Kerkverschil en moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jun 2006 23:23

Markie schreef:Je zal toch eens moeten worden welke kerk je later gaat bezoeken als je getrouwd bent.
Ieder naar een andere kerk lijkt me een beetje onverstandig. Is een voedingsbodem voor grote problemen.

We willen oook naar 1 kerk gaan en wij gan daar ook helemaal voor. Daarbij weten we zeker dat we samen in 1 kerk terecht komen omdat we op God vertrouwen dat Hij ons zal helpen bij de keuzes die we hierbij moeten maken!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 04 jun 2006 18:16

ff voor de duidelijkheid (ben bang dat het er niet duidelijker op wordt maar toch een poging) ik ben de vriendin van Chip!
dus hier mijn reactie:

Ik vind het echt stoer dat er zoveel mensen (of een aantal mensen zo vaak) reageren op dit stukje. Ik denk op zich dat wij wel open staan voor elkaars geloofsbeleving, onze ouders zijn dan weer een verhaal apart. Maar wat dat betreft ben ik het helemaal met Gerdien B. eens, ik denk dat God ons daarin wel leidt naar de weg die Hij wil dat we gaan. En natuurlijk zal het niet altijd even makkelijk zijn, maar tot nu toe heeft het nog niet echt problemen opgeleverd. Er zijn verschillen maar er zijn gelukkig ook een heleboel overeenkomsten, die verschillen zijn er gewoon en dat respecteren we van elkaar.
Voorlopig zijn we een beetje aan het onderzoeken hoe we beiden over bepaalde zaken denken, en het is de bedoeling dat we natuurlijk ook eens bij elkaar in de kerk gaan kijken!

Groetjes,
Anne- Adelaar

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jun 2006 08:06

wow gefeli....

Ik zou samen met je vriendin samen op zoek gaan naar iets waar jij je thuis voelt..... Je moet immers met je vriendin verder en niet met je moeder hoe hard dat ook klinkt...

Daarna kan zij het alleennog accepteren. Je moet je leren los te laten op alles...

sterkte ermee!!!!

als dit eerder is gezegd sorry.. khad voor de kerk geen tijd om deze topic helemaal door te spitten!!

Terug naar “Archief”