De christenunie probert waar hun mogelijkheden dit bieden de zorg voor elkaar in Nederland op een menselijk eervol nivo te houden, dit vind ik een van de sterkste punten die ik naast ethische punten zwaar laat wegen in mijn keus voor en partij.
Maar ik denk dat waar een christen beseft wat God bedoelt met dat naastenliefde het 2e grote gebod is, er dus al veel partijen voor christenen moeten afvallen omdat die vinden dat goede zorg niet een taak van de overheid is, wat te oordelen is aan het vele snoeiwerk op die zorgposten.
Of geloven die stemmers erin dat wij als Nederlanders ook wel zonder overheid goed voor elkaar kunnen zorgen? misschien ben ik dan wel een zwartkijker die de gemiddelde nederlandse bevolking op dit punt te laag inschat...
Daarnaast mag van mij de europese unie uitgebreid worden met landen waar sprake is van echte vrijheid van geloof, dus half islamitische landen zie ik niet graag tot de eu toetreden, tenzij ze christenen of andersdenkenden ook dezelfde rechten willen gunnen.