Annemieke86 heeft een huis !! :D

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 15 aug 2006 20:31

LeChat schreef:Daar helpt een samenlevingscontract an sich ook niet tegen, dan zul je ook nog een testament moeten opstellen. Doe je dat niet, dan geldt alsnog het gewone erfrecht, en worden dus je ouders alsnog erfgenaam van het huis.

o dan snap ik niet meer waarom je dat dan wel zu doen en waarom mensen in mijn omgeving dit gedaan hebben.

Annemieke, hebben jullie al een trouwtermijn idee?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 aug 2006 20:35

Even snel een citaatje van samenwonen.com, da's makkelijker dan 't zelf helemaal uitleggen. :wink:

Is een samenlevingscontract hetzelfde als een testament?

Nee, naast het opstellen van een samenlevingscontract moet je voor een aantal zaken nog steeds een testament opstellen.
Eén van de belangrijkste dingen die je vast moet leggen in een testament is wie jouw erfgenaam is, mocht je overlijden. Wanneer je dit niet doet dan geldt het erfrecht. Je ouders erven automatisch jouw bezittingen. Dit betekent dat degene waarmee je samenwoont helemaal niets krijgt.

Zorg dat je partner verzorgd achterblijft

Met een samenlevingscontract kun je ervoor zorgen dat de langstlevende uit jullie relatie goed verzorgd achterblijft. De meeste pensioenfondsen eisen een notarieel samenlevingscontract. Overleg dit met je verzekeringsmaatschappij.
Wanneer één van de twee partners overlijdt en de overgeblevene erft de bezittingen dan krijg je te maken met het successierecht. Zijn de partners getrouwd of hebben ze een geregistreerd partnerschap dan is er een vrijstelling. Wanneer je gewoon samenwoont krijg je geen of minder vrijstelling. Via een verblijvingsbeding in het samenlevingscontract kun je dezelfde vrijstelling als gehuwden krijgen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 15 aug 2006 23:08

Gefeliciteerd!
Geniet ervan
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 17 aug 2006 22:26

gefeliciteerd 8>) :!:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 20 aug 2006 14:03

tweetietwee schreef:
LeChat schreef:Daar helpt een samenlevingscontract an sich ook niet tegen, dan zul je ook nog een testament moeten opstellen. Doe je dat niet, dan geldt alsnog het gewone erfrecht, en worden dus je ouders alsnog erfgenaam van het huis.

o dan snap ik niet meer waarom je dat dan wel zu doen en waarom mensen in mijn omgeving dit gedaan hebben.

Annemieke, hebben jullie al een trouwtermijn idee?
hmmm... ergens volgend jaar. De datum zelf staat nog niet vast. Eerst maar het huisje opknappen en wennen :lol:
Afbeelding

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 20 aug 2006 21:55

Smurffie schreef:
Funlover schreef:
rafaell schreef:En dat allemaal na nog geen 9 maanden een relatie te hebben?

Ik zat idd ook al met open mond.

Maarr goed trouwen blijft een mooi besluit. Gefeliciteerd!!!

Hm, als ik eerlijk ben, ik vind het erg snel..

En het lijkt wel alsof je met God's leiding wel na 3 maanden kunt trouwen, want dan komt het wel goed. Alles komt altijd goed met God's leiding. Ik vind dat zeer naïef.

Oprechte felicitaties kan ik dus niet doen, wél wens ik jullie veel succes :)

ehm het kan wel hoor :) kijk maar naar mij en meredith :) we zijn nu al 15 jaar getrouwd, leerde elkaar kennen op het werk, veel gesprekken gehad tot diep in de nacht en zagen elkaar (we woonden om de hoek van elkaar :mrgreen: ) na het werk ook , samen eten koken dus ook als ik moe was en sagerijnig , en in het weekend bij elkaar.. tsja dan leer je elkaar best wel kennen :) na een half jaar verkering en na anderhalf jaar getrouwd..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 aug 2006 00:51

Ow, ik geloof vast dat het goed kan gaan hoor, daar niet van :)
En als je bijv. erg ver van elkaar vandaan woont, kán ik me ook wel voorstellen dat je 4 jaar constant heen en weer reizen behoorlijk zat wordt.
Maar het blijft toch erg snel.

Trouwens, het aantal jaren huwelijk zegt niets over het huwelijk zelf 8)

Alwin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 21 aug 2006 04:42

Het kan zeker wel zo snel maar als je nog zo jong ben en dan al zo snel trouwt zal het wel hard werken worden om je relatie goed te houden.

Maar in elk geval gefeliciteerd en veel succes met het voorbereiden van alles.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 21 aug 2006 09:16

Smurffie schreef:Ow, ik geloof vast dat het goed kan gaan hoor, daar niet van :)
En als je bijv. erg ver van elkaar vandaan woont, kán ik me ook wel voorstellen dat je 4 jaar constant heen en weer reizen behoorlijk zat wordt.
Maar het blijft toch erg snel.

Trouwens, het aantal jaren huwelijk zegt niets over het huwelijk zelf 8)

daar heb je ook weer gelijk in :)

Overigens was ik wel een stuk ouder resp 23 en 27 toen we elkaar leerden !

rafaell

Berichtdoor rafaell » 21 aug 2006 09:59

Dat scheelt ook, rond je twintigste is je persoonlijkheid nog sterk in ontwikkeling.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 21 aug 2006 11:15

rafaell schreef:Dat scheelt ook, rond je twintigste is je persoonlijkheid nog sterk in ontwikkeling.

ja en als je dan al samen bent 'pas' je later heel goed bij elkaar! dan ontwikkel je namelijk samen.... :)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 21 aug 2006 11:18

De vraag is echter of je niet beter een eigen persoonlijkheid kunt ontwikkelen dan samen een persoonlijkheid 8) Ik ken overigens genoeg voorbeelden van mensen die allebei een andere onwikkeling doormaakten en dus maar weer uit elkaar gingen, daarom ben ik erg sceptisch tov overhaaste en/of jonge huwelijkssluitingen.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 21 aug 2006 11:40

Het lijkt me dat jullie je punt nu wel duidelijk hebben gemaakt aan Annemieke..
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 21 aug 2006 13:15

JialiKelly schreef:Het lijkt me dat jullie je punt nu wel duidelijk hebben gemaakt aan Annemieke..

Annemieke geniet van alle felicitaties en ondertussen discussieren we hier een btje over de consequenties van jong en snel trouwen en daar zou Annemieke zich niet aan storen... :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 aug 2006 13:33

Smurffie schreef:voorstellen dat je 4 jaar constant heen en weer reizen behoorlijk zat wordt.

inderdaad!!

Alwin schreef:Het kan zeker wel zo snel maar als je nog zo jong ben en dan al zo snel trouwt zal het wel hard werken worden om je relatie goed te houden.

Ehm, jij bent toch ook jong en snel getrouwd...

Terug naar “Archief”