Annemieke86 heeft een huis !! :D

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 aug 2006 13:03

MissF: een bruiloft kan je ook heel goed in een half jaar regelen hoor ;)

Annemieke: misschien hebben wij allemaal zo'n rijtjeshuis in ons hoofd zoals sommige andere refowebstellen zich konden veroorloven. Maar een kleiner huisje is ook erg fijn he, hoef je tenminste niet zoveel schoon te maken ;)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 15 aug 2006 13:14

Ha, idd Lalage.

Wij hebben ook een huisje gekocht,
lekker klein, en voorlopig is dat groot genoeg.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 15 aug 2006 14:05

jep het is een klein huisje 8) genoeg voor de eerst komende 5 jaar! :D het is een soort rijtjeshuis maar dan iets kleiner :P
Afbeelding

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 15 aug 2006 14:18

Pfuu, idd snel.. :wink:

Maar gaaf voor jullie joh.. :D
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 15 aug 2006 15:21

Lalage schreef:MissF: een bruiloft kan je ook heel goed in een half jaar regelen hoor ;)

)

2 maanden ook hoor;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 aug 2006 16:04

moppie schreef:
Lalage schreef:MissF: een bruiloft kan je ook heel goed in een half jaar regelen hoor ;)

)

2 maanden ook hoor;-)

Ja idd, dat weet ik ook wel. Maar ik bedoel meer: je weet niet wanneer zij willen trouwen. Dat is niet nu op stel en sprong, morgen ofzo :) Dus iedereen kijkt naar de 9 maanden en vind dat kort, maar je moet wel de voorbereidingstijd erbij op tellen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 aug 2006 16:21

maar als je een huis koopt, doe je dat toch om er te gaan wonen. Dan laat je dat niet nog 2 jaar leeg staan ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 aug 2006 16:44

Lalage schreef:maar als je een huis koopt, doe je dat toch om er te gaan wonen. Dan laat je dat niet nog 2 jaar leeg staan ;)

Haha, nee, maargoed ik denk dat je best na 1,5 jaar kunt trouwen, en een huis kun je wel een half jaar leeg staan, om er van alles aan te doen enzo, lekker op je gemakje.

En een meisje uit mijn oude klas heeft al 2 jaar een huis met dr vriend, dr moet ook wel veel aan gedaan worden, maargoed, het kan wel ;)

maar je hebt wel gelijk, het kost teveel om het lang leeg te laten staan
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 aug 2006 17:21

Eén van de 2 kan er natuurlijk ook eerst alleen in gaan wonen, als dat bijv. goed uitkomt i.v.m. werk ofzo...
Hoe dan ook, je hebt dan al wel sámen dat huis gekocht, dus je weet op dát moment (na relatief korte verkeringstijd) blijkbaar al wel dat je met elkaar verder wilt, of je dan direct of na 1,5 jaar gaat trouwen doet er niet zo veel toe, dat beslismoment ligt immers nu. Gaat het in de tussentijd onverhoopt mis, dan zit je wel met een huis (en hypotheek) op 2 namen, met alle rompslomp van dien.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 15 aug 2006 18:48

Geniet ervan, gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd!!

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 15 aug 2006 19:42

LeChat schreef:Eén van de 2 kan er natuurlijk ook eerst alleen in gaan wonen, als dat bijv. goed uitkomt i.v.m. werk ofzo...
Hoe dan ook, je hebt dan al wel sámen dat huis gekocht, dus je weet op dát moment (na relatief korte verkeringstijd) blijkbaar al wel dat je met elkaar verder wilt, of je dan direct of na 1,5 jaar gaat trouwen doet er niet zo veel toe, dat beslismoment ligt immers nu. Gaat het in de tussentijd onverhoopt mis, dan zit je wel met een huis (en hypotheek) op 2 namen, met alle rompslomp van dien.

zit je dan met een huis op 2 namen? Even denken hoor? Moet je dan niet een samenlevingscontract hebben? weet jij daar meer van le chat?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 aug 2006 19:43

Dat kan gewoon, er zijn toch ook vaak broers en zussen die samen een huis hebben. Je bent dan allebei voor de helft eigenaar.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 aug 2006 19:50

Zoals Lalage al aangeeft, heb je daar geen samenlevingscontract voor nodig, hoor. Iederéén kan besluiten samen een huis te kopen, of je nu wel of geen relatie hebt met elkaar.
Iedereen mag de overeenkomsten sluiten die hij wil en met wie hij wil. (Binnen de wettelijke grenzen uiteraard, maar dat zal ik je verder besparen :wink: )

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 15 aug 2006 20:04

ow okee, ik wilde dit doemsenario besparen, maar voor de duidelijkheid toch maar even dan.
Stel dat een van 2-en overlijdt (nee het gaat nu niet meer om Annemieke en haar verloofde) dan komt de hleft van het huis nu toe aan de ouders van diegene en moet de ander die helft erbij kopen van die ouders, of niet? Om dat te voorkomen sluiten ook veel refojongeren vast een samenlevingscontract toch?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 aug 2006 20:26

Daar helpt een samenlevingscontract an sich ook niet tegen, dan zul je ook nog een testament moeten opstellen. Doe je dat niet, dan geldt alsnog het gewone erfrecht, en worden dus je ouders alsnog erfgenaam van het huis.

Terug naar “Archief”