rosalie83 schreef:Het is niet zo dat IK mijn gelijk wil hebben! Heel graag zou ik willen dat men inziet dat abortus moord is. Zie ook het bijbelgedeelte wat hierboven gepost is. Dat zegt echt zo veel!
Dat is jouw principe, dat bijbelgedeelte houdt niets in voor mensen die niet geloven, zoals Zuss en ik.
rosalie83 schreef:Wat voor omstandigheden bedoel je?
Zwanger door verkrachting? Dat is namelijk het meest gehoorde argument aller tijden. Maar zal ik je dan eens uit de droom helpen? Slechts een héél klein gedeelte van de abortussen die worden uitgevoerd is bij vrouwen die zwanger zijn geworden door verkrachting. En daarbij: het blijft een abortus, dus moord.
Wat dacht je van incest, komt vaker voor dan je denkt, dat zijn dingen die in het verborgene gebeuren.
Daarbij, 'k ben klaarwakker, en droom echt niet.
Als je dit als moord ziet, is het gebruik van voorbehoedsmiddelen het eigenlijk ook, want dan doe je er alles aan om het te voorkomen, je geeft jezelf niet de kans zwanger te worden zodat je geen abortus hoeft te plegen.
rosalie83 schreef:Dan heb je natuurlijk nog meisjes die als tiener zwanger worden. Ze kunnen het moederschap nog niet aan etc. Dat is misschien zo, maar ze zijn wel met iemand naar bed geweest en daar begint het probleem. Die verantwoordelijkheid hebben ze ook genomen, dus moet je voor de gevolgen ook verantwoording dragen.
Dat klinkt wel erg makkelijk, je weet niet in welke omstandigheden men leeft, soms zijn dat echt heel onverkwikkelijke toestanden.
rosalie83 schreef:Zo kan ik nog legio omstandigheden bedenken die als reden aangedragen kunnen worden om abortus goed te praten. Maar abortus is gewoon niet goed te praten. Niet als je echt nadenkt en echt beseft wat je doet.
Nogmaals, dit is jouw princiepe, dat kun je niet aan anderen opdringen.
rosalie83 schreef:Het vreemde is ook gewoon dat als gekke ouders hun pasgeboren baby vermoorden, ze voor jaren de gevangenis indraaien, maar als ze hun ongeboren baby laten weghalen is dat ineens anders. Terwijl het hetzelfde kindje is, alleen nog wat kleiner.
Hier verschillen de meningen weer, wat mij betreft is dat totaal iets anders.