op deze manier. Verder vind ik de overwegingen om er tegen te zijn niet echt in lijn met de bijbel en getuigen van een verwrongen idee van afhankelijkheid en Gods wil.

Ik geloof overigens niet dat je gaat als het je tijd is, maar dat het je tijd is als je gaat. En op dat laatste kun je zeker wel de nodige invloed uitoefenen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 mei 2006 21:16

Katlheen schreef:Tja, als je zelf niet aan inenten wilt doen, prima, maar draag dan ook de gevolgen denk ik altijd maar. Voor wat betreft inenten bij babies, dat zou ik zonder meer doen, als ik er een zou hebben. Ik wil niet hebben dat mijn kind evt. de dupe wordt van MIJN geloofsovertuiging. Wat mensen met hun volwassen hoofd doen, moeten ze zelf weten, maar niet ten koste van een klein kind. Ik zou zo'n kind toch niet graag willen uitleggen dat hij/zij in een rolstoel door het leven moet, omdat IK denk dat inenten niet mag.

Dan houd jij je kind ook zekers binnen in huis want stel dat het valt,onder de auto komt ofmet de fiets valt. Verder kunnen kinderen heel ziek worden van inentingen en heel soms sterft er een kind aan, dus daar zit ook weer een risico in. Je kunt je kind niet bewaren voor ongevallen en ziektes. Je kunt hoogstens enkele maatregelen nemen zodat ze bepaalde ziektes minder snelkrijgen.Daarnaast zijn inentingen ook niet helemaal dekkend. Soms krijgen kinderen de ziektes alsnog.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 mei 2006 00:02

Memmem schreef:
Katlheen schreef:Tja, als je zelf niet aan inenten wilt doen, prima, maar draag dan ook de gevolgen denk ik altijd maar. Voor wat betreft inenten bij babies, dat zou ik zonder meer doen, als ik er een zou hebben. Ik wil niet hebben dat mijn kind evt. de dupe wordt van MIJN geloofsovertuiging. Wat mensen met hun volwassen hoofd doen, moeten ze zelf weten, maar niet ten koste van een klein kind. Ik zou zo'n kind toch niet graag willen uitleggen dat hij/zij in een rolstoel door het leven moet, omdat IK denk dat inenten niet mag.

Dan houd jij je kind ook zekers binnen in huis want stel dat het valt,onder de auto komt ofmet de fiets valt. Verder kunnen kinderen heel ziek worden van inentingen en heel soms sterft er een kind aan, dus daar zit ook weer een risico in. Je kunt je kind niet bewaren voor ongevallen en ziektes. Je kunt hoogstens enkele maatregelen nemen zodat ze bepaalde ziektes minder snelkrijgen.Daarnaast zijn inentingen ook niet helemaal dekkend. Soms krijgen kinderen de ziektes alsnog.

Ik ben niet ingeënt. Mijn ouders zijn er principieel niet op tegen (voor zover ik weet), maar ze hebben het 1 keer gedaan bij mijn broer, die is daar zó gigantisch ziek van geweest dat ze het nooit meer gedaan hebben.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 22 mei 2006 19:59

ik heb nog geen niet-religieze redenen gehoord. (hoewel TK vooral geinteresseerd was in levensbeschouwing, dat weet ik)

Op dit moment wordt 3-5% van de kinderen niet gevaccineerd! (grote zorg voor de JGZ, starks is er geen kudde immuniteit meer, zie verhaal van lalge)
Dit is niet te verklaren door gereformeerden alleen, maar vooral door hoger opgeleide ouders die er kritisch over nadenken of alles wel nodig is.
Kijk voor meer info op: www.nvkp.nl (deze vereniging staat los van levensbeschouwing)

Ik denk:

- dat de bof prik niet nodig is
- dat de prikken voor de meeste kinderen te vroeg komen (maar voor het CB wel zohandig). Kinderen die nog borstvoeding krijgen en niet op de creche zitten hebben bij 2 maanden nog niks nodig.

- dat je naast religieuze redenen dus ook zeker kennis moet nemen van bovenstaande vereniging en niet religieuze argumenten.

o ja, als je niet gevaccineerd bent als meisje: Laat dan voordat er überhaupt kinderen in zicht komen nakijken of je rode hond hebt gehad. Dit is een eenvoudige test, moch je het niet gehad hebben kun je zelf of samen nog beslissen of je het alsnog wil (ze vragen het bij de eerste controle bij de verloskundige, maar dan is het te laat)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 23 mei 2006 19:27

tweetietwee schreef:
Ik denk:

- dat de bof prik niet nodig is
- dat de prikken voor de meeste kinderen te vroeg komen (maar voor het CB wel zohandig). Kinderen die nog borstvoeding krijgen en niet op de creche zitten hebben bij 2 maanden nog niks nodig.

Ik had nooit commentaar gekregen dat we de kinderen later lieten inenten en de BMR niet gaven. Met de jongste kreeg ik ineens van een andere cb-arts te horen hoe onverstandig we wel niet waren. De BMR ziekten zijn gevaarlijker dan de DKTP ziekten volgens haar. Door de mazelen overlijden volgens haar heel veel kinderen, meer dan aan de DKTP. Maar wij zijn heel eigenwijs en geven de BMR nog steeds niet.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 23 mei 2006 19:40

als je de bof in je tienerjaren krijgt veroorzaakt dat meestal onvruchtbaarheid, misschien dat de cb arts daar ook op doelde?

wij laten ons jochie wel inenten. wij hadden geen specifieke redenen waarom we het niet zouden doen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 23 mei 2006 20:03

Nee, het ging haar vooral om de mazelen, hier kunnen kinderen heel erg ziek van worden en heel soms overlijden ze er aan.Dat klopt ook wel maar wij hebben een beetje een antipathi tegen al die prikken. Er komen er steeds meer bij terwijl het effect niet altijd bewezen is.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 28 okt 2006 13:38

Ik liep met Melanie bij een osteopaat.
Osteopatie wordt door (de meeste) zorgverzekeraars niet vergoed omdat ze niet erkend worden.
Ik vroeg aan de osteopaat waarom ze eigenlijk nog niet erkend zijn.
Ze noemde dat het o.a. kwam doordat zij tegen inentingen zijn omdat zij van mening zijn dat Autisme een gevolg kan zijn door de zogehete 'contailprik'.
Heeft iemand dat wel eens vaker gehoord?

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 28 okt 2006 20:55

marma schreef:Ik liep met Melanie bij een osteopaat.
Osteopatie wordt door (de meeste) zorgverzekeraars niet vergoed omdat ze niet erkend worden.
Ik vroeg aan de osteopaat waarom ze eigenlijk nog niet erkend zijn.
Ze noemde dat het o.a. kwam doordat zij tegen inentingen zijn omdat zij van mening zijn dat Autisme een gevolg kan zijn door de zogehete 'contailprik'.
Heeft iemand dat wel eens vaker gehoord?

hmm ik ken alleen bepaalde vormen van epilepsie als genoemd gevolg (maar niet bewezen) van de cocktailprik..... Iedereen kan daar wel een mening over hebben er is alleen nog nooit iets bewezen. Behalve dat niet gevaccineerde kinderen minder allergisch zijn.

wat doet een osteopaat eigenlijk? Ik snap daar nooit iets van.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 29 okt 2006 09:47

Melanie had KISS. (Nekwervel verkeerd)
Ze huilde de eerste weken van haar leven aan één stuk door.
Nadat ik een keer of 4 bij de osteopaat was geweest was het over.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 30 okt 2006 11:39

marma schreef:Melanie had KISS. (Nekwervel verkeerd)
Ze huilde de eerste weken van haar leven aan één stuk door.
Nadat ik een keer of 4 bij de osteopaat was geweest was het over.

griezels, heeft die osteopaat die nekwervel nu goed gezet?

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 30 okt 2006 20:55

Ja, die heeft ze weer goed gedrukt. Ben ik haar heel erg dankbaar voor, anders zat ik nu nog met een huilende baby :cry:

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 31 okt 2006 10:15

ik word denk ik ook osteopaat :roll:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 nov 2006 21:16

Ik moet morgen weer naar het CB met Christiaan. Hij krijgt ditmaal 2 inentingen, BMR en D(K?)TP. nou is hij op het moment niet lekker, beetje verhoging snotverkouden, hoesten. Dus nu sta ik voor het dilemma wel even inenten of uitstellen tot een andere keer. wat zouden jullie, andere moeders doen?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

kort
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kort » 27 nov 2006 21:36

Ik zou gewoon naar het buro gaan. Ik heb hetzelfde ook wel eens meegemaakt. Toen heb ik het de arts van het buro voorgelegd, met mijn vraag of de inenting wel door kon gaan. Ze hebben toen goed naar de longen geluisterd, en toen beslist of de inenting door kon gaan.

Sterkte morgen! Ik heb er altijd zo'n hekel aan!

Terug naar “Archief”