Smurffie schreef:Lalage schreef:Smurffie schreef:Lalage schreef:Weet je wat het dubbele is... als niet-ingeent persoon profiteer je toch van de wel-ingeente mensen om je heen. Want als zij niet ziek worden, heb jij ook minder kans om ziek te worden.
Is dat niet een beetje vergezocht?
Nee, dat is toch logisch.
Ik bedoel ermee te zeggen dat je eigenlijk met z'n allen de afweging moet maken wel of niet inenten. En als je zegt: ik doe het niet, dan loop je toch minder risico als iedereen om je heen het wel doet. Terwijl je 't misschien wel zou doen als niemand om je heen het deed, omdat dan het effect veel groter is. Snappie?Nee, dat is gewoon waar. Als iedereen het maar 'aan God zou overlaten' zou God opeens blijken te willen dat de halve wereld overlijdt aan de pest, terwijl die ziekte nu vrijwel uitgeroeid is.
Het spijt me zeer, maar ik heb er nog nooit bij stil gestaan dat als andere mensen om mij heen maar ingeënt zijn, ik ook 'lekker minder risico loop'. dat bedoelde ik eigenlijk. Het lijkt me ver gezocht dat mensen er wél zo over denken..maar goed, nu je het zegt, ze zullen er best zijn. Ronduit egoïstisch in dat geval. (Inenting voor 'zieke geesten', bestaat dat?)
Ik zeg ook niet dat mensen met het oog daarop bewust niet inenten, maar het is wel een stuk makkelijker om dat soort 'principes' te hebben op deze manier. Verder vind ik de overwegingen om er tegen te zijn niet echt in lijn met de bijbel en getuigen van een verwrongen idee van afhankelijkheid en Gods wil.
Ik geloof overigens niet dat je gaat als het je tijd is, maar dat het je tijd is als je gaat. En op dat laatste kun je zeker wel de nodige invloed uitoefenen.