MissF schreef:PeterD schreef:MissF schreef:Puuhh....PeterD schreef:fem schreef:Het lijkt mij dat jullie een gave dominee binnengesleept hebben(en die anderen mss ook wel, ik ken ze neit)
Zouden wij ze binnengesleept hebben? Of zouden ze naar binnen gejaagd zijn door Iemand?
Wij hadden een dominee beroepen, en wilden allemaal zoooo suuupergraag dattie zou komen, en hebben hem gewoon 'bestookt' met mailtjes en telefoontjes.
Van heel veel gezinnen en clubs/verenigingen zijn er mailtjes naar hem gegaan.
Ook is er contact opgenomen met zijn kinderen, om hen iets over Rhenen te vertellen enzo.
En dan kun je wel blijven denken: ach, het is toch God die het moet doen...En dat is ook wel zo, maar toch heeft dit blijkbaar geholpen, want hij vond het erg belangrijk om te zien hoe de gemeente met dit beroep omging, zoals hij zelf zei. En dat hebben we door al die mails en telefoontjes laten zien
Dus een beetje binnenslepen speelt wel mee hoor
Misschien je wat meer verdiepen in deze materie en dan een reactie geven? Een predikant beroepen werkt iets anders dan een student aannemen...
Je reageert wel een beetje vijandig hoor...zo bedoelde ik het niet bepaald.
Ik wilde alleen maar aangeven: het is en blijft ook mensenwerk, dit soort dingen..
Of is dat anders in Gergem?
Vijandig is mijn reactie absoluut niet bedoeld. Alleen kan je bij een beroep naar een predikant inderdaad de predikant met zijn gezin bestoken met allerlei acties. Bij het toegelaten worden tot de opleiding van de Theologische School van de Ger Gem kan je best van tevoren de curatoren gaan bestoken, maar dat zal sowieso averechts werken. Maar als gemeente heb je er totaal geen invloed op, temeer omdat het onbekend is wie zich aangemeld heeft om gehoord te worden en hoeveel het er zijn.
Daarom vind ik je vergelijking dus volledig mank gaan.