Wederom hartelijk dank dat jullie de moeite hebben genomen in dit topic te reageren
Ik merk dat ik het een beetje eng vind mijn verhaal hier te posten.
Ik ben er op een aantal fora door een aantal mensen van beschuldigd dat ik me aanstel en dat het me alleen maar om de aandacht gaat.
Ik kan me die beschuldigingen best voorstellen, aangezien ik al zo ontzettend lang in een cirkeltje ronddraai.
Toch heeft dat me erg veel pijn gedaan.
Ik ben een beetje bang dat dat hier ook gebeurt
Ik probeer altijd open te staan voor ideeën en tips die me worden aangereikt.
Maar wanneer ik zó verstrikt zit in angst en duisternis zoals nu, is het lastig er ook daadwerkelijk wat mee te doen.
Omdat ik zo in die negatieve, neerwaartse spiraal zit.
Velen hebben al hun geduld met mij verloren.
Ik weet niet zo goed waarom ik dit nu vermeld.
Misschien om jullie te waarschuwen
En misschien ook wel omdat dat ook een reden is waarom ik denk dat God mij niet meer moet.
Ook al ga ik ervan uit dat God niet is zoals wij mensen zijn.
Maar toch...
Oké, back on topic maar weer
@MrSokkie: dat is misschien wel zo, maar ik voel dat niet zo.
Doordat zoveel mensen hun geduld met mij hebben verloren (zie hierboven), doordat zoveel mensen mij hebben veroordeeld en nog veroordelen, zie ik eigenlijk alleen nog maar dat: de veroordeling.
Ik zie niet meer dat er ook nog mensen zijn die me wèl serieus nemen en me langs de zijlijn toejuichen
Haha, gelukkig voor jullie ben ik nooit helemaal uitgeslapen
Ik kreeg eens een verhaaltje van iemand.
Het ging erover dat mensen vaak met hun gebroken dromen naar God gaan.
Vervolgens hangen ze om Hem heen, zeggen ze dat Hij op moet schieten en vertellen ze Hem hoe hij hun dromen moet repareren.
Uiteindelijk vragen ze God, wanhopig en gefrustreerd, waarom Hij toch niet opschiet.
Waarop God antwoordt dat ze, als ze willen dat Hij hun dromen repareert, ze wel los moeten laten, anders kan Hij er niet aan werken...
Jammer dat ik het oorspronkelijke verhaaltje niet meer heb, maar dit was zo'n beetje de strekking.
En het kernpunt van waar het bij mij om draait (denk ik): loslaten.
Trouwens, ik ben best in staat de brandweer te vertellen wat ze het eerst moeten blussen als m'n huis in brand staat
Dat bedacht ik me gisteravond ook: dat ik het liefst zou willen dat ik iets of iemand al mijn problemen kon geven, zodat het voor mij wordt opgelost.
Maar ik weet dat dat niet werkt.
En ik weet ook dat ik dat toch niet durf en kan.
Haha, ik weet niet hoe ik me moet noemen.
Heb me heel lang verdiept in allerlei theorieën en filosofieën, m.n. de 'spirituele'.
Daar komt mijn mooie samenvatting vandaan
Helaas bewerkstelligt al mijn inzicht nog steeds geen verandering...
@ hijwel: wat een treffend gedicht.
Sluit perfect aan bij wat ik hierboven heb geschreven.
Aan de ene kant mijn problemen aan God willen geven en ze aan de andere kant nog vasthouden, dat werkt niet...
Ik vraag God vaak mij te helpen loslaten, maar dat werkt ook niet.
Wellicht omdat het willen vasthouden (uit angst) nog sterker is dan het willen loslaten?
Omdat mijn vertrouwen (in God, het leven) nog veel te gering is?
@ tukker: wat mooi dat je je op een moeilijk moment zo gesteund voelde door God.
En eigenlijk is het ook heel logisch dat God onze wensen en gebeden niet precies zo verhoort als wij graag zouden willen...
Wat je zegt over de 10 geboden klinkt logisch.
Toch vind ik bepaalde geboden erg zwart-wit.
Zoals dat je niet mag stelen.
Vindt God dat ook zo erg als een man een brood steelt voor zijn zieke kind?
Ach, misschien denk ik gewoon veel teveel na over alles
Bedankt voor je compliment
Liefs aan allen,
Bloemenkind