Leven na de dood

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 08 nov 2006 09:16

madel schreef:helaas heb je niet inhoudelijk kunnen weerleggen wat ik geschreven heb en gevraagd heb te weerleggen door de aangehaalde teksten te pareren

Madel ... omdat je datgene, waar je (mogelijk) op reageert, niet effe quote, weten anderen niet of dat je #A : ergens op reageert, of #B : je standpunt verduidelijkt, of #C : iets nieuws zegt ...??

Voortaan svp : *QUOTEN*, niet hele lappen tekst, maar steeds enkele regels — voorbeeld >

Code: Selecteer alles

[quote]... deze TEKST is ge_QUOTEd ...[/quote]

Resultaat >
... deze TEKST is ge_QUOTEd ...
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

madel
Mineur
Mineur

Leven en dood

Berichtdoor madel » 08 nov 2006 19:50

Hero,
Hoewel ik niet op de man wil spelen toch het volgende.
mijn geschreven stukjes (in deze topic) zijn erg overzichtig en makkelijk te beantwoorden. hele lappen tekst is in dit geval zeer sterk overdreven.
het geeft je een uitvlucht om te reageren op randverschijnselen en zo de hoofdzaak te laten liggen. ik hoef niet direct te quoten zodat het duidelijk is.
mijn conclusie over jouw reactie is voor mij duidelijk. je wordt, zoals ik zie, wel vaker op de vingers getikt door anderen.
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Leven en dood

Berichtdoor Hero » 09 nov 2006 03:23

madel schreef:je wordt, zoals ik zie, wel vaker op de vingers getikt door anderen

Als ... God met mij is, wie zal tegen mij zijn ?? :mrgreen:

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 22 nov 2006 05:14

Ik dacht dat er in de Bijbel duidelijk over wordt gesproken dat er 1é én 2e opstanding der slapenden is.

De 1 ste opstanding van hen die gerechtvaardigd zijn en Jezus tegemoet gaan naar het Hemels Jeruzalem. (1 Korinthiërs 15 en Openbaring 20: 4-12)

De 2e opstanding van hen die eeuwig verloren zijn, na de 1000 jaren. (Openbaring 20:1-15)

Het is bar gesteld met de kennis der Heilige Schrift, zo lijkt het.
Bestaat er in de kerken niet zoiets als -regelmatige- Bijbelstudie of dagelijkse Bijbelstudie thuis?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 nov 2006 07:50

Wat bedoel je met 'de kerken'? Ik zit wel op een kring en ga regelmatig naar een kerkdienst, maar daar leer ik nou niet bepaald heel goed bijbelstudie doen, helaas. Gelukkig zijn er ook andere bronnen, zoals georganiseerde lezingen en internet. Interesse? ;)

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 23 nov 2006 05:21

Hallo Lalage,

Ik bedoel te zeggen; wordt er geen gedegen Bijbelonderricht verzorgd in de kerken. Het moet voor een "christen" toch duidelijk zijn waar het bij de "dood" en opstanding om gaat. Hoe anders kunnen wij ons gered menen.
Met andere woorden; hoe handelen wij naar datgene wat wij kunnen en wellicht ook wel dienen te weten, om in Christus door de Heilige Geest, ons voor te bereiden op Zijn komst.

Verlossing, wedergeboorte en opstanding zijn geen abstracte zaken maar datgene wat ons Geestelijk bekend wordt gemaakt door datgene wat we ontvangen als Geestelijk volk; de gave der profetie. (Christus)

De gave der profetie is een belangrijke gave van de Geest van God om Zijn kerk te leiden. Amos 3:7 / Ef. 4:11-13 /Openbaring 12:17 en 19:10

Zijn kerk is dus een Geestelijke kerk en vanuit dat fundament het Geestelijke Israël.

Het is daarom dat God niet alles in de Bijbel heeft laten neerschrijven dat wij dienen te ervaren. Het is immers de Heilige Geest die tot de verheerlijking leidt.

2 Sam. 7:3-11 / Lucas 2:36/ 1 Kronieken 29:29 en 2 Kronieken 9:29

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 nov 2006 07:44

biblebook schreef:Ik bedoel te zeggen; wordt er geen gedegen Bijbelonderricht verzorgd in de kerken.

Dat is voor veel kerken waar, maar niet voor allemaal. Ik heb in mijn tienerjaren bij een club van de Vergadering der Gelovigen gezeten en daar leer je wel bijbelstudie doen.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 23 nov 2006 09:16

biblebook schreef:Verlossing, wedergeboorte en opstanding zijn geen abstracte zaken maar datgene wat ons Geestelijk bekend wordt gemaakt door datgene wat we ontvangen als Geestelijk volk; de gave der profetie. (Christus)

De gave der profetie is een belangrijke gave van de Geest van God om Zijn kerk te leiden. Amos 3:7 / Ef. 4:11-13 /Openbaring 12:17 en 19:10

Zijn kerk is dus een Geestelijke kerk en vanuit dat fundament het Geestelijke Israël

!!!... het FUNDAMENT der APOSTELEN — maar hier gaat het vooral om de PRAXIS, immers : een kerk zonder profeten, is een weerloze & verloren kerk — dus : boeken & preken over de CHARISMATA ??... weg 'r mee !!! — en aan de slag (dus) niet zeuren maar : doen ...!!!

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 23 nov 2006 10:48

Hallo Hero,

Je schreef een aardig betoog met als afsluiting;

maar doen ...!!!

Dat is juist en komt ook overeen met datgene wat Joël 2:28,29 ons leert, er zullen tot aan de wederkomst profeten zijn! Kenmerkend aan hen is, dat zij Christus volgen en de geboden van een Hemels Rijk onderhouden.

groet

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 23 nov 2006 11:28

biblebook schreef:Hallo Hero,
Je schreef een aardig betoog met als afsluiting;
maar doen ...!!!

Dat is juist en komt ook overeen met datgene wat Joël 2:28,29 ons leert, er zullen tot aan de wederkomst profeten zijn! Kenmerkend aan hen is, dat zij Christus volgen en de geboden van een Hemels Rijk onderhouden

BibleBook ... vooral de direkte : COMMUNICATIE tussen Jezus en zijn gemeente, is cruciaal bij profetie — momenteel wordt nog een te zware functie toegekend aan de *dominante leeraars* (dat is de heersende cultuur), maar die hebben soms #2000 jaar nodig om te gaan begrijpen, waar 'n profeet slechts EEN seconde voor nodig heeft om de wil van God te verstaan ....

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 24 nov 2006 12:38

Hallo Hero,

Wat is het kenmerk van profeten.

Ware profeten worden gekend aan de goede vruchten die hun boodschap voortbrengen. MAttheus 7:15-20

dus

Een ware profeet is niet in tegenspraak met Gods openbaring door de profeten en zijn Zoon Jezus Christus heden en in het verleden.
Jes. 8:20 / Hebreeën 1:1-13 / Lucas 24:25-27

Zij onderhouden Gods geboden en zijn deel van het Geestelijke Israël in dat opzicht. Profeten kunnen dus feitelijk alleen in relatie tot Christus, door God gebruikt worden. De Hemelse Vader kan immers nooit tegen Zijn eigen wetten ingaan.

Valse profetie is snel te herkennen / onderkennen als wij ons aan Gods richtlijnen toetsen.

groet

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 24 nov 2006 12:41

off topique
Het gaat in dit topic niet over profeten, maar over leven na de dood.
BOT!
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 24 nov 2006 19:53

elbert schreef:off topique
Het gaat in dit topic niet over profeten, maar over leven na de dood.
BOT!

Elbert ... ik waardeer je humor !!!

BibleBook ... begin maar effe een NIEUW TOPIC (Geloof & Leven ??)

Terug naar “Archief”