Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde.
op de aarde, en onder de aarde. Als het een bol was zou er "in" de aarde moeten staan.
in de water onder de aarde is 1 zin

Deut 28,64
want de HEER zal u uiteenjagen en onder alle volken verstrooien, tot in de verste uithoeken van de aarde. Daar zult u andere goden vereren, goden die u nog niet kende en ook uw voorouders niet, goden van hout en van steen.
alleen iets wat een einde heeft, heeft een uithoek. Op de kaart is het een uithoek, maar een bolvormige aarde zorgt ervoor dat er geen einde komt.
uithoeken kan je op meerdere manieren lezen. uithoeken zijn ook plekken waar mensen niet of nauwelijks komen. en ik denk ook dat ze dat hier bedoelen

Job 9,6
De aarde schudt hij van haar plaats, zodat haar zuilen wankelen.
zuilen?
moeilijk hier een antwoord op te geven. eerst nog geen antwoord op, maar naar mijn idee worden hier bergen bedoelt ofzo. maar hier durf ik geen antwoord op te geven.
Job 28,24
Want hij ziet tot aan de randen van de aarde, onder heel de hemel ontsnapt niets aan zijn blik.
randen?
als je van heel ver op de aarde kijkt.. (vanuit de ruimte dus zie je het als een cirkel met lichte randen (de dampkring)) beetje drogredenatie dit van ons allebei op deze tekst. het kan ook symbolisch bedoelt zijn.. de vorige trouwens ook.
Job 37,3
Hij laat het rollen langs de hele hemel, zijn schichten lichten tot het einde van de aarde.
einde? een bol heeft geen einde.
einde van de aarde zie jij alleen als afstand? en niet als tijdsbesef? tot hij terug komt misschien? einde kan je ook meerdere betekenissen geven.
[quote]Job 38,13
om de uiteinden van de aarde te pakken en de goddelozen van haar af te schudden?
Job 38,14
Als klei waarin een zegel wordt gedrukt, zo krijgt de aarde vorm, haar oppervlak wordt gedrapeerd als een kleed.Ps 2,8
Vraag het mij en ik geef je de volken in bezit, de einden der aarde in eigendom.
etc etc zo zijn er nog veel meer teksten die dingen zeggen als "uiteinden der aarde", "alle 4 hoeken der aarde"
alle 4 hoeken van de aarde

zo kan ik ook nog vele teksten vinden die het weer anders gaan zeggen.. maar ik heb al veel argumenten tegenargumenten kunnen geven

het gaat per ongeluk sorry