Heb jij ongelovige vrienden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jacob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Heb jij ongelovige vrienden?

Berichtdoor jacob » 09 okt 2003 22:46

Heb ij vrienden die niet geloven?
Ik wel, maar ik maak er geen geheim van dat ik geloof. Ze laten me daaarin gelukig vrij. :?:

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 09 okt 2003 23:21

Ja, k heb opzich best wel wat vrienden die niet of niet echt dan geloven...
Ze weten allemaal dat k wel geloof!
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 10 okt 2003 07:50

Ik heb ook ongelovige vrienden! Dat moet toch ook niet uitmaken, ze accepteren mijn mening en ik de hunne.
Niks verkeerds mee volgens mij!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 okt 2003 07:59

Kun je misschien even uitleggen in hoeverre iemand een ongelovige vriend/vriendin van je is??

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 10 okt 2003 08:55

Mn beste vriend is een moslim.... (dus hij gelooft wel :mrgreen: )
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

huk
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor huk » 10 okt 2003 09:59

De meeste van mijn vrienden zijn ongelovig (geloven dus niet in de bijbel), een paar zijn wel christelijk opgevoed, maar nu niet meer praktiserend.
There are no Saviours, there are no Kingd, the power lies in your head

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 10 okt 2003 10:29

Ik heb ook vrienden die onchristelijk zijn. Maar zij respecteren mij zeker e wel. Als ik er bij ben word er bijvoorbeeld niet gevloekt. Omdat zij mij niet willen kwetsen. Maar daar tegenover staat dat ik niet teveel moet zeueren etc. Daar houden zij dan niet van.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 10 okt 2003 10:31

De Heere Jezus zat ook tussen gelovige en ongelovige (farizeeën en tollenaren), ik geloof dat wij ook best ongelovige vrienden mogen hebben.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 10 okt 2003 10:33

Ikke21 schreef:De Heere Jezus zat ook tussen gelovige en ongelovige (farizeeën en tollenaren), ik geloof dat wij ook best ongelovige vrienden mogen hebben.

Juist tegenover ongelovige vrienden kun je jezelf bewijzen. Door hen uit te leggen wat je precies gelooft word je zelf ook wijzer.

Ik heb ontzetten veel geleerd van discussies met ongelovige vrienden. Door hun ga je heel veel van uit een andere invalshoek bekijken.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 okt 2003 14:59

Ik heb nu een handjevol christen-vrienden buiten Ichthus. Maar jarenlang moest ik het met 1 goede christen-vriendin of -vriend doen. (Ik ontmoette wel een paar christenjongeren op een bijbelkring, maar dat waren niet echt vrienden.) Gelukkig heeft God er altijd voor gezorgd dat ik iemand had om mijn geloof mee te delen en ik vind het heel tof dat dat er nu zoveel zijn geworden.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 okt 2003 15:28

Ik heb van alle soorten gelovige vrienden wat, eo,christelijk gereformeerd,hervormd,pinkster en ook niet gellovigen. kan zo nog wel ff doorgaan.
wat voor mij het belangrijkst is wederzijds respect en openheid

lorit

Berichtdoor lorit » 10 okt 2003 21:05

vriendschapsevangelisatie schijnt de meest effectieve manier van evangeliseren te zijn. Dus als iedere christen nu 1 of meer niet-christen vrienden had :mrgreen:
Toch weet ik ook wel dat het in de praktijk niet meevalt

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 10 okt 2003 23:37

ik heb ook ongelovige vrienden.
Ik heb er zelf geen problemen mee, maar mijn ouders wel...
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 11 okt 2003 01:49

Als 'ongelovige' ben ik bevriend met behoorlijk wat christenen. Veelal uit verschillende overtuigingen en mate van geloof. Maar een voorwaarde voor zo'n vriendschap vind ik dat je met die persoon open en onvoorwaarlijk over geloof kan praten. Als iemand mijn geloof niet accepteerd en mij probeert over te halen tot het christendom, dan zal ik die persoon geen vriend meer noemen.
Ik snap de motieven daarvoor, maar het maakt de relatie heel oncomfortabel als je telkens op je geloof wordt aangekeken.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 okt 2003 12:06

Storyteller schreef:Als 'ongelovige' ben ik bevriend met behoorlijk wat christenen. Veelal uit verschillende overtuigingen en mate van geloof. Maar een voorwaarde voor zo'n vriendschap vind ik dat je met die persoon open en onvoorwaarlijk over geloof kan praten. Als iemand mijn geloof niet accepteerd en mij probeert over te halen tot het christendom, dan zal ik die persoon geen vriend meer noemen.
Ik snap de motieven daarvoor, maar het maakt de relatie heel oncomfortabel als je telkens op je geloof wordt aangekeken.

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Enerzijds snap ik hun motieven ook heel goed, ze willen je wijzen op het enige behoud en de weg ter zaligheid zodat je ook eenmaal Kunt sterven. Anderzijds kunnen chistenen je niet bekeren.Wij zijn er ook niet blij mee als een moslim ons steeds over zal halen(proberen)

Terug naar “Archief”