Sinterklaas

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 nov 2006 13:51

Jo'tje schreef:Inderdaad. Bij ons worden de cadeaus nog eerder afgeschaft dan de gedichten denk ik :P
Het is echt een gezellige familie avond. Niks mis mee toch.

Hahaha ja bij ons ook! We zetten elkaar niet echt voor paal in de gedichten, maar ze zijn wel gevat en gehaaid, maar ook lief! Echt heerlijk! En surprises dan? Echt leuk om door middel van een surprise iemand uit te beelden en zo!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 22 nov 2006 14:22

Een paar argumenten tegen Sinterklaasfeest:
...

Hehe, toch nog iemand die roept dat het allemaal slecht is en niet mag. Ik begon al te denken dat het niet meer zou komen. :roll:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 22 nov 2006 14:26

Soms heb je wat geduld nodig MrSokkie :mrgreen:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 22 nov 2006 14:31

Cisca schreef:Soms heb je wat geduld nodig MrSokkie :mrgreen:

Laat dat nou net bovenaan mijn verlanglijstje staan :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 nov 2006 14:33

MrSokkie schreef:
Cisca schreef:Soms heb je wat geduld nodig MrSokkie :mrgreen:

Laat dat nou net bovenaan mijn verlanglijstje staan :wink:

Op je verlanglijstje voor Sinterklaas? ;)

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 22 nov 2006 15:20

Niet zeuren, gewoon vieren, alhoewel punt 2 wel een aardige is. Maar het zou een wat kromme gedachte zijn om Sinterklaas als een soort antichrist te zien hé...?!?
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 22 nov 2006 17:23

rosalie83 schreef:Op je verlanglijstje voor Sinterklaas? ;)

Yep. Ik zet mijn kistje maat 46, graag tot de rand toe vol met geduld graag :mrgreen:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 22 nov 2006 17:53

Ik ben lief geweest dit jaar :8>

Cisca

Berichtdoor Cisca » 22 nov 2006 19:16

*aait Raaf over z'n bol* :lol:

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 22 nov 2006 20:18

Ik heb hem nooit gemogen die man :)

ofwel naar Toon Hermans:

Ik ben niet opgevoed in weelde, met cadeaus en geschenken. Dat heb ik nooit gekend. In mijn hele jeugd kreeg ik nooit cadeaus, kan ik me niet herinneren. Ik ben niet opgegroeid in weelde.Ook niet met december, ook niet met Snieklaas. Ik heb nooit iets van de man gehad. Hij deed of ik niet bestond. Ik vind het een rare man. Ik hou er helemaal niet van. Een rare man, met z'n schimmel! Ik kan die man niet uitstaan. een rare man. Ik mag hem niet. Onsympathiek individu. En die knecht vind ik ook zo'n zak. Hoogst irritant. Staat altijd te lachen. Staat in het liedje "zijn knecht staat te lachen". Idioot! Op 6 december, buiten hartstikke koud, staat hij op het dak te lachen. Raar stelletje! Dom koppel! Ik mag ze niet! Allebei! Ik heb nooit iets van hen gekregen. Ik zette mijn schoen. Ik was al heel blij als die er 's morgens nog stond. En dan die stomme liedjes zingen. Hoor wie klopt daar kinderen... Geen hond! "En strooit wat lekkers in één of andere hoek" Wat is dat voor waanzin. Waarom zegt hij niet in welke hoek. Kan je nog lopen zoeken ook. Ik mag die man niet. Oneerlijk!!!
Er waren kinderen die kregen zoveel cadeaus. Daar liepen de treinen door de kamer. Bij ons liep er niets door de kamer. Alleen wijzelf. Ik was de locomotief. Met een zootje armoedzaaiers achter me aan. Gelukkig hadden we een groot gezin. Anders was het nog een treintje van niets geweest ook. "Snieklaas kapoentje"! Een stokoude vent die ze nog kapoentje noemen ook. Dom feest. Zit je bij de kachel je bewusteloos te zingen. Met die vieze kolendamp. Opeens wordt er op de deur geklopt. Zoiets armoedigs had ik nog nooit gezien. Had een sprei om. En ik kende die sprei. Die was uit de voorkamer, die lag daar altijd op tafel.
Je kon op de rug precies zien waar de assenbak had gestaan. 'Ik kom uit Spanje' zei die gek. Met mijn sprei om kwam hij uit Spanje! Uit de kroeg kwam die, dat zag ik meteen. En naast hem stond Pietermanknecht. Het was geen Pietermanknecht. Het was tante Jo. Die had een paar dingen die ik nog nooit bij Pietermanknecht gezien had. Van Snieklaas had ik niks. Er waren kinderen die hadden meccanodozen en autopetten. Had ik ook wel graag willen hebben. Maar ik had niks.

http://www.kuleuven.be/thomas/basisonde ... rklaas.php
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 nov 2006 11:00

MrSokkie schreef:
rosalie83 schreef:Op je verlanglijstje voor Sinterklaas? ;)

Yep. Ik zet mijn kistje maat 46, graag tot de rand toe vol met geduld graag :mrgreen:

Moet je er wel een wortel in doen voor het paard, dat doet de Sint altijd goed :)

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 23 nov 2006 13:53

Sinterklaas,
Een geweldig leuk volksfeest. Kan er niet veel kwaad in zien. Wel heeft mijn moeder het "ware"sint verhaal altijd verteld. Dus het was een bisschop die goed deed voor de armen etc...Toch vond ik het altijd super spannend als er op de deur werd geklopt op 5 december...(de buurman met de pakjes) En als mijn vader ook altijd even naar de schuur moest (bij de buren de pakjes voor de deur zetten en hard kloppen) Kortom een heel leuk feest waar niets kwaads inzit volgend mij
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 23 nov 2006 14:05

Zo was er ooit een ventje die tegen me zei: "Juf, er zijn twee mensen die alles van je weten hé.."

Ik: "Wie dan?"

"De Heere God en Sinterklaas....."

Verder vieren wij het nog altijd. Bij mn ouders en bij mn schoonouders. Gewoon lachen met gedichten.

japio
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor japio » 23 nov 2006 15:56

Het gaat er in de eerste plaats ook niet om of sinterklaasavond niet gezellig kan en mag zijn. Het gaat er om of je het je kinderen vanaf dat 1 dient te vertellen of je kind tot een jaar of 7 a 8 in de ban laten van een schijn-heilige. Het feest wordt er echt niet minder van als je je kind vanaf dag 1 verteld dat de sint niet echt bestaat, en je hebt wel een gevrijwaard geweten. Lijkt me dus dat je het je kind gewoon moet vertellen vanaf dag 1....
"Ik zag met het oog van mijn ziel het Licht dat nooit verandert. Wie de Waarheid kent, kent dat Licht, en wie het kent, kent de eeuwigheid."

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 nov 2006 15:57

japio schreef:Het gaat er in de eerste plaats ook niet om of sinterklaasavond niet gezellig kan en mag zijn. Het gaat er om of je het je kinderen vanaf dat 1 dient te vertellen of je kind tot een jaar of 7 a 8 in de ban laten van een schijn-heilige. Het feest wordt er echt niet minder van als je je kind vanaf dag 1 verteld dat de sint niet echt bestaat, en je hebt wel een gevrijwaard geweten. Lijkt me dus dat je het je kind gewoon moet vertellen vanaf dag 1....

Daar heb je denk ik wel gelijk in. Ik ben er ook nooit een voorstander van kinderen allemaal fabeltjes te vertellen, of dat nu om de ooievaar of sinterklaas gaat.

Terug naar “Archief”