Moderator: Moderafo's
mw schreef:dat boekje ga ik zondag weer gebruiken. Dan hebben wij voorbereiding.
Wat ik altijd jammer vind. Ik werk vaak om het weekend. Ik mis dus vaak een van de voorbereidingspreken. Ik vind het vooral jammer omdat de voorbereidingspreek 's morgens vaak samen hangt met de preken op de avondmaalszondag. Jammer, maar goed, weinig aan te doen.
TKF schreef:Vaak bekruipt mij het gevoel dat er van degenen die ik aan de tafel van Christus zie zitten weinig uitgaat. Er wordt zo streng naar uiterlijk gekeken. En de goede werken.
Beste mw.mw schreef:TKF schreef:Vaak bekruipt mij het gevoel dat er van degenen die ik aan de tafel van Christus zie zitten weinig uitgaat. Er wordt zo streng naar uiterlijk gekeken. En de goede werken.
voordat ik het recht had om aan te gaan, had ik dat ook. Alhoewel naar mijn menig het streng kijken naar uiterlijk en goede werken bij ons in de gemeente heel veel meevalt. Ik weet nog goed dat ik altijd hoedjes ging tellen enzo, en vooral de hoeden ging bespreken met diegene die naast me zat. Ik vond het maar wat vreemd dat er mensen waren die huilden aan de tafel. Uit de preken van de ds. begreep ik dan dat het HA zoiets moois moest zijn, dus ik begreep niet waarom ze dan zo serieus keken en niet lachten.
Gister mocht ik voor de tweede keer aangaan. De eerste keer was het spannend, de hele kerk doorlopen, de wijn hoe die zou proeven en ik was verschrikkelijk zenuwachtig. Hierdoor nam ik de woorden van de ds niet goed in me op.
Gister was het nieuwe er een beetje af en liet ik de boodschap beter op me indringen. Zelf stond me het huilen voor het HA ook nader dan het lachen. Na het HA kon ik alleen maar danken.
Nu begrijp ik waarom de mensen huilen als ze er aan zitten enzo. Waar ik vroeger mn vraagtekens bij had, zijn het nu punten geworden.
Ik heb een hele rijke zondag achter de rug.
De voorbereidingsweek is een zeer grote zegen voor mij geweest. De avondmaalszondag een nog grotere zegen.
Wat anderen ervan denken deert mij niet. Als ze willen kijken naar uiterlijk of goede werken dan doen ze dat maar, maar ik weiger er naar te kijken. Ik kan alleen maar kijken naar de Christus die daar staat met open armen die doorboord zijn en met mijn naam in Zijn handpalm gegrifd, op mij te wachten. Zijn bloed voor mij!
de ds deed gistermiddag in de preek deze uitspraak:
in Zijn hand zijn we voor eeuwig de Zijnen! En niemand die ons daaruit rukken kan![]()
Als je dat weet is uiterlijk dan nog belangrijk? Nee toch?
mw schreef:het kerkelijk recht. Oftewel het gedaan hebben van belijdenis.
verder heb ik geen recht op avondmaalsviering, maar ik heb wel de genade om vangen om aan te gaan.
De Bijbel schrijft niet dat je het recht hebt, maar de plicht.....mw schreef:het kerkelijk recht. Oftewel het gedaan hebben van belijdenis.
verder heb ik geen recht op avondmaalsviering, maar ik heb wel de genade om vangen om aan te gaan.
Bron: NBV1 Kor. ‘Dit is mijn lichaam voor jullie. (11:24) Dit is mijn lichaam voor jullie – Andere handschriften lezen: ‘Neem, eet, dit is mijn lichaam dat voor jullie gebroken wordt’.Doe dit, telkens opnieuw, om mij te gedenken.’ 25 Zo nam hij na de maaltijd ook de beker, en hij zei: ‘Deze beker is het nieuwe verbond dat door mijn bloed gesloten wordt. Doe dit, telkens als jullie hieruit drinken, om mij te gedenken.’
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten