Moderator: Moderafo's
rosalie83 schreef:En terecht. Het is niet echt normaal gedrag als je 20 minuten in de auto gaat zitten wachten omdat er een kindje beneden komt. Hoewel ik het van haar man dan ook vreemd vind dat hij haar 20 minuten laat wachten. Ik geloof dat ik zoiets uberhaupt al niet zou moeten doen, mijn man zou waarschijnlijk vragen of ik gek geworden was. Volgens mij moeten jullie met zijn allen er gewoon niet aan mee doen! Bespreek het met de ouders ook! Spreek af dat jullie gewoon normaal doen tegen het kindje, en confronteer je schoonzus ook met haar. Ze went er vanzelf aan!
en iedereen praat met hoge stemmen enzo. een heel andere communicatiegolflengte dan wanneer je met alleen volwassenen bij elkaar zit. ik kan me zo voorstellen dat als je geen kinderen hebt, dat je die communicatiegolflengte niet goed kunt afstemmen of niet te pakken kunt krijgen.
Smurffie schreef:en iedereen praat met hoge stemmen enzo. een heel andere communicatiegolflengte dan wanneer je met alleen volwassenen bij elkaar zit. ik kan me zo voorstellen dat als je geen kinderen hebt, dat je die communicatiegolflengte niet goed kunt afstemmen of niet te pakken kunt krijgen.
Vreselijk, die hoge stemmetjes tegen kleine kinderen. Je kunt toch gewoon normaal praten zou ik zeggen. Ik heb wel de neiging om te fluisteren tegen baby's..
Of krom praten, dat vind ik ook zo erg! *herinnert zich buurvrouw die tegen zoontje zei: 'papa gaat even nijn nagie tippie doen!' Vaders ging dus de nagels van het konijn knippen. Dat zoontje was verdorie vier! En op een verjaardag, buurtfeest of gewoon lulpraatje-over-de-heg ging het ALTIJD over dat takkejoch. Op het laatst weet je inmiddels wel dat hij zooooo zn best doet op school en binnen 1 uur zonder zijwieltjes kon fietsen en met schaatsen een keer was gevallen en dat ze naar de dokter moesten en dat hij toen hij kleiner was binnen zoveel weken al een x aantal tanden kiezen had en dat hij zulke geestige dingen kan zeggen enz enz enzSmurffie schreef:en iedereen praat met hoge stemmen enzo. een heel andere communicatiegolflengte dan wanneer je met alleen volwassenen bij elkaar zit. ik kan me zo voorstellen dat als je geen kinderen hebt, dat je die communicatiegolflengte niet goed kunt afstemmen of niet te pakken kunt krijgen.
Vreselijk, die hoge stemmetjes tegen kleine kinderen. Je kunt toch gewoon normaal praten zou ik zeggen.
marma schreef:rosalie83 schreef:En terecht. Het is niet echt normaal gedrag als je 20 minuten in de auto gaat zitten wachten omdat er een kindje beneden komt. Hoewel ik het van haar man dan ook vreemd vind dat hij haar 20 minuten laat wachten. Ik geloof dat ik zoiets uberhaupt al niet zou moeten doen, mijn man zou waarschijnlijk vragen of ik gek geworden was. Volgens mij moeten jullie met zijn allen er gewoon niet aan mee doen! Bespreek het met de ouders ook! Spreek af dat jullie gewoon normaal doen tegen het kindje, en confronteer je schoonzus ook met haar. Ze went er vanzelf aan!
Even voor de duidelijkheid: haar man was samen met mijn man in de kalverschuur. Die wist dus niet dat ik de kleine uit bed had gehaald en zij in de auto ging zitten.
Lalage schreef:nou je moet je taalgebruik natuurlijk wel een beetje aanpassen bij kinderen, bijvoorbeeld als ze nog niet veel snappen van ik en jij en zichzelf aanduiden met hun eigen voornaam.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten