Het recht moet zijn loop hebben. Wel moet er zoveel mogelijk waarborgen ingebouwd worden. Maar het verkeer gaat (ondanks de relatieve onveiligheid) ook gewoon door.
Gerdien B. schreef:(..) Onbijbels wil ik het ook niet noemen maar ik vraag mij af of wij de doodstraf nu in zouden moeten voeren in Nederland.
Mee eens: Er zijn andere prioriteiten te stellen mbt invoering en uitvoering, maar principieël hoeft er inderdaad geen twijfel over te bestaan.
@Loezje, PHD is al eventjes geen minister meer. Hij zit overigens wat dit punt betreft in het linkse kamp. PHD is er zelfs trots op dat hij de pedagogische tik verboden heeft. (SGP-er Van der Vlies wou hem door zijn overgrootvader Donner een draai om de oren laten geven).
Matthëus 21
40 Wanneer dan de heer des wijngaards komen zal, wat zal hij dien landlieden doen?
41 Zij zeiden tot hem: Hij zal den kwaden een kwaden dood aandoen, en zal den wijngaard aan andere landlieden verhuren, die hem de vruchten op haar tijden zullen geven.
Velen willen barmhartiger zijn dan God. Wie (met zijn/haar beperkte blik) Oud-Israël maar een wrede bedoening vindt, wil ik op het volgende Schriftgedeelte wijzen.
1 Koningen 20
31 Toen zeiden de knechten tot hem: Zie toch, wij hebben gehoord, dat de koningen van het huis Israëls goedertierene koningen zijn; laat ons toch zakken om onze lenden leggen, en koorden om onze hoofden, en uitgaan tot den koning van Israël; mogelijk zal hij uw ziel in het leven behouden.