Tucht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 aug 2006 19:56

johannes1 schreef:omdat paulus misschien luisteren en spreken in de gemeente zag als profeteren.
Ah ja natuurlijk, de profetes Anna was stiekem ook gewoon alleen een luisteraar..

Je zoekt zelf de onderbouwing maar op van 85% van de christelijke kerken wereldwijd waar men geen hoofddeksel op heeft.

je kan het dus niet[/quote]Nee omdat ik niet alle boeken en theologische stukken heb thuis liggen (of op internet staan) die ik gelezen heb (onderzoek het maar, laat maar zien hoeveel je er voor over hebt...)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 10 aug 2006 19:58

ik ben van mijn mening overtuigd, dus hoef jou mening niet te onderzoeken, maar sta open voor je uitleg als je het kan staven.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 aug 2006 20:00

johannes1 schreef:ik ben van mijn mening overtuigd, dus hoef jou mening niet te onderzoeken, maar sta open voor je uitleg als je het kan staven.
http://www.adios.nl/question.tpl?sku=104490570451435763504 (een site die dit argument ook gebruikt).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

André

Berichtdoor André » 10 aug 2006 20:31

johannes1 schreef:ik ben van mijn mening overtuigd, dus hoef jou mening niet te onderzoeken, maar sta open voor je uitleg als je het kan staven.
Laten we het er op houden dat het in de reformatorische leer bijbels te onderbouwen is, en dat je onder de tucht komt als je geen hoed draagt tijdens de erediensten.
Respect!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 aug 2006 22:20

johannes1 schreef:is de kerkdienst geen profeteren en bidden dan?

Is thuis aan tafel bidden voor het eten dan geen profeteren? hebben die vrouwen dan thuis ook een hoed op? :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”