Rainbowgirl schreef:He Annerieke,
Allereerst: ik ben gezegend met een paar geweldige vriendschappen, dus van mij moet je niet teveel aannemen.
Maar bij die paar (waarvan ik de meeste drie keer per jaar zie en dan kan ik er gelukkig weer op teren) blijft het ook. Soms heb ik contacten die ik vriendschappen noem, waarvan ik denk: 'sjonge, waar is de diepgang?'
Misschien is het ook wel een soort veeleisendheid, dat ik altijd op zoek ben naar diepgang.
Het grappige is dat er dan juist van die mensen zijn die ik geen vrienden durf te noemen omdat we elkaar nog heel kort kennen, waarmee ik geweldige (soms diepgaande) gesprekken heb. Daar geniet ik intens van! Dus als ik je een tip mag geven: wanneer je contact
kan maken met anderen die je aardig lijken (eerste indruk klopt lang niet altijd), grijp het dan aan. Niet zo van: 'hé wil jij mijn vriendje zijn?' maar meer op een natuurlijke manier. Dan moet je je wel vrij voelen om jezelf te zijn en iets van jezelf te laten zien. Wanneer dat niet het geval is, zou ik zeggen: werk eraan om je vrijer te voelen (makkelijk gezegd...) door bijvoorbeeld stappen te nemen: soms dingen te doen die helemaal 'annerieke' zijn, die je misschien eerst niet durfde.
En inderdaad, zoek het ook in de vriendschappen die je al hebt. Misschien een beetje 'eng' eerst, om zomaar (via een aanleiding of zijweggetje) over diepere dingen te beginnen, maar het kan een boel mooie dingen opleveren! Ieder mens heeft een diepere laag!
Hopelijk heb je hier iets aan. Ik wens je een heleboel goede vriendschappen toe!
Bedankt voor je reactie (trouwens alle anderen ook)! Ik ben ook wel een heel spontaan persoon hoor, ik leg gemakkelijk contact, praat met iedereen (als ik zin heb

), maar juist dat diepere mis ik vaak. En als ik het al met vrienden heb, komt het van mij (ons, ik praat eigenlijk ook over mijn man) uit. Maar goed, misschien toch maar eens verder proberen als ik het gevoel heb dat het goed klikt met iemand en als ik denk dat dat contact wel wat dieper zou kunnen worden.
Ik weet ook wel dat ik daar zelf veel aan kan doen, maar het was / is ook meer een soort 'noodkreet' (na ja, iets aangedikt dan), zo van 'hebben jullie dat nou ook'?
En sja, ik ben toch ook wel vaak degene die belt, kaartjes schrijft, mailt en sms'st en dan stoor ik me weer aan het feit dat dat vaak op mijn initiatief is en blijft...... zucht..... waar je je al niet druk om kan maken he?
Heb een heel leuk en goed leven, ben gezond, heb een leuk huis, lieve man, familie, veel kennissen

maar ik mis echt wat diepere vriendschappen. Daarnaast zijn veel van onze vrienden/kennissen niet gelovig (daar ligt een taak....

. Nu haal en breng ik dat ook wel op de bijbelkring, maar dat is toch anders...