Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

boxy
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 aug 2006 13:20

Berichtdoor boxy » 23 sep 2006 10:04

Lisette.V schreef:
Smurffie schreef:
Lisette.V schreef:Ik ben ong 1,75 maar me gewicht zeg ik liever niet maar ik heb wel overgewicht.
Ik hoop dat er zo''n 10 a 15 kilo afkrijg.
Dat zou wel beter zijn


Hm, dan kan ik (en niemand hier) je advies geven :wink:
Je hoeft je niet te schamen hoor, er zijn/waren hier mensen met 30 kilo overgewicht. Niet dat díe zich hoeven te schamen overigens :)


Sorry het ligt misschien aan mij maar moet je perse iemand zijn gewicht weten om iemand te helpen.
Dat vat ik even niet :?: :(


he lisette.
misschien ben je bang dat wij je tegenspreken wat betreft het gaan lijnen omdat je misschien niet echt overgewicht hebt.
aan de lijn doen is alleen voor mensen die overgewicht hebben. als die dan 30kg of nog meer afvallen is dat knap en goed.
maar voor iemand die geen direct overgewicht heeft ( ik zeg niet dat ik jou hiermee bedoel) dan is dat niet nodig.
je bent 1.75 lang dan mag je als je uitgaat van een BMI tussen de 20 en 25 dan heb je pas na 77kg overgewicht. nu kun je voor jezelf nagaan of je moet lijnen ja of de nee.

als er iemand is die er niet mee eens is of vind dat mijn redenatie nie klopt mag je dat best zeggen.


groetjes boxy

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 23 sep 2006 12:04

boxy schreef:
Lisette.V schreef:
Smurffie schreef:
Lisette.V schreef:Ik ben ong 1,75 maar me gewicht zeg ik liever niet maar ik heb wel overgewicht.
Ik hoop dat er zo''n 10 a 15 kilo afkrijg.
Dat zou wel beter zijn


Hm, dan kan ik (en niemand hier) je advies geven :wink:
Je hoeft je niet te schamen hoor, er zijn/waren hier mensen met 30 kilo overgewicht. Niet dat díe zich hoeven te schamen overigens :)


Sorry het ligt misschien aan mij maar moet je perse iemand zijn gewicht weten om iemand te helpen.
Dat vat ik even niet :?: :(


he lisette.
misschien ben je bang dat wij je tegenspreken wat betreft het gaan lijnen omdat je misschien niet echt overgewicht hebt.
aan de lijn doen is alleen voor mensen die overgewicht hebben. als die dan 30kg of nog meer afvallen is dat knap en goed.
maar voor iemand die geen direct overgewicht heeft ( ik zeg niet dat ik jou hiermee bedoel) dan is dat niet nodig.
je bent 1.75 lang dan mag je als je uitgaat van een BMI tussen de 20 en 25 dan heb je pas na 77kg overgewicht. nu kun je voor jezelf nagaan of je moet lijnen ja of de nee.

als er iemand is die er niet mee eens is of vind dat mijn redenatie nie klopt mag je dat best zeggen.


groetjes boxy


mee eens.

Als je meer dan 80 kg weegt zou ik eens aan je huisarts vragen of je naar een dietsite kan, die je kan adviseren over wat gewichtsverlies tijdens de pubertijd.
Als je minder weegt zou ik het houden bij: regelmatig en gezond eten!
veel fruit, veel water en gewoon 3 maaltijden met in totaal een stuk of 4-6 boterhammen, groente en aardappels/rijst/pasta!

Zelf ben ik na mn 18e ook weer wat afgevallen omdat ik toen wat regelmatiger ging leven en minder trek omdat ik uitgegroeid was.

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 23 sep 2006 12:06

marina87 schreef:Smurffie wil dit waarschijnlijk weten om na te gaan of dat echt wel nodig is die 30 kilo afvallen wat jij wel zou willen. Het zou zo kunnen zijn dat je dan hartstikke mager ben. Als jij 30 kilo af gaat vallen om 45 kilo te wegen ga ik jou niet aanmoedigen :wink:


Jullie hebben wel gelijk.
maar je kan van mij aannemen dat het niet verkeerd zou zijn als ik zoveel afval.
Dan blijft er nog een gezond gewicht over.
Dat zegt al genoeg denk ik.
Maar het lukt me toch niet zoveel
:?

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 sep 2006 12:53

Waarom zou het jou niet lukken?
Die gedachte ken ik wel, maar als je het echt wilt lukt het je.
Probeer het anders samen met iemand te doen of vraag of iemand je er bij wilt helpen dat scheelt echt.

Kom op meis.. je kan het!!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 23 sep 2006 14:31

marina87 schreef:Smurffie wil dit waarschijnlijk weten om na te gaan of dat echt wel nodig is die 30 kilo afvallen wat jij wel zou willen. Het zou zo kunnen zijn dat je dan hartstikke mager ben. Als jij 30 kilo af gaat vallen om 45 kilo te wegen ga ik jou niet aanmoedigen :wink:


Precies Marina :wink:

Maar zo als ik al zei; Ik vind het sowieso gevaarlijk om in de pubertijd te gaan lijnen. Je mag heus wel letten op wat je eet, uiteraard..maar direct lijnen lijkt me niet echt gezond. :)

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 23 sep 2006 14:41

Ik ben ook opeens spontaan aan´t afvallen! Niet dat ik het erg vind maar dr was ineens 2 kilo af.

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 sep 2006 14:44

Vonkie schreef:Ik ben ook opeens spontaan aan´t afvallen! Niet dat ik het erg vind maar dr was ineens 2 kilo af.
Mja zo gaat dat nu ook bij mij, ik eet even veel maar val af. Over een paar weken, en ik blijf evenveel eten dan kom ik weer aan..

Ach.. lintwormen
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 23 sep 2006 16:05

Gerdien B. schreef:Waarom zou het jou niet lukken?
Die gedachte ken ik wel, maar als je het echt wilt lukt het je.
Probeer het anders samen met iemand te doen of vraag of iemand je er bij wilt helpen dat scheelt echt.

Kom op meis.. je kan het!!!


Ik ga maandag met het 10-dagen dieet beginnen.
Dan val je ong een pond per dag af.
Misschien dat dit nu echt gaat lukken :?
I HOPE SO
Me moeder is nu ook bezig dus we moedigen elkaar aan :D

Gebruikersavatar
marina87
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 03 jun 2005 12:15

Berichtdoor marina87 » 23 sep 2006 17:32

Wat moet ik me voorstellen bij een 10-dagen dieet? Is dat dat je 10 dagen gaat lijnen en dan weer je met je oude eetpatroon verder gaat? Ik hoop het niet, want dan heeft het weinig nut.

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 sep 2006 17:33

Lisette.V schreef:
Gerdien B. schreef:Waarom zou het jou niet lukken?
Die gedachte ken ik wel, maar als je het echt wilt lukt het je.
Probeer het anders samen met iemand te doen of vraag of iemand je er bij wilt helpen dat scheelt echt.

Kom op meis.. je kan het!!!


Ik ga maandag met het 10-dagen dieet beginnen.
Dan val je ong een pond per dag af.
Misschien dat dit nu echt gaat lukken :?
I HOPE SO
Me moeder is nu ook bezig dus we moedigen elkaar aan :D
Mijn moeder word erg boos als ik ook maar het woord afvallen laat vallen :o

Hoeveel weeg jij, als ik vragen mag, en hoe lang ben je?

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 23 sep 2006 19:07

marina87 schreef:Wat moet ik me voorstellen bij een 10-dagen dieet? Is dat dat je 10 dagen gaat lijnen en dan weer je met je oude eetpatroon verder gaat? Ik hoop het niet, want dan heeft het weinig nut.


Dat is een een of ander dieet dat de voeding op elkaar afgestemd is met eiwitten en koolydraten ofzo iets
Het werkt egt.
Maar je kan het net zolang volhouden als je zelf wil.
Daarna moet je wel gewoon blijven opletten. :lol:

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 23 sep 2006 19:10

Ow mijn moeder is ook aan de zware kant.
Ze is zelf ook regelmatig bezig.
Dus ze kan der wel tegen.
Ik ben 1.75
Mijn gewicht zeg ik liever niet .
Maar ik heb in ieder geval wel overgewicht :( :oops: :x :? :|

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 23 sep 2006 20:26

Lisette.V schreef:Ik ga maandag met het 10-dagen dieet beginnen.
Dan val je ong een pond per dag af.
Misschien dat dit nu echt gaat lukken :?
I HOPE SO
Me moeder is nu ook bezig dus we moedigen elkaar aan :D


Ik zeg dit niet om vervelend te doen dus vat het alsjeblieft niet zo op. Dit soort diëten werkt... heel eventjes. Misschien val je 5 kilo af (alhoewel 5 kilo in tien dagen mij erg ongezond lijkt) Maar die 5 kilo zit er hoogstwaarschijnlijk binnen een maand weer aan en met wat extra.

Het klinkt misschien cliché, maar het is wel waar. Om blijvend af te vallen moet je de bekende dingen doen: gezonder eten, (niet minder, maar gezonder!) minder snoepen, meer bewegen (vooral ook meer bewegen.) En dan gaat het langzaam, een pond per week is dan een mooi resultaat. En dan duurt het dus allemaal een stuk langer, maar het blijft er wel af.

Het feit dat je je gewicht niet wil zeggen, zegt op zichzelf al een hele boel natuurlijk. Dat je je er misschien voor schaamt, dat je misschoen bang bent voor negatieve reacties. Ik ben bang dat dat je geen goede start geeft om af te vallen. En als ik de mensen hier een beetje ken zul je geen negatieve reacties krijgen als je je gewicht wel verteld, misschien zeggen mensen dat je niet hoeft af te vallen (als je 60-65 weegt ofzo) en wil je dat niet horen, dat kan natuurlijk ook. Maar door zo geheimzinnig te doen zorg je wel dat er ontzettend op gefocussed wordt.

Ik ben 1.85 en weeg 90 kilo trouwens. Ongeveer 15 kilo te veel voor mijn lengte en leeftijd alhoewel ik eerst voor de 83 ga.

Gebruikersavatar
marina87
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 03 jun 2005 12:15

Berichtdoor marina87 » 23 sep 2006 20:38

Yep MrSokkie, en daarbij, je word hier nooit uitgelachen om je gewicht!

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 23 sep 2006 20:39

MrSokkie schreef:
Lisette.V schreef:Ik ga maandag met het 10-dagen dieet beginnen.
Dan val je ong een pond per dag af.
Misschien dat dit nu echt gaat lukken :?
I HOPE SO
Me moeder is nu ook bezig dus we moedigen elkaar aan :D


Ik zeg dit niet om vervelend te doen dus vat het alsjeblieft niet zo op. Dit soort diëten werkt... heel eventjes. Misschien val je 5 kilo af (alhoewel 5 kilo in tien dagen mij erg ongezond lijkt) Maar die 5 kilo zit er hoogstwaarschijnlijk binnen een maand weer aan en met wat extra.

Het klinkt misschien cliché, maar het is wel waar. Om blijvend af te vallen moet je de bekende dingen doen: gezonder eten, (niet minder, maar gezonder!) minder snoepen, meer bewegen (vooral ook meer bewegen.) En dan gaat het langzaam, een pond per week is dan een mooi resultaat. En dan duurt het dus allemaal een stuk langer, maar het blijft er wel af.

Het feit dat je je gewicht niet wil zeggen, zegt op zichzelf al een hele boel natuurlijk. Dat je je er misschien voor schaamt, dat je misschoen bang bent voor negatieve reacties. Ik ben bang dat dat je geen goede start geeft om af te vallen. En als ik de mensen hier een beetje ken zul je geen negatieve reacties krijgen als je je gewicht wel verteld, misschien zeggen mensen dat je niet hoeft af te vallen (als je 60-65 weegt ofzo) en wil je dat niet horen, dat kan natuurlijk ook. Maar door zo geheimzinnig te doen zorg je wel dat er ontzettend op gefocussed wordt.

Ik ben 1.85 en weeg 90 kilo trouwens. Ongeveer 15 kilo te veel voor mijn lengte en leeftijd alhoewel ik eerst voor de 83 ga.



Ja daar heb je wel gelijk in dat het er dan best wel snel weer aan zal zitten.
Maar bij mij is het zo als ik eenmaal wat ben afgevallen dan heb ik een stimulans om door te gaan.
Snappie.
En ik ben bijna jarig dus ik wil wel leuke kleren aankunnen.
Laatst gewijzigd door Lisette.V op 12 okt 2006 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten