Raido schreef:Als je niet geloofd, geloof je ook niet in de wederkomst en dus hoef je al helemaal niet bang te zijn toch?
Ik dacht het, jij zegt het

Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Als je niet geloofd, geloof je ook niet in de wederkomst en dus hoef je al helemaal niet bang te zijn toch?
Naar mijn overtuiging geloof je dan wel in God maar niet in het offer voor jou. En dat is toch echt jou eigen verantwoordelijkheid, je weet wat je moet doen (wend u naar mij toe en wordt behouden)..amigo schreef:Raido schreef:Als je niet geloofd, geloof je ook niet in de wederkomst en dus hoef je al helemaal niet bang te zijn toch?
Tussen niet geloven en niet geloven zit ook nog een verschil. Je weet dat God bestaat maar je gelooft niet in hem. En je gelooft dat God niét bestaat. Ik weet dat God bestaat, maar in hem geloven?
Poesje schreef:Marnix schreef:Ehm... maar je weet toch wat je daaraan kan doen?
Wil je wel de hemel als eindbestemming hebben? Zo ja, wat zit je hier dan nog te zeggen: Ik weet niet of ik daar wel kom. Je weet de weg naar de hemel toch? Als je daar wil komen, waarom ga je die dan niet bewandelen?
Ja, ik weet wat ik er aan kan doen..
En ja, ook ik wil de hemel als eindbestemming.
Ik weet de weg naar de hemel ook. Of..misschien juist wel niet..![]()
Juist die weg lijk ik wel kwijt te zijn; ik weet niet hoe ik op die weg kom..
Ik wil die weg wel bewandelen, maar..dat lukt me niet.
Willemijn_D schreef:Ik heb soms best verlangen naar de wederkomst, als ik zie wat voor ellende hier op aarde allemaal is. Toch heb ik vaak wel het gevoel van het mag nog wel even wachten, want ik wil eerst nog wel wat doen hier op aarde.
Marnix schreef:Willemijn_D schreef:Ik heb soms best verlangen naar de wederkomst, als ik zie wat voor ellende hier op aarde allemaal is. Toch heb ik vaak wel het gevoel van het mag nog wel even wachten, want ik wil eerst nog wel wat doen hier op aarde.
Wat wil je hier doen wat je daar niet kan doen? Ik zou me maar 1 ding kunnen voorstellen... en dat doen we hier veel te weinig.
bloob schreef:Wat Poesje beschrijft kan ik helemaal meevoelen. Gezien gezondheidsproblemen en de angsten daarbij (help, straks heb ik wat ergs.... etc etc etc) heb ik wel geleerd om op kortere termijn te denken, hoewel je natuurlijk ook moet blijven plannen in de toekomst, want we weten de dag van de wederkomst niet.
Verlangen naar de wederkomst is heel wat. Je moet dan wel bereid zijn en die zekerheid mis ik nog. En ook al wordt je de weg zondag aan zondag aangewezen, toch is het nog -door eigen onwil- onmogelijk om op die weg te komen. Niet op de verantwoordelijkheid af te schuiven. Want ik weet: als ik nu sterf zal ik God niets kunnen verwijten. Als Hij dan zegt: "je hebt niet gewild", moet ik dat -letterlijk- beamen. Maar ik voel wel dat er een almachtige kracht, een onweerstaanbaar trekken nodig is om mijn onwil te breken. Zie je daarom zie ik nog niet uit naar de wederkomst. Daarom ben ik ook bang voor ernstige ziektes omdat ik zó niet kan sterven. En daar komt nog bij dat ik hier toch veel mensen heb waar ik om geef en om dat allemaal los te moeten laten is ook een stap. We zijn tenslotte uit de aarde...
Dus als ik er ooit kom is dat een eeuwig, onuitsprekelijk Goddelijk wonder.
Hippieblijhoofd schreef:Marnix schreef:Willemijn_D schreef:Ik heb soms best verlangen naar de wederkomst, als ik zie wat voor ellende hier op aarde allemaal is. Toch heb ik vaak wel het gevoel van het mag nog wel even wachten, want ik wil eerst nog wel wat doen hier op aarde.
Wat wil je hier doen wat je daar niet kan doen? Ik zou me maar 1 ding kunnen voorstellen... en dat doen we hier veel te weinig.
Het punt is dat de hemel toch wel een beetje vaag is.. en als je het moeilijk vind ergens een voorstelling bij te maken, is het ook moeilijk om je erop te verheugen. En bij je toekomst nu kun je je soms wel een voorstelling maken.. ook al kan dat ook weer anders verlopen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten