Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jul 2006 13:50

gaat wel weer over ja :wink: maar ja daar heb je op dit moment weinig aan...

ik ben wel bijna de hele zwangerschap misselijk geweest.. dat wasniet echt een pretje! ik hoop dat dat bij een volgende zwangerschap beter is!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 jul 2006 14:13

Dat lijkt me iid nog vervelender!!! Heb me net toch maar ziekgemeldt voor komend weekend, vond het wel vervelend om te doen, maar zie het echt niet zitten 2 avonden te werken, kan nu de trap al moeilijk op komen zonder bijwerkingen :shock:

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 28 jul 2006 17:24

Nou Lammetje, het gaat eigenlijk stukken beter.. mn vermoeidheid wordt minder en begin deze week hield ik niks binnen en voelde me ziek zwak en misselijk maar dat kwam waarschijnlijk door de warmte!! Nu gaat het echt perfect..
Ik heb ook het gevoel alsof ik de baby voel, maar zeker weten doe ik het niet, het blijven van die kleine zwakke schopjes.. het is zo'n apart en heerlijk gevoel!!

Wanneer moet je weer voor controle?
Groetjes

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 jul 2006 17:28

Fijn dat het beter gaat zeg!! Ik heb ook af en toe het gevoel of de baby met de voetjes ofzo langs mijn buik schaaft, maar dat kunnen ook mn darmen wel zijn...
Ik mag half augustus weer,de 17de 's avonds. Hopen dat we het nu wel kunnen vinden :oops: (we waren de vorige keer 15 minuten te laat omdat niemand wist waar het was.... uiteindelijk gewoon tegenover waar we stonden, maarja dat moest je maar net weten)

Heb je ook al een buikje?? (kan bepaalde kleding echt niet meer aan!!!)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jul 2006 18:14

babbeltje schreef:Ik heb ook het gevoel alsof ik de baby voel, maar zeker weten doe ik het niet, het blijven van die kleine zwakke schopjes.. het is zo'n apart en heerlijk gevoel!!

heerlijk he om dat te voelen! ik hoop het ook snel weer te voelen :wink: maar ja dan moet ik eerst wel weer zwanger worden en dat laat al een tijd op zich wachten.. helaas..

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 jul 2006 18:29

trijntjejohanna schreef:
babbeltje schreef:Ik heb ook het gevoel alsof ik de baby voel, maar zeker weten doe ik het niet, het blijven van die kleine zwakke schopjes.. het is zo'n apart en heerlijk gevoel!!

heerlijk he om dat te voelen! ik hoop het ook snel weer te voelen :wink: maar ja dan moet ik eerst wel weer zwanger worden en dat laat al een tijd op zich wachten.. helaas..

Met borstvoeding heb je toch echt een verminderde kans :wink:

vlieger
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor vlieger » 28 jul 2006 18:32

essieee schreef:
trijntjejohanna schreef:

Met borstvoeding heb je toch echt een verminderde kans :wink:

Ook niet altijd want mn buurvrouw gaf borstvoeding en was toch binnen 3 maand weer zwanger hoor :wink: Maar over het algemeen genomen werkt het wel goed, ze geven het regelmatig aan 'refo's' als advies als ze al meerdere kinderen hebben en geen voorbehoedsmiddelen willen gebruiken om langer dan 1 jaar borstvoeding te geven :!:

Sorry ik ben lammetje :mrgreen: :oops: :P

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 28 jul 2006 18:32

trijntjejohanna schreef:

Tsja TJ jij wil 2 dingen tegelijk:
ik vind de natuur juist heel wonderlijk mooi, als een moeder een baby aan de borst heeft (ook een apart en heerlijk gevoel, toch?) dat er dan nog even geen plek is voor een volgende, alleen al om de moeder de kans te geven goed te herstellen en voor het volgende kindje voor voldoende eten te zorgen....

ik snap wel een beetje dat het lastig is hoor, veel succes

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jul 2006 19:35

ja op zich heb ik een verminderde kans dat weet ik .. maar ik heb het er niet voor over om daarom te stoppen.. toch is het best wel lastig.. bij niet iedereen werkt het als anticonceptie.. bij mij weer wel natuurlijk :wink: aan de ene kant misshcien wel goed.. aan de andere kant proberen we sinds januari zwanger te worden.. 8 maand dus.. en soms duurt het me dan wel wat te lang.. maar ach het zal vast wel komen :wink:

Annerieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Annerieke » 28 jul 2006 19:52

Vraagje: zouden jullie misschien op mijn topic willen reageren onder 'psychologie en gezondheid'? Gaat over zwanger willen worden en geen rode hond gehad...

Bedankt!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 28 jul 2006 22:36

trijntjejohanna schreef:

Ik kan nu het voetje langs de buik zien gaan, is ook heel apart. Het blijft altijd heel mooi en wonderlijk hoe een kindje groeit. Ook heb ik het idee dat de baby nu goed ligt, het voetje gaat telkens langs de bovenkant van de buik.
Ik mag 9 aug weer naar de vk dus dan horen we het ws wel.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 jul 2006 20:50

Spannend Memmem :)

Hoe gaat het met je ogen? Al gewend aan je nieuwe bril?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

sela

Berichtdoor sela » 29 jul 2006 21:39

lammetje schreef:Ben jij echt fulltime moeder?
Ik vind het zonde van mijn opl om opeens te stoppen met werken, zolang het kan wil ik wel minimaal 2 dagen in de week blijven werken, zou het volgens mij echt niet uithouden hele dagen thuis te zitten... iedereen van mijn vriendenkring werkt gewoon dus daar ga je overdag ook niet zomaar naartoe... wat moet je dan heel de dag doen :oops:

herken wel een beetje wat in wat je zegt..
nu werk ik voor mezelf, dus met jouw werk is het niet helemaal te vergelijken.. desalniettemin, het is echt fijn, dat met andere dingen bezig zijn. ben niet zo een ster om als sara in te tent te zijn..
vaak doe ik dit samen met m'n dochtertje. schilderen ofzo. pas was ik bezig met wat strijkgedoe en ontdekte ik dat er al een aantal kleertjes van noes acrylverfspettertjes hebben :oops:
'k breng 'r meestal drie morgens weg..
vooralsnog is ze een rustig, ik denk tevreden, meisje. 'k geloof dat ik haar er niet veel kwaad mee berokken..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jul 2006 22:40

Dat is handig sela! Met sommige banen kan je ook wel voor een deel thuis werken, maar dan ligt het er waarschijnlijk heel erg aan hoe je kindje is: alstie de hele tijd huilt werkt het niet zo handig.

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 01 aug 2006 12:54

Afbeelding

Dit was mijn buik met 12 weken en nu zijn we bijna 4 weken verder en is tie nog veel verder gegroeid.. zal binnenkort even een nieuwe foto maken.

Jij ook al flink aan het groeien Lammetje?
Groetjes

Terug naar “Archief”