Dromen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2006 21:50

Oh, shit. 8)

Wat doe jij eraan dan?

André

Berichtdoor André » 24 mei 2006 22:02

Aragorn schreef:
André schreef:Ze geven dit ook wel eens de omschrijving, misschien is het verstandig om wat minder hooi op je vork te nemen.

Maar dan maakt het nog wel heel veel verschil hoé je die hooi op je vork neemt. Als je daar bewust en planmatig mee omgaat is het heel anders dan wanneer je je zonder duidelijke planning en doelen kapot werkt.
Precies, het was ook ter onderwijzing.
Trouwens begin jij ook al met alternatief Nederlands: 'die hooi' :shock:

André

Berichtdoor André » 24 mei 2006 22:04

Aragorn schreef:Want met alleen maar even de knop om zetten denk ik dat de topicstarter niet heel ver zal komen..
Nog buiten beschouwing gelaten of die 'knop' bestaat.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2006 22:16

André schreef:
Aragorn schreef:
André schreef:Ze geven dit ook wel eens de omschrijving, misschien is het verstandig om wat minder hooi op je vork te nemen.

Maar dan maakt het nog wel heel veel verschil hoé je die hooi op je vork neemt. Als je daar bewust en planmatig mee omgaat is het heel anders dan wanneer je je zonder duidelijke planning en doelen kapot werkt.
Precies, het was ook ter onderwijzing.
Trouwens begin jij ook al met alternatief Nederlands: 'die hooi' :shock:

Eh, die zooi, die kooi, die plooi, die hooi.. whatever. 8) Maar het moest dus 'dat hooi' zijn? :P

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 24 mei 2006 23:04

Ha Tamar,

Ik ken je verder niet maar ik geef ff een verslagje hoe het bij mij werkte....

Sinds ik psychisch weer goed in m'n vel zit zijn mijn dromen menselijk!
Tijdens m'n ( hpoe noem je dat) durfde ik niet eens te gaan slapen, zo eng en bizar droomde ik...en idd als je dan wakker wordt ben je zooo moe!!! En je duikt je bed in...en dan was ik al bang voor de komende nacht en inderdaad...het ging weer mis!

(bedoel het niet zwaar ofso) Tijdens m'n opname was ik bezig met verwerken( :mrgreen: ) toenw as het het hefstigst en werd juist gezien als iets positiefs..er gebeurd wat in je hoofd zeg maar!!


Brr, sterkte en ik hoop dat het goed komt en je weer heeeeeeeeerlijk slaapt!!!!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 25 mei 2006 09:56

André schreef:
MissF schreef:Ik droom ook gigantisch veel. Alleen geen nachtmerries enzo, gelukkig.
Wel droom ik de hele nacht (net als iedereen, ik onthoud ze alleen allemaal ;) ) en word vaak gestresst wakker.
In mijn dromen heb ik al mijn schoolwerk voorbereid, mijn evangelisatiewerk, heb ik al weken stage gelopen en heb ik dagen gewerkt.
Heel vervelend,om eerlijk te zijn, want ik word de hele nacht wakker, na elke droom, en lig dan een tijd wakker.
Nu ben ik begonnen met lijstjes maken wat ik welke dag ga doen, voor school dan. Zodat ik niet meer HOEF te stressen omdat ik dan weet dat alles toch wel in orde komt.

En het helpt :)

Ik heb de afgelopen 2 nachten heerlijk geslapen!
Maar van die nare dromen, ik weet niet zo goed wat ertegen helpt...
Ze geven dit ook wel eens de omschrijving, misschien is het verstandig om wat minder hooi op je vork te nemen.


Wmah, ik wil toch wel gewoon mijn opleiding doen, gewoon in de kerk van alles doen, gewoon dabar gaan doen, gewoon veel blijven werken ;)
Nee, sorry, mij krijg je niet zover dat ik minder ga doen ofzo, dan ga ik een beetje depressief thuiszitten, dat nooit meer!
Maargoed, zolang ik zelf alles op een rijtje zet, en idd mijn koppie een beetje leeg maak gaat het prima
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tamar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2006 20:30

Berichtdoor Tamar » 25 mei 2006 13:07

paprikameisje2 schreef:ik ben ook heel apart in dromen. Ik kan sommige dingen die ik s nachts droom niet van werkelijkheid onderscheiden. Zo kan ik ook net als je zei tegen mezelf zeggen dat ik wakker moet worden. Dit is niet elke nacht.. maar veschilt. Ik heb er verder nooit aandacht aan besteedt.

Ik kan ook vaak alle dromen na vertellen!! van bizar tot heel humoristishc


Hebben bij jou bepaalde stemmingen of gebeurtenissen, merkbaar invloed op je droomgedrag?

En over dat wakker maken van jezelf.. Gaat dat bij jou makkelijk? Ik kon het eerst vrij gemakkelijk doen, maar nu voelt het niet goed als ik dat probeer. Moeilijk uit te leggen.... pijn is niet het goede woord. Het is meer een enorme weerstand die ik ervaar ofzo :| Dat ik echt alle energie die ik heb, daarin moet leggen om maar wakker te worden.

Tobbe
Mineur
Mineur
Berichten: 185
Lid geworden op: 23 feb 2005 09:39
Locatie: Nederland

Berichtdoor Tobbe » 25 mei 2006 13:51

Ik droom altijd weinig, tenminste, ik onthoud weinig dromen, maar als ik een keer droom, dan heb ik erna moeite te ondersceiden wat nu de werkelijkheid is en wat nu niet echt gebeurd is. Dat is weleens irritant. Pas had ik in mijn droom iets vergeten te doen, ik weet al niet eens meer wat, en toen dacht ik halverwege de dag 'hee, laat ik niet vergeten *** nog af te maken'. Maar ik kon heel niet goed meer bedenken wat er precies gedaan moest worden. Toen bedacht ik heel veel later dat ik het gedroomd had.
Enfin, dat heb ik ook bij boeken. Waar mensen tegen een ander liegen, bedenk ik in de loop van de dag dat ik nog een leugen heb openstaan tot ik me realiseer dat ik het gelezen heb.

Trouwens, ik hoor vaak mensen over lucide dromen. Ik kan in de droom echt nooit zeggen 'Tobbee, wakker worden!' ofzo. Weet iemand hoe dat moet? Lijkt me wel grappig.

Tamar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2006 20:30

Berichtdoor Tamar » 25 mei 2006 14:10

Tobbe schreef:.
Trouwens, ik hoor vaak mensen over lucide dromen. Ik kan in de droom echt nooit zeggen 'Tobbee, wakker worden!' ofzo. Weet iemand hoe dat moet? Lijkt me wel grappig.


Ik zou niet weten hoe dat moet.. :wink: bij mij gebeurd dat 'gewoon'. Ik denk dat ik dan half wakker, half slapend ben.. (als dat mogelijk is)

Ik droom op zo`n moment gewoon door, maar heb wel het idee dat ik wel wat wakker ben, omdat ik me bewust ben van het feit dat ik droom en me met alle macht probeer 'helemaal' wakker te maken. (zo... te volgen? :wink: )

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Berichtdoor Petra777 » 30 mei 2006 20:05

Ik heb vrij vaak lucide dromen. Hoe je dan zorgt dat je wakker wordt?
Ik weet het niet precies, ik merk dan dus dat ik droom en als de droom me niet aanstaat doe ik gewoon mijn ogen open en ben wakker.
Dat klinkt simpel en zo simpel is het voor mij ook. Verder kan ik ook, als de droom mij niet aanstaatt, wat meestal inhoudt dat het een nachtmerrie is, de droom veranderen. Dus het enge ombuigen in iets vriendelijks.
Of om het simpel te houden, in mijn droom geen ijsje te gaan kopen maar in plaats daarvan naar het water te lopen en daar rond kijken.

Ik weet alleen niet of dit heel gezond is, omdat men wel zegt dat dromen ook zijn om dat wat je overdag hebt meegemaakt te verwerke e.d. en daar kom ik dan weer niet aan toe.

Het enige vervelende dat ik met dromen heb is dat sommige uitkomen.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 30 mei 2006 21:04

Ik heb droom alleen maar als ik de wekker op snooze gezet heb. In die tien minuten krijg ik het gevoel dat ik een hele nacht gedroomt heb :? Ik heb ook nooit dat ik doorheb dat ik droom.

Gebruikersavatar
bloob
Verkenner
Verkenner
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 sep 2002 16:41
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 30 mei 2006 21:22

soms droom je echt gek... zo dat je je bijna idd afvraagt of 't wat betekent, maar die tijd hebben we gehad toch..

Lang geleden heb ik gedroomd dat we met z'n allen in een heeeeele lange rij stonden en we zoudne op weg gaan naar Jeruzalem ofzo. Moesten allemaal twee aan twee lopen per se. In ieder geval: er kwam geen mens naast me staan en dat vond ik niet zo gek, want ik doe altijd verkeerde slechte dingen.
In een keer werd er gefluisterd in de rijen: Jezus gaat ook op!
Bibbers schieten in me benen.... ohnee he. Als Hij dan maar niet naast mij komt lopen... Hij weet alles van me.. Hij zal het vast niet willen...
En toch kwam Hij naast mij!!!!
En Hij keek me aan en toen kon ik Hem eindelijk alles vertellen wat dwars zat.. alle vechten tegen de zonde en hoe slecht je je eigen voelt en Hij maar luisteren... Ik heb me nog nooit zo opgelucht gevoeld. Hij deed niet boos. Hij heeft me niet alleen alleen laten staan.

Moet je zoiets zomaar afdoen als dromen zijn bedrog????
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

Gebruikersavatar
koekie
Mineur
Mineur
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2003 11:15
Locatie: rouveen

Berichtdoor koekie » 30 mei 2006 21:36

ik heb een knuffel en nog een ander kitchding boven men bed hangen,
ergens in mijn slaap werd ik licht wakker en wat ik dacht weet ik niet meer maar dat ding moest en zou er af, de volgende dag werd ik wakker en de knuffel en dat kitchding lagen overal en nergens. :wink:
waarom dat ding eraf moest?? geeen idee. heel raar.
zulke dingen heb ik vaker als het te donker op men slaapplek is. vroeger was het nog erger, als het dan stikdonker was dan was de drama compleet, en de volgende dag wist ik van niks.
Nu ben ik 2 jaar langzaam men kamer steeds donker aan het maken. En dat werkt wel, maar als ik in een andere omgeving ben is het zowiezo erger(praten in mijn slaap e.d.) en als het stikdonker is, slaap ik niet tot ik van vermoeidheid in slaap val en dan angstig de volgende dag wakker word met de vraag, wat heb ik vannacht uitgespookt?
erg irritant als je op kamp en dergelijke gaat. 8)

maar goed het ging over dromen dus om even weer ontoppic te zijn: ik droom bijna nooit. 8)
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

Tamar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2006 20:30

Berichtdoor Tamar » 31 mei 2006 15:30

koekie schreef:
maar goed het ging over dromen dus om even weer ontoppic te zijn: ik droom bijna nooit. 8)

even de slimme meid uithangen hoor... :wink: je droomt altijd, maar sommige mensen herinneren zich dit evenvoudig weg niet.. jij valt daar dus ook onder ;) (gezegend mens ben je :mrgreen: )

Gebruikersavatar
koekie
Mineur
Mineur
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2003 11:15
Locatie: rouveen

Berichtdoor koekie » 31 mei 2006 15:37

Tamar schreef:
koekie schreef:
maar goed het ging over dromen dus om even weer ontoppic te zijn: ik droom bijna nooit. 8)

even de slimme meid uithangen hoor... :wink: je droomt altijd, maar sommige mensen herinneren zich dit evenvoudig weg niet.. jij valt daar dus ook onder ;) (gezegend mens ben je :mrgreen: )

joh, :wink: . ik zal me even corrigeren: ik droom bijna nooit bewust:). en idd,blij toe dat ik ze bijna nooit herinner. Als ik soms van men zus hoor wat ik snachts uitspook zijn die dromen ook niet veel waard :mrgreen:
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 85 gasten