mijn ervaringen met christelijke reisorganisaties: ik ben een keer met Beter-Uit meegeweest naar Noorwegen. het was allemaal erg goed geregeld, en ik heb het goed naar mijn zin gehad, alleen waren er een paar mensen bij die alleen kwamen om zich vol te gieten. helaas voor hen, dan zit je in Noorwegen toch echt verkeerd

ik zou er niet meer meegaan, omdat de manier van reizen van Beter-Uit me niet meer zo aanspreekt, te massaal en te gepland vantevoren.
verder ben ik twee keer met Avanta meegeweest, een keer naar Noorwegen, en een keer naar Madagascar. allebei de keren heb ik het erg naar mijn zin gehad. het voordeel is dat je meestal met een kleine groep bent, en dat je heel vrij bent in de manier van reizen, dus veel verrassingen, en dat je zelf veel inbreng kunt hebben in het programma. een nadeel van de manier van reizen is dat je wel erg afhankelijk bent van de reisleider, m.a.w., als je een slechte/matige reisleider hebt, kun je heel veel van een land missen. gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt
bij beide organisaties heb ik geen gemengd slapen ofzo meegemaakt (tenzij je met de hele groep in de open lucht ook als gemengd slapen aanmerkt).