Sieraden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 jun 2006 15:23

LeChat schreef:
Smurffie schreef:Ja idd, mijn urkse neven hebben allemaal een oorbel. Heeft dat niet iets met het vissersleven te maken? Betaling van begrafenis ofzo? :) Ik weet het niet precies meer.

Ook al weet je 't niet precies meer, je slaat wel de spijker op z'n kop. :wink: Dat is inderdaad de oorsprong ervan.

Woei, mn geheugen laat me dus niet altijd in de steek :)

Verder vind ik het wel iets hebben eigenlijk, in dit geval omdat het een achtergrond heeft :wink:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 jun 2006 15:30

Mja, als het niet mag dan mag het gewoon niet. Ik zou het dan gewoon hypcriet vinden. Een man mag geen vrouwenkleding dragen, maar als het in jou stad nou eenmaal een gewoonte is; nou jou goed..

God kent ook geen gedoogbeleid ;) (niet dat ik oorbellen des duivelsch vind hoor :P)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 jun 2006 15:36

Hmz, in de warmere landen op deze aardkloot lopen genoeg mannen in rokken hoor, bijv. M.i. heeft dat niets met een gedoogbeleid te maken. :)

JPtje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JPtje » 12 jun 2006 16:23

Ach... misschien moet je het zo zien dat je zowel vrouwelijke als mannelijke rokken hebt :) Ik bedoel maar: ik heb nog nooit een schotse vrouw in zo'n schotse ruitrok gezien.

JPtje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JPtje » 12 jun 2006 16:25

Maar het ging over sierraden. In de meeste gevallen vind ik oorbellen bij mannen aso staan; terwijl ik het bij vrouwen juist wel mooi vind.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 jun 2006 16:28

ik heb rond mijn 10 jaar oorbellen gekregen toen ik 14 werd heb ik het 2de gaatje erbij gekregen, durfde het eerst niet goed te vragen dacht dat ik het toch niet mocht maar het was gelijk goed!
ik heb 2 paar oorbellen vaak in die heb ik gekregen van mijn vriend
ik draag ook altijd een zilveren armband ook van mijn vriend gekregen en ik heb altijd onze vriendschaps ring aan en ik heb in april een super mooie ketting gekregen voor mijn verjaardag ook van mijn vriend die draag ik ook bijna dagelijks.

mijn ouders hebben nooit moeilijk gedaan over sieraden of zo mijn moeder heeft zelf ook al heel der leven oorbellen.

ik vind het echt mooi ik hou alleen niet van tong piercings of zo vind ik ordinair

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 jun 2006 18:34

JPtje schreef:Ach... misschien moet je het zo zien dat je zowel vrouwelijke als mannelijke rokken hebt :) Ik bedoel maar: ik heb nog nooit een schotse vrouw in zo'n schotse ruitrok gezien.

Ik had er vroeger eentje... met zo'n grote veiligheidsspeld. Kijk trouwens eens op een dag van vandaag om je heen, dan zie je echt veel rokken! Gisteren leek 't wel of ik in een refokerk was :mrgreen:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 jun 2006 20:38

Ja verschikkelijk... de wereld wordt kerkgelijkvormig, hoe moeten de ware gelovigen elkaar nu nog herkennen?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 jun 2006 20:42

Raido schreef:Ja verschikkelijk... de wereld wordt kerkgelijkvormig, hoe moeten de ware gelovigen elkaar nu nog herkennen?

Euh ik was in de kerk gisteren hoor... maar vast niet in de ware ;p (een band, handen in de lucht bij het zingen (al durf ik dat nog niet) en beamers waarmee kunstwerken worden geprojecteerd... oeioeioei)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jun 2006 23:00

Vreeschelijck! ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

..

Berichtdoor Kaboutertje » 27 jun 2006 16:40

Ik heb zelf oorbellen 2 paar in elk oor, en draag ringen, kettingen, enkelbandjes noem maar op :wink:

en ben er absoluut niet op tegen

Voor de mensen die hier op tegen zijn...

Ik heb een argument gehoord:

Je lichaam is een tempel van de Heiligge Geest, dus maak er geen gaatjes in, hou het in de staat zoals het gemaakt is....

Reageren jullie er maar eens op :wink:
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

fem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor fem » 02 jul 2006 20:46

je lichaam is een tempel van God dus versier het maar mooi.
er staat trouwens volgens mij ergens in de bijbel over kleed je mooi aan, doe oorbellen in ofzo, iets in die richting. Verder, de Israëlieten gingen zo'n beeld maken terwijl Mozes op de berg was. Daarvoor rukten ze hun sieraden, en geloof ook oorbellen af. Zij droegen blijkbaar ook sieraden waarvoor piercing nodig was.

ik heb geen gaatjes, maar ik houd niet van oorbellen. Niet mijn stijl.

soms zie je van die mensen met kilo's goud en zilver om hun lijf, en dan heb je zoiets van :? maar dat is eigenlijk ook vooral smaak, ik vind het gewoon niet mooi. Overdaad schaad. Maar principieel ben ik er niet echt op tegen.
de grootste levenswijsheid ligt besloten in dit woord: Maak nooit tosti's met oude kaas

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

..

Berichtdoor Kaboutertje » 03 jul 2006 10:03

Er staat ook in de bijbel: Ze maken van hun buik een afgod..

hier was God het niet mee eens!

zou Hij oorbellen dan geen afgod vinden?!
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jul 2006 11:10

Lol. Oorbellen als afgod... hoe moet ik me dat voorstellen? Van je buik een afgod maken heeft niets te maken met navelpiercings of zo hoor :roll: Het ging over eten en drinken als doel in het leven, ze dienden zeg maar hun buik :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 jul 2006 11:12

Idd, sieraden zijn geen afgod, tenzij je er een gouden kalf van maakt 8)
Ik zou ook niet weten hoe ik dat moet zien. Heb amper door dat ik ze in heb, laat staat dat ik ze aanbid :P

Terug naar “Archief”