Schoonzusjes en zwagers

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 30 mei 2006 10:45

Ik heb een schoonzus en andere broer heeft ook verkering.
Tzijn echt topmeiden, ik heb voor beide enorm veel bewondering :D

Mijn broers zoeken goede vrouwen uit 8) *is trots*

meissie17

Berichtdoor meissie17 » 28 sep 2006 17:52

ik heb een zwager waar ik redelijk mee kan opschieten, morgen trouwt m'n broer, en met zijn vriendin (of moet ik dr vast 'vrouw' noemen? :P )
kan ik ook wel goed op schieten, we hebben in het begin van hun relatie heel veel bonje gehad, maar t gaat nou goed dus....
heb geen klagen wat 'aanhangers' in ons gezin betreft :mrgreen:

topkok

Berichtdoor topkok » 28 sep 2006 19:44

mijn zwager is een vriend van mij:D:D verder wel maf contact zeg maar gewoon!

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 28 sep 2006 21:33

Lief heeft een zus, met haar kan ik het best vinden. Was erg wennen in het begin, de laatste jaren gaat het steeds beter.
Haar 1e man vond ik een schatje, vond het echt jammer dat ze gingen scheiden. Maar haar huidige vriend is ook een leuke man.
Wat betreft de aanhang van mijn familie;
Op het moment heb ik 1 schoonzus, leuke meid, al spreken we elkaar niet superveel.
Ik heb 6 zwagers. De oudste ken ik al vanaf ik heel klein ben, ik ben hartstikke gek op hem. Ook op een andere zwager ben ik best gek, al spreken we elkaar de laatste tijd niet zo veel meer.
Met 2 andere heb ik niet zo heel veel, leuke kerels hoor maar we spreken elkaar eigenlijk bijna nooit.
En last but not least heb ik 1 vreselijke *************** van een zwager. Een vreselijk arrogante kwal, die het leuk vindt om mensen te provoceren en te kwetsen, hij is geniepig en achterbaks. Na onze laatste 'gezellige' mailwisseling (waarin ik me ook niet onbetuigt heb gelaten, maar ik laat me niet uitschelden en onterecht beschuldigen) is het voor mij klaar. Ik negeer 'm, al staat ie voor me in brand.
Dat heeft een behoorlijke impact, niet alleen op de relatie met betreffende zus (dat is ook al jaren mis, mede door zijn acties heb ik ook besloten haar te negeren) maar ook op de relaties met andere zussen. Zij gaan namelijk wel goed met dat stel om. Dat vind ik heel jammer, maar het ik kies voor mezelf, voor mijn rust.
Wel vind ik het heel sneu voor m'n ouders, die hebben daar veel verdriet van en dat doet mij ook pijn.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 28 sep 2006 22:48

@Zuss, niet vervelend bedoeld, maar je klinkt net als mijn moeder. Die klaagt aaaaltijd over mijn opa en oma, en over de schoonfamilie van die kant. Dat ze zo slecht zijn, blablabla. Word je zo moe van.

Ik kwam er een week of drie geleden achter dat mijn broer verkering heeft. Ik heb haar nu 1 keer gezien, en ze zijn totale tegenpolen :shock: Maar eerste indruk: Lief en verlegen. Alleen jammer dat het geen christen is, mjah. Dat doet niets af aan haar uiteraard.

Raar eigenlijk, ik heb een halve schoonzus... Al is het nog erg pril allemaal :wink:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 28 sep 2006 23:00

he wat leuk!
hm.. ik zag een tijdje geleden ook een foto van een soort-van-eventuele-vriendin van mn broer, dat was ook erg bizar. Maar het is allemaal niet doorgegaan ;) dus ik hoef niet aan nieuwe mensen te wennen 8)

En mn broer en z'n vriendin gaan trouwen dus ik krijg er een schoonzus bij *jippiejeej*

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 29 sep 2006 08:01

@l'extra etc (ik kort het ff af hoor :) ) Ik klaag niet, ik vind het wel superjammer.
Tegelijkertijd is die relatie nu zo verziekt dat ik niet de illusie heb dat het ooit nog goed komt. En waar 3 vechten, hebben er 3 schuld natuurlijk, ik heb me ook niet altijd van mijn beste kant laten zien.
Maar moe word ik er niet meer, voor mij is het een afgesloten hoofdstuk.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 29 sep 2006 08:26

Zuss schreef: Ik negeer 'm, al staat ie voor me in brand.

:shock: :shock: :D

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 09:52

Ik heb erg leuke schoonzussen en zwagers! Met de één heb je weer een ander contact als met de ander, maar het is leuk! Ook schoonouders zijn leuk trouwens!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 29 sep 2006 13:06

Zuss schreef:@l'extra etc (ik kort het ff af hoor :) ) Ik klaag niet, ik vind het wel superjammer.
Tegelijkertijd is die relatie nu zo verziekt dat ik niet de illusie heb dat het ooit nog goed komt. En waar 3 vechten, hebben er 3 schuld natuurlijk, ik heb me ook niet altijd van mijn beste kant laten zien.
Maar moe word ik er niet meer, voor mij is het een afgesloten hoofdstuk.
Ik zei ook niet dat jij klaagde, maar dat mijn moeder dat doet. Wat ik overigens oneglofelijk mooi vind is dat jij zelf ook zegt dat je er schuld aan hebt. Maargoed, daar gaat dit topic niet over.

Ik dek dat voor mij een schoonzus 'krijgen' wel anders is dan als je al zussen hebt. Ik ben enig meisje in een gezin van 4 kinderen, dus jah... :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 sep 2006 23:09

Leuk Extra-dinges! Ik ben ook enig meisje in gezin van 4 kinders, mijn broers komen onder mij. Hebben ook alle 3 leuke, doch zeer verschillende vrouwen. Doordat we allen zo verschillend zijn kunnen we denk ik zo goed met elkaar.

Mijn dochter is ook enig meisje maar dan met 3 broers boven haar.........

(hoe kom je btw aan zo'n vreselijke naam?)
ja, dat is mijn mening dan he.....

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 29 sep 2006 23:50

L'être extraterrestre schreef:
Ik dek dat voor mij een schoonzus 'krijgen' wel anders is dan als je al zussen hebt. Ik ben enig meisje in een gezin van 4 kinderen, dus jah... :wink:

Het is wel wennen ja, ik heb ook alleen maar broers, en kreeg er dus ineens een 'zus' bij. Punt is dat het gewoon niet echt een zus is. Zo zie ik haar helemaal niet ;) ze is hardstikke lief, ken haar nu 6 jaar.. maar een zus..? nee, dat kan gewoon niet.
Btw, mn andere broer + verloofde zijn zooo schattig nu ze weten dat ze gaan trouwen :D echt helemaal blij ermee, verliefd enzo :mrgreen:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 sep 2006 16:45

Hmm, ik denk ook niet dat ik dit meisje als zus gaan zien. Sowieso eerst maar eens zien hoe lang ze het volhouden, en daarnaast, ik zie haar bijna nooit. En als ze al hier is, zitten ze boven dvd te kijken. (schijnt)

@Annet, mijn naam betekend: Buitenaards wezen. Inmiddels kan ik het zelf ook uitspreken, mocht wel tijd worden na een half jaar :wink:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 30 sep 2006 19:09

L'être extraterrestre schreef:En als ze al hier is, zitten ze boven dvd te kijken. (schijnt)

:mrgreen:

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 01 okt 2006 10:42

Vroeger vond ik het altijd bloedspannend als er een nieuw vriendje / vriendinnetje mee naar huis genomen werd door mijn broers en zussen.
Ik ben de jongste van 11, dus er kwamen er nogal wat. (en er gingen er nog meer :D :D :D )
Aan een vriendinnetje van mijn oudste broer (hij was een jaar of 18 toen denk ik, ik zat nog maar net op de lagere school) denk ik nog wel eens terug. Zij was (in mijn ogen) heel wereldwijs én artistiek. Dat laatste kenden wij thuis helemaal niet. Broer en zij waren halve hippies, allebei lang haar enzo. Het feit dat zij al vrij snel gingen samenwonen aan de andere kant van het land en ze maar heel af en toe op bezoek kwamen droeg natuurlijk ook bij aan dat imago.
Ik heb in de hal nog een schilderijtje hangen dat ik ooit van hen voor mijn verjaardag kreeg. Nu zie ik wel dat het qua kunst niet zoveel voorstelt, maar ik moet nog altijd ff glimlachen als ik er langs loop.
Aan sommige andere aanhang bewaar ik minder leuke herinneringen, vooral aan de zwagers (nu allemaal ex) die me in mijn puberteit continue op de kast probeerden te jagen (en kregen :D )
Als je de familiefoto's die gemaakt zijn op de verschillende huwelijksfeesten dan is de samenstelling nooit hetzelfde. Niet alleen wat aanhang betreft, ook missen er nu een broer en zus op.
Gek is dat, je denkt dat je broers en zussen een constante factor zijn in je leven (of je het nu goed met ze kunt vinden of niet) maar helaas is dat niet zo.

Terug naar “Archief”