Christenen en Kendo (Oosterse vechtsporten)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 25 okt 2006 21:17

Aragorn schreef:

Als je vanuit die gedachte bezig bent draait het helemaal niet om het slaan of trappen van de ander, maar om discipline, controle en innerlijke verrijking.

Dank voor deze zinvolle aanvulling. Ik zal dit onder de aandacht van mijn toenmalige sparringpartners brengen. Misschien dat ze alsnog begrip kunnen opbrengen voor de blauwe plekken en kneuzingen op hun lijf en leden. 8)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 okt 2006 21:20

Ach, ik mag toch hopen dat ze daar toen ook al wel begrip voor op konden brengen en jij ook niet in woede ontstak als je er zelf een paar opliep? :)

-Stefan-
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor -Stefan- » 26 okt 2006 23:06

Aangezien ik vandaag de definitieve keuze zou maken, hierbij een update :roll: .

Eigenlijk was ik vanavond nogal stom bezig, ik was namelijk de hele les eerst vergeten waardoor ik pas een uur te laat realiseerde dat ik naar kendo had moeten gaan. Later die avond was ik alsnog even gegaan en ik kwam precies op het moment aan dat de les was afgelopen.

Na die les had ik nog een gesprek met mijn kendo leraar. Een goed gesprek, eigenlijk eentje die ik net nodig had. Mijn argumenten van tijd, kyu- en dangraden, school en geld waren meteen van de kaart geveegd. Ook begon ik me te realiseren dat ik me blind zat te staren op allerlei mogelijke argumenten die kendo als slecht zaten te bestempelen.

Kendo is een sport die bij mij past. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar er veel in geïnvesteerd en er veel van geleerd, zowel binnen als buiten de les. Waarom zou je stoppen met iets wat bij je past en waar je alleen maar van leert? Zolang ik mijn prioriteiten maar ken (God), kan ik gewoon aan kendo doen. Zo zie ik het nu.

De reden waarom ik denk dat ik niet voor de gek ben gehouden (en kendo dus wel slecht is): het gebed. Ik heb vaak genoeg lopen bidden of ik hier duidelijkheid over mocht krijgen of het slecht zou zijn. Ook had ik voordat ik naar kendo nog tot God gebeden of hij me wilde helpen bij mijn beslissing om te stoppen met kendo. Als deze sport zoals ik het beoefen echt zo slecht is, waarom zit ik dan nu nog steeds op kendo terwijl ik toch om hulp vroeg om te stoppen :| ?

In ieder geval is die twijfel nu weg, heb ik alsnog mijn prioriteiten en zit ik alsnog op een sport. Allemaal wel zo prettig :P .

Technico

Berichtdoor Technico » 27 okt 2006 05:54

Ik ga niet zeggen of je een goede of slechte keus hebt gemaakt, ik wens je veel succes met de keuze díe je hebt gemaakt. Zolang je voor God open blijft staan, zal Hij je leiden.

Good luck!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 okt 2006 13:17

Fijn dat je er ondertussen uit bent ja. :)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 okt 2006 13:29

Optimatus schreef:
elbert schreef:
Collateral schreef:
elbert schreef:Ik dacht dat de duivel wel wat geraffineerdere vermommingen gebruikt dan een gehoornde sik met bokkenpoten.

Misschien vermomt hij zich wel als de God van de Bijbel... 8-[

Ooit de uitdrukking gehoord: "de duivel is de aap van God"?
Dat citaat is van Luther.
Dus ja, de duivel probeert om op God te lijken (na-apen, vermommen) en om zo mensen te verleiden en van God af te brengen.

Leuk, die uitspraak van Luther, maar is er Schriftuurlijke onderbouwing?

Behalve bij popmuziek he, dan is alles van Satan en hij kan ook nog veel beter muziek maken die mensen mooi vinden :mrgreen: Dan is God weer de aap van Satan aangezien de meeste gospelnummers muzikaal eel minder sterk zijn

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 okt 2006 13:37

ff to the point blij Raaf ;)
hier over mag je lozen onder refo agenda popmuziekavond .

@Stefan... goed dat je er uit bent.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 okt 2006 17:04

Ik denk dat je een wijze beslissing hebt genomen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 okt 2006 11:36

Wanneer geef je een demonstratie? Ik kan een beetje zwaardvechten, maar alleen in Westeuropese stijl.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”