Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 31 jul 2006 13:30

yep,

-- Israel agrees to suspend air operations over southern Lebanon for 48 hours to investigate strike on Qana, U.S. official says.
what the soul hides, blood tells

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 31 jul 2006 15:18

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 jul 2006 15:32

Serenity schreef:hehe leuke uitleg wat betreft Gog en Magog ;)

Ik quote mijzelf even van credible...

Jafeth (de zoon van Noach) van hem wordt gezegt dat hij de stamvader is van de Indo-Europese stammen; onderandere door Flavius Josephus. Hij had een aantal zonen.

Gomer, Magog, Tiras, Javan, Mesech, Tubal, en Madai.

Javan
Javan waarvan onder andere de Ioni�rs met o.a. de Grieken zouden afstammen. (De naam voor Griekenland in het Hebreeuws is dan ook Yavan. Mensen uit Ioni� (een streek in Griekenland) werden vroeger Iōnes, en daarvoor Ia(w)ones genoemd. In de Griekse mythologie stammen de Ioni�rs af van Ion, een zoon van Apollo, de mythes rond Javan en Ion kennen grote overeenkomsten. Tarsis, een zoon van Javan, wiens nageslacht zich verspreid zou hebben richting klein-Azi� en Spanje. De Middellandse Zee heette ooit de Tarsische zee en in de 9e eeuw v. Chr. werd Zuid-Spanje al in sommige archeologische vondsten Tarsis genoemd met de hoofdstad Tarshish, in het Grieks Tartessos genaamd).

Tubal
Wiens nageslacht richting het huidige Rusland getrokken zou zijn, voor het eerst genoemd door Tiglath-Pileser I, Koning van Assyri�, 1100 v. Chr.; hij noemt hen de 'Tabali', ook wordt Tubal genoemd door Salmaneser III en Tiglath-Pileser III. Salmaneser III komt ook in de Bijbel voor, als koning van Assyri� die de de inwoners van het koninkrijk Juda wegvoerder naar Babyloni�.. Flavius Josephus beschreef hen als de Thobelieten, die volgens hem in Iberi�, het huidige Georgi� leefden. Ze verleenden ze hun stamnaam zowel aan de rivier de Tobol als aan de befaamde stad �Tobolsk�, die tegenwoordig nog steeds zo heten. Ook bestond er een Luwisch sprekend rijk in Zuid-Centraal Anatoli� wat gevormd werd na de val van Hethitische rijk. (Cham -> Kana�n -> Heth).

Mesech
Mesech, die ook richting Rusland getrokken zou zijn. De Assyri�rs noemden hen in ��n adem met de afstammelingen van Tubal, namelijk 'Tabal and Musku'. Herodotus schreef over de 'Tiberanoi en Moschoi', Tiglath-Pileser schreef in 1100 v.C. over de 'Muska-a-ia'. Hiervan zou de stad Moskou zijn naam danken, evenals de naam van Rusland tot 1700: Moskovi�.

Magog voorvader van de Scythen, Slaven, Kelten en Hongaren.

Gomer
De voorvader van o.a de Germanen, de Galaten en de inwoners van Wales (hun taal werd oorspronkelijk ook Gomeraeg genoemd). Gomer had veel kinderen en zijn stam viel uiteen inverschillende richtingen.. Scythen (niet nomadisch) en Cimmeri�rs

Scythen (waren een Indo-Europees nomadisch volk van Iraanse afkomst dat leefde op de steppen van Centraal-Azi� en die zich van daaruit richtte op de gebieden aan de Zwarte Zee. Later werden ze door de Sarmaten verdreven. Hun gebied reikte tot Zuid-Palestina en Klein-Azi�.)

Cimmeri�rs (zijn een oud Europees ruitervolk van onbekende oorsprong. Ze waren vermoedelijk Indo-Europees van Anatolische, Thracische of Iraanse origine. Ze leefden in het zuiden van het huidige grondgebied van Oekra�ne en Rusland in de 8e en 7e eeuw voor Christus. Rond 750 v. Chr. drongen ze vanuit de Krim over de Kaukasus naar het zuiden en bedreigden Klein-Azi� en Assyri�, maar werden weggedrongen naar het westen. Ze trokken door Klein-Azi� en versloegen het Phrygische rijk en koning Gyges van Lydi�. Uiteindelijk werden ze verslagen en onderworpen door de Scythen. Samen met de Scythen drongen ze door tot Oost-Duitsland, Beieren en Noord-Itali�.

Ofwel eerst splitsten de stammen zich, de ene ging meer naar het Noorden, de andere bleeft centralere. Later voegden ze zich weer min of meer samen omdat ze verdreven werden door de Asyri�rs en de Meden (Afstammelingen van Madai/Iran/het Arische ras). Vanuit deze verenigde stammen splitsen zich echter weer groepen/kinderen/stammen af om elders te gaan wonen. Of hadden steeds minder contact met elkaar omdat ze over heel Europa verspreid waren (taal en cultuur veranderden). Er onstonden twee hoofdstromen; een Germaanse en een Keltische (bijvoorbeeld de Welsh, in het Welsh: Cymry).

Het lijkt mij dus niet verwonderlijk dat in de tijd van Ezechiel de volken/afstammelingen van Gog (aanvoeder Mesech en Tubal, werden in een ademgenoemd door de Assyri�rs waar Ezechiel toen was) en Magog en God zich voegden bij Phut (Libi�) en Kush(Egypte).. Niet geheel onverwachts lees ik dan ook de tijdlijn van het Assyrische rijk..

- 669 v. Chr.-626 v. Chr.: Assurbanipal, opstand van onder andere Babylon, Egypte en Fenici�, vernietiging van Babylon
- 612 v. Chr.: de Meden, Babyloni�rs en Perzen veroveren Assyri�
- 626 - 608 v. Chr.: veldtochten tegen Assyri� en vernietiging van Assyri� door de Babyloni�rs, Meden en Scyten

Of dit dus allemaal een apocalyptische uitleg nodig heeft weet ik niet, de visioenen van Ezechi�l zijn wat dit betreft toch aardig uitgekomen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 jul 2006 15:32

Zijn er ook nog afbeeldingen die de andere kant van de situatie laten zien? Dan krijg je een totaalbeeld nl. Wel zo eerlijk, nietwaar..?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 31 jul 2006 15:53

*verwijderd door Yael*
Laatst gewijzigd door Yael op 31 jul 2006 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 31 jul 2006 17:39

Smurffie schreef:Zijn er ook nog afbeeldingen die de andere kant van de situatie laten zien? Dan krijg je een totaalbeeld nl. Wel zo eerlijk, nietwaar..?

De andere kant van de situatie hoor je elk uur op het radionieuws en zie je heel de dag door op tv.

Of kun je daar geen genoeg van krijgen? Mij komt het soms m'n strot uit in elk geval. Wat er ook misgaat, vrijwel altijd is Israël de schuldige.

En dan hoor je zelfs hier nog dat men een totaalbeeld wil hebben. Moeilijk zoeken ook hoor :?

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 31 jul 2006 17:46

http://www.johnstonsarchive.net/terrori ... srael.html

ik kan die video van een bomaanslag op een bus niet zo snel vinden.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 jul 2006 17:57

Markie schreef:
Smurffie schreef:Zijn er ook nog afbeeldingen die de andere kant van de situatie laten zien? Dan krijg je een totaalbeeld nl. Wel zo eerlijk, nietwaar..?

De andere kant van de situatie hoor je elk uur op het radionieuws en zie je heel de dag door op tv.

Of kun je daar geen genoeg van krijgen? Mij komt het soms m'n strot uit in elk geval. Wat er ook misgaat, vrijwel altijd is Israël de schuldige.

En dan hoor je zelfs hier nog dat men een totaalbeeld wil hebben. Moeilijk zoeken ook hoor :?

En heláás Markie, mis je weer de ironie van mijn posting :roll:

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 31 jul 2006 18:29

Vind je dat dan nodig in een soort topic als dit? Getuigt niet echt van smaak. Niet mijn smaak in elk geval.

Christen4844
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Christen4844 » 31 jul 2006 18:29

Die getekende pro-Israel propaganda prenten slaan nergens op. Ik walg van Israel. Dit is de realiteit:

http://marwaheen.blogspot.com/2006/07/m ... sacre.html

Afbeelding
Foto stond ook in het NRC.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 31 jul 2006 18:32

Christen4844 schreef:Die getekende pro-Israel propaganda prenten slaan nergens op. Ik walg van Israel. Dit is de realiteit:

http://marwaheen.blogspot.com/2006/07/m ... sacre.html

Afbeelding
Foto stond ook in het NRC.

Evenals die link in de posting van Serenity realiteit is. Daar walg ík dan weer van...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 jul 2006 18:35

Markie schreef:Vind je dat dan nodig in een soort topic als dit? Getuigt niet echt van smaak. Niet mijn smaak in elk geval.

Je kunt in dit geval niet van 'smaak' getuigen, daar je niet wist wat ik met die posting bedoelde.

Denk je soms dat ik de huidige situatie volg als een vermakelijke horrorfilm? Ik dacht het niet.

Ik vroeg om afbeeldingen over de andere kant van de situatie, omdat men schijnbaar denkt dat het allemaal van 1 kant komt. Die afbeeldingen hadden voor mij niet geplaatst te hoeven worden. Ik vroeg enkel of ze er toevallig ook waren. Degene die ze geplaats heeft verwijt ik niets, maar hij had ze niet hoeven posten voor mijn 'vermaak' of 'toelichting van de situatie'.

Duidelijk?

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 31 jul 2006 18:38

het is zinloos om elkaar de schuld te geven.
Geef elkaar liever in een compromis wat beide partijen willen, maar dat kunnen om beurten beide partijen al 50 jaar lang niet.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 31 jul 2006 18:42

@christen.....

Hezbollah zijn lieverdjes hé?

Afbeelding

Heb m express niet té duidelijk hier neergezet aangezien het nogal misselijkmakend is. Ooit Israëlische militairen zoiets zien doen?

Normale mensen doen zoiets ook niet, alleen bloeddorstige, nietsontziende moordenaars.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 31 jul 2006 18:43

Christen4844 schreef:Die getekende pro-Israel propaganda prenten slaan nergens op.

doe eerst je huiswerk voor je zulke uitspraken doet. Er schuilt wel degelijk waarheid in de prenten.

Ik walg van Israel.

ik walg niet van Israel, ik walg niet van de Arabieren. Ik walg van deze vicieuze cirkel.

Dit is de realiteit:

nee, dit is een van de gevolgen van de realiteit.
Laatst gewijzigd door Serenity op 31 jul 2006 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”