Dromen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 06 jun 2006 20:49

AfbeeldingIk droomde vannacht dat ik Jan Zeilstra moest genezen door middel van handoplegging. Vraag me niet hoe zulk een idiote droom in elkaar kan boetseren maar het was toch echt zo. Hij lag te schreeuwen en te gillen van de buikpijn en ik moest op die bleke witte buik van Jan mijn handen leggen. Enkel ging hij gillen als een speenvarken dat het na mijn handoplegging en gebed nog veel meer pijn deed dan daarvoor. Ik maakte me er af door hem te zeggen dat zijn geloof waarschijnlijk te klein was of dat er verborgen zonden waren in zijn leven die hij eerst moest belijden. Het schold me uit voor rotte vis en op het moment dat hij me in elkaar wilde meppen werd ik zwetend wakker en prijs God daarvoor.
Gekke droom of zou het een betekenis hebben. Ik bedoel maar te zeggen dat je het nooit precies weet met God. Alhoewel dat ook weer niet geheel waar is. Ik bedoel te zeggen dat mijn vrouw graag wilde verhuizen en een aardig optrekje had gevonden in Stolwijk. Na het samen bekeken te hebben en de voors en tegen afgewogen heb ik haar gezegd dat we naast ons gezond verstand te gebruiken (valt niet mee voor mij) ook dit in gebed moeten brengen. Na er gisteravond voor gebeden te hebben besloot ik er vanmiddag nog even te gaan kijken en op het moment dat ik voor de deur stop, komt de eigenaar naar buiten en trekt het bord “te koop” er uit en loopt ermee naar achteren. “Verkocht dus!”Dank u Heer dat scheelt weer een hoop gedoe want ik woon hier ook prima.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 06 jun 2006 21:32

bloob schreef:soms droom je echt gek... zo dat je je bijna idd afvraagt of 't wat betekent, maar die tijd hebben we gehad toch..

Lang geleden heb ik gedroomd dat we met z'n allen in een heeeeele lange rij stonden en we zoudne op weg gaan naar Jeruzalem ofzo. Moesten allemaal twee aan twee lopen per se. In ieder geval: er kwam geen mens naast me staan en dat vond ik niet zo gek, want ik doe altijd verkeerde slechte dingen.
In een keer werd er gefluisterd in de rijen: Jezus gaat ook op!
Bibbers schieten in me benen.... ohnee he. Als Hij dan maar niet naast mij komt lopen... Hij weet alles van me.. Hij zal het vast niet willen...
En toch kwam Hij naast mij!!!!
En Hij keek me aan en toen kon ik Hem eindelijk alles vertellen wat dwars zat.. alle vechten tegen de zonde en hoe slecht je je eigen voelt en Hij maar luisteren... Ik heb me nog nooit zo opgelucht gevoeld. Hij deed niet boos. Hij heeft me niet alleen alleen laten staan.

Moet je zoiets zomaar afdoen als dromen zijn bedrog????

zulke dromen zker niet!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 jun 2006 21:55

Tamar schreef:
paprikameisje2 schreef:ik ben ook heel apart in dromen. Ik kan sommige dingen die ik s nachts droom niet van werkelijkheid onderscheiden. Zo kan ik ook net als je zei tegen mezelf zeggen dat ik wakker moet worden. Dit is niet elke nacht.. maar veschilt. Ik heb er verder nooit aandacht aan besteedt.

Ik kan ook vaak alle dromen na vertellen!! van bizar tot heel humoristishc

Hebben bij jou bepaalde stemmingen of gebeurtenissen, merkbaar invloed op je droomgedrag?

En over dat wakker maken van jezelf.. Gaat dat bij jou makkelijk? Ik kon het eerst vrij gemakkelijk doen, maar nu voelt het niet goed als ik dat probeer. Moeilijk uit te leggen.... pijn is niet het goede woord. Het is meer een enorme weerstand die ik ervaar ofzo :| Dat ik echt alle energie die ik heb, daarin moet leggen om maar wakker te worden.

ik geloofde eerst niet dat het kon. Ik kan er gewoon niet bij hoe dat gaat. Ik heb me voorgenomen daar ook niet in te gaan spitten!!! anders wordt ik helemaal helemaal helemaal dollll van al die ingewikkelde psygololgosche dingen... kierewiet prffffff.... :roll: :roll: :roll: :oops:

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 jun 2006 08:31

Prediker 5:
2 Drukte leidt tot dromerij en veel praten tot gebazel.

2 Want gelijk de droom komt door veel bezigheid, alzo de stem des zots door de veelheid der woorden.

Misschien wat meer rust in het dagelijks leven vinden?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Bett

dromen

Berichtdoor Bett » 29 jun 2006 11:57

Misschien ben je heel druk tamar? Ervaar je stress? Voel je je gespannen? Daar kun je namelijk heel naar en veel van dromen. Ben je 'snachts met de gekste dingen bezig, en heel onrustig, waardoor je dus niet aan rust toe komt.
Word je 's morgens ook haast 'bekaf' wakker?
Ik herken je verhaal wel. Op dit moment zit ik ook weer niet lekker in mn vel, en ik herken het het eerst aan slecht slapen. sowieso slaap ik slecht in, en als ik slaap droom ik alles aan elkaar. Vaak tegen de ochtend val ik dan heel diep in slaap, waardoor je erg vermoeid wakker wordt.
Misschien kan een huisarts of iemand anders waar je je verhaal aan kwijt kunt je helpen? een rustgevend medicijn kan ook helpen...
Sterkte.. hoop dat je binnenkort 's nachts meer rust krijgt, want dit hou je niet lang vol....

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 jun 2006 16:52

ik denk dat dromen gewoon bij iemand hoort en al die dingen nog meer!!

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 01 jul 2006 18:42

Hé, een topic voor mij;)

Ik kan best vaak mijn droom herrinneren, maar ik droom meestal geen enge dromen. Er gebeuren heus wel niet leuke dingen in mijn dromen, zo droomde ik dat ik de laatste schooldag niet op school kon zijn omdat de dokter vond dat mijn been was gebroken, terwijl ik me daar net zo op had verheugd, maar nachtmerries heb ik echt zelden. Wat ik wel regelmatig heb is het half slapen half wakker zijn...dan kunnen mijn ogen niet wennen aan het licht, en kan ik in mijn droom weinig meer zien. Dat is heel vaag, of dat precies de wekker in je droom afgaat en in het echt ook!

Ik ben deze week op kamp geweest en daar ging een jongen slaapwandelen. Echt vaag, ik stond met mn vriendinnen in het gangetje, gaat er opeens een kamerdeur open en stommelt die jongen naar buiten met zn slaapzak achter zich aan, helemaal wit en zn ogen helemaal rood. Wij dus vragen: wat is er? Hij mompelt: niks, heel sacherijnig en loopt via de nooduitgang de brandtrap af. Later aan tafel, wat deed jij vanmiddag? Kon die zich er totaal niets van herinneren. Dat is echt vaag want die brandtrap was echt een rottrap om vanaf te lopen...

Waarom mag je eigenlijk die mensen niet wakker maken?
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 01 jul 2006 18:59

Dat is heel vaag, of dat precies de wekker in je droom afgaat en in het echt ook!

Dat is niet vaag, dat is logisch. Je wekker maakt gewoon een einde aan je droom. Op het moment dat je wekker afgaat in je droom, ben je gewoon al wakker, alleen nog niet echt bij besef :)

Waarom mag je eigenlijk die mensen niet wakker maken?

Mensen schijnen soms zó erg te schrikken dat ze een hartaanval krijgen, bijv. Het lijkt mij vrij sterk, maar goed, het kan blijkbaar.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 01 jul 2006 19:03

Smurffie schreef:Mensen schijnen soms zó erg te schrikken dat ze een hartaanval krijgen, bijv. Het lijkt mij vrij sterk, maar goed, het kan blijkbaar.
Ja maar ja maar... als je heel bewust in bed stapt, in slaap valt en wakker wordt in de perenboom in de tuin van de buren, dan schrik je denk ik toch wel een weinigje.

Overigens is het inderdaad erg eng om te zien!
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 01 jul 2006 19:06

Mja, idd, of mensen die in het raam staan op 7 hoog ofzo. Goed, als je ze dan roept, is de kans erg groot dat ze van schrik naar beneden vallen ::((

Je moet wel psychisch wel érg zwak zijn wil je jezelf doodschrikken, volgens mij.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 01 jul 2006 19:08

Weet ik niet, nooit geprobeerd :mrgreen:
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 01 jul 2006 19:10

Hehe, muts 8) Vooral niet proberen ook, dan ben ik mn Roxette-soulsister kwijt :mrgreen:

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

..

Berichtdoor Kaboutertje » 01 jul 2006 19:25

Dromen, heerlijk!
over leuke dingen enzo..

Maar dromen kan inderdaad ook heel naar zijn!

Ik had vroeger met geschiedenis een les over de catacomben,
en sindsdien had ik achter elkaar dromen over dat ik met mijn pleegzusje de weg daar kwijt was, en dat mijn zusje uithongerde..

Vaak ga je dromen onbewust koppelen aan gebeurtenissen of dingen waar je heel erg mee bezig bent.

Zorg ervoor dat je hoofd 'leeg' is voor je gaat slapen..

Dat je iets ontspannends doet, en niet teveel piekerd.

Sinds mijn broer is overleden droomde ik erover dat mensen dood gingen uit mijn omgeving, omdat ik heel erg met die gebeurtenis bezig was,
oftewel je gedachten gaan vaak over in dromen.

Wil je hier vanaf probeer dan echt om te ontspannen, voor mij werkt dat het beste, voor anderen mischien ook :wink:
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 05 nov 2006 16:24

Ik vind dromen heerlijk!
Ik merk dat ik zelf mijn eigen wereld heb opgbouwd en ik vind het fijn als ik daar weer beland in mijn dromen.

Ik heb me in het verleden wel eens verdiept in de wereld van de droom!
Je vroeg helemaal in het begin hoe je meer controle kunt krijgen over je dromen.
Je kunt doormiddel van een soort meditiatie, bewust gaan dromen.
Dan heb je dus volledigge controle over je droom.
Dit vergt natuurlijk wel enig oefening maar misschien is het de moeite waard om het te proberen?! (het werkt!)

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 05 nov 2006 17:37

Dromen zijn super! Ik onthoud ze bijna altijd, meestal omdat ik de held van m'n eigen dromen ben. :mrgreen:

Terug naar “Archief”