rosekapje schreef:Je moet God ook niet proberen te laten zwijgen.
hoe bedoel je dat?...
Moderator: Moderafo's
Zuss schreef:Ik schrik best wel van sommige meningen hier over homosexualiteit (en over disco's, parenclubs etc)
Ik ben atheist, wel gelovig opgevoed. Mijn ouders hebben mij altijd geleerd dat god liefde is. Mijn vader is protestant en van de oude stempel (is ook niet zo gek, hij is in 1918 geboren) en keurt zaken als homosexualiteit, abortus, samenwonen etc in het diepste van zijn hart wel af. Tegelijkertijd accepteert hij iedereen zoals hij is en zal hij nooit iemand veroordelen. Laat staan dat hij zijn (klein)kinderen de deur zou wijzen als ze niet volgens zijn normen leven.
Mijn moeder (van 1928) is katholiek en keurt eigenlijk niks af.
Vandaar dat ik zo schrik dat jonge mensen anno nu soms zo star kunnen zijn. Tegelijkertijd weet ik ondertussen ook dat starheid juist een kenmerk is van de jeugd (jaja, opoe is ook al 37![]()
)
Ik begrijp wel dat jullie de bijbel volgen en dat iedereen die anders interpreteert. Zelfs jullie refo's hebben allemaal een eigen kijk.
Maar ik vraag me als ik sommige reacties lees af waar de god 'van mijn jeugd' is gebleven. De god die liefde is, die iedereen accepteert ook al is ie anedrs en volgt hij de bijbel niet.
Voor wie uiterlijk vertoon niet telt, maar die weet hoe jij in je hart bent en daar zijn oordeel op baseert ipv op allerlei regeltjes.
Dat is wat ik geleerd heb over god en dat zijn ook de normen en waarden die ik heb meegenomen, ook al geloof ik niet.
Jana schreef: Ik ben Fries en mijn vader gebruikt vaak het volgende gezegde (even vertaald vanuit het Fries): Als iedereen op zichzelf past, dan raakt hij nooit zoek. Daar bedoelt ie mee dat mensen zich niet altijd zo met elkaar moeten bemoeien, dat je eerst maar eens lekker naar jezelf moet kijken voordat je je met een ander bemoeit. En daar ben ik het helemaal mee eens.
Denkertje21 schreef:Jana schreef: Ik ben Fries en mijn vader gebruikt vaak het volgende gezegde (even vertaald vanuit het Fries): Als iedereen op zichzelf past, dan raakt hij nooit zoek. Daar bedoelt ie mee dat mensen zich niet altijd zo met elkaar moeten bemoeien, dat je eerst maar eens lekker naar jezelf moet kijken voordat je je met een ander bemoeit. En daar ben ik het helemaal mee eens.
Tja... en wat wil je nou eigenlijk zeggen? Want deze open deur kan onder ieder topic...
Denkertje21 schreef:Lieve schat, ik bemoei me juist met mijn eigen zaken, want ik bén homo... logisch toch? En ik probeer constructief iets bij te dragen aan een beeldvorming over dit gebeurn omdat veel mensen er in hun directye omgeving mee te maken hebben...
En het 'bemoei-je-met-je-eigen-zaken' is meer its voor bewoners van mars, maar niet voor deze aardkloot waar we ons juist wel met anderen bemoeien...
Denkertje21 schreef:rosekapje schreef:Je moet God ook niet proberen te laten zwijgen.
Beetje vreemde reactie. Uit al mijn posts blijkt dat ik naar God wil luisteren áls Hij spreekt, Maar ik wil Hem ook geen woorden toedichten die Hij niet heeft gebruikt. Wij zijn daar zo goed in!
Ik weet dat iedereen zich op deze aardkloot met elkaar bemoeit, en daar erger ik me juist zo aan. Het feit dat er uberhaupt een discussie is over dit onderwerp is eigenlijk al triest. Waarom zou jij iets moeten bijdragen aan hun beeldvorming? Tuurlijk snap ik wel waarom je dat doet, maar het zou niet moeten hoeven, snap je?
rosekapje schreef:De laatste tijd werkt dit topic alleen maar frustratie bij mij op (en ik heb niet de indruk dat dat alleen voor mij geldt gezien sommige postings). Mijns Inziens is dat de duivel die ermee speelt, mensen tegen elkaar uitspelen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten