zonne exzeem

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pierke
Verkenner
Verkenner

Zonne eczeem

Berichtdoor Pierke » 17 jul 2006 18:27

Er is iets te doen aan zonneallergie. Mijn dochter heeft er ook behoorlijk last van er soms heb ik het zelf ook.
Urtizon, dat koop je bij zo'n soort reformwinkel. Het zijn korreltjes die je onder de tong moet nemen. Als je het 's avonds neemt is het de volgende morgen alweer zo goed als over. Je kunt het ook preventief nemen.
Het werkt echt, ik vind het een uitkomst.
Hopelijk heb je hier iets aan, al is het zomerseizoen alweer aardig gevorderd. Maar misschien iets voor volgend jaar. Succes ermee.

aatje

Berichtdoor aatje » 18 jul 2006 18:04

Het is echt heel lastig! Ik heb het ook, kreeg er deze zomer pas last van toen ik op vakantie was! Jeukt ook vreselijk! Mar heb een of ander spul gehaald, dat redelyk werkt!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 jul 2006 00:01

Toen ik 2 jaar geleden zwanger was kreeg ik pigmentvlekken van de zon, in mijn gezicht. Die gingen pas weg toen al het bruine was verdwenen en de baby ook ongeveer geboren ging worden. Vorig jaar kwam het weer, maar ok, ik was weer zwanger. Nu ben ik NIET zwanger maar toch weer die pigmentvlekken. HOE GAAN DIE WEG? Ik vind het zo lelijk!!!!!!!!!
ja, dat is mijn mening dan he.....

nita
Luitenant
Luitenant

Re: zonne exzeem

Berichtdoor nita » 16 feb 2010 22:19

de zomer komt er weer aan... :lol: zou je niet zeggen met die sneeuw, maar de zon wel,
ik krijg dit jaar voor het eerst lichttherapie tegen de zonne allergie, meer mensen met ervaring hiermee?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 feb 2010 12:39

Een vriendin van mij heeft lichttherapie gehad voor haar exceem. Ze was toen zwanger en zat er helemaal onder haar huis scheurde echt kapot.
Het heeft super goed geholpen al is ze er niet van af maar het is wel dragelijk.
Je krijgt er wel een mooi kleurtje van :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 feb 2010 13:03

Mijn vader heeft ook lichttherapie voor z'n psoriasis. Het helpt heel goed.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 17 feb 2010 21:53

voor mij is het echt puur dat mijn huid nu al aan het uv licht kan wennen, zodat ik straks met de zon hopelijk geen last krijg. Voordeel is idd dat ik al een kleurtje krijg. Nadeel is dat ik nu nog maar 8 sec. 2 keer per week in dat ding hoef te staan, aan en uitkleden duurt langer dan de behandeling zelf ha ha, maar ja alles voor het goede doel!!

gelukkig zijn er mensen met goede ervaringen

Terug naar “Archief”