Kan je verzekeren dat in alle soorten kerken gelukkige christenen zijn.
Zelf zit ik ook in de gergem en ben gelukkig met mijn geloof.
Moderator: Moderafo's
Jantjes schreef:Als een kerkleer op grond van de Bijbel je verkrampt en onvrij maakt of angstig of als we er illusies door gaan najagen, durf ik met voorzichtigheid en respect, niet betweterig of autoritair te zeggen dat die leer een verkeerd Godsbeeld leert.
Kortom: godsbeelden zijn altijd een heel persoonlijke, zo u wilt intieme, zaak. Dat vergt respect omdat in ieders godsbeeld ook altijd iets zal meeklinken van ieders eigen levens- en geloofsgeschiedenis.
Jantjes schreef:Maar vertel eens, jou slogan is:
Een mens staat pas stevig op zijn benen als hij op z`n knieën voor het kruis heeft gelegen. Je schrijft gelegen, verledentijd dus en vertel nu eens van je blijdschap
Of ,Leg jij daar nog?
Er gaat een gerucht dat de Ger.Gem. een onjuiste leer leert niet op grond van de Bijbel maar op grond van de oudvaders en derhalve deprimerend, dat ervaar je niet zo ?
Gerdien B. schreef:Om terug te keren naar het onderwerp:
het blijkt wel weer dat het idd moeilijk is om er achter te komen wat nu de goede manier is om de Bijbel te lezen, toe te passen in ons leven.
De Bijbel geeft geeen strikte lijnen op alles en geeft daardoor ruimte voor vrijheid binnen het christendom. Helaas kan niet elke christen er mee om gaan dat een ander op een andere manier in God geloofd.
Misschien wel omdat ze net als ik geloofd dat we niet zelf liepen maar dat de Heilige Geest ons naar de kruis bracht. Dat is zowel bijbels als met de leer van de ger.gem te [2 minuut stilte] te rijmen is.Wat jij zegt leert de Ger.Gem. niet !
Op grond van de oudvaders die de Bijbel uitleggen leer de Ger.Gem. dat het kruis naar jou toe komt en dat jij niet naar het kruis toegaat, sterker zelfs nog, het is onmogelijk om bij het kruis te komen. Als ik jou goed begrepen heb, ben jij toch naar het kruis gegaan, waar je onnoemelijk blij om bent. Hoe zit dat nu?
Lieverd, ik kerk in de Ger.Gem en dit ook de weg die oudvaders uitleggen, ook in mijn gemeente worden die aangehaald. Er wordt inderdaad gefocused op het niets kunnen van de mens, maar ik denk dat het vooral de manier van prediking is, de leer an sich staat open voor iedereen die geloofd; die zal zalig worden. Hooguit de 'waarheid' van je geloof is misschien twijfelachtig volgens mijn kerk.Jantjes schreef:Ja, mogelijk dat dit bij jou zo is Raido en ook misschien overeenkomstig de Bijbel, als jij het uit kunt leggen.
Maar ook deze uitleg is niet op grond van de oudvaders die de Bijbel aan de Ger.Gem. uitleggen.
Jantjes schreef:Jou slagzin is nog niet helemaal af begrijp ik Gerdien B.
Mag ik even ondeugend zijn naar jou, daar kan je denk ik wel tegen, het is dus beoordelen en niet veroordelen.
Wat jij zegt leert de Ger.Gem. niet !
Op grond van de oudvaders die de Bijbel uitleggen leer de Ger.Gem. dat het kruis naar jou toe komt en dat jij niet naar het kruis toegaat, sterker zelfs nog, het is onmogelijk om bij het kruis te komen. Als ik jou goed begrepen heb, ben jij toch naar het kruis gegaan, waar je onnoemelijk blij om bent. Hoe zit dat nu?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten