De oorlog in Irak

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

SirLancelot
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor SirLancelot » 29 apr 2006 13:48

Absoluut schreef:Het is nogal gemakkelijk geredeneerd als je zelf niet voor die beslissing hebt gestaan.

Helemaal mee eens! temeer worden de VS aan de ene kant isolationisme verweten en dan weer te onhandig te zijn, in dat laatste punt moet gezegd worden dat ondanks die onhandigheid Iraki's wel blij zijn dat de VS die griezel van een Saddam achter tralies hebben gezet
Laatst gewijzigd door SirLancelot op 29 apr 2006 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe wel......en zie niet om!!

SirLancelot
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor SirLancelot » 29 apr 2006 14:02

Tabitha schreef:Het was de Engelse Inlichtingendienst die de Amerikaanse regering heeft gezegd dat er massavernietigingswapens waren.

Helaas is een correctie op zijn plaats: het rapport over de beschikbaarheid van massavernietigingswapens was gebaseerd op de scriptie van een Londense student waarbij de SIS(vroeger MI6), al voor dat dit rapport aan de amerikanen werd overhandigd, de inhoud sterk bekritiseerde om het als twijfelachtig en ongeloofwaardig te bestempelen.

Blair en partijgenoten wilden niet luisteren en schijnen (de hoorzittingen aan het "einde" van de oorlog) dit rapport helemaal zelf te hebben geschreven en aangedikt.

Komen we aan bij het scheppen van precedenten om een oorlog te kunnen voeren, dit is al zou oud als de weg naar Rome.

Helaas voor Blair en andere mensen die deelnamen aan de Coalition of the willing is de wereld inmiddels zo clever (ahem *zwaar hoestend*) de waarheid te kunnen achterhalen
Doe wel......en zie niet om!!

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 03 mei 2006 13:43

SirLancelot schreef:
Tabitha schreef:Het was de Engelse Inlichtingendienst die de Amerikaanse regering heeft gezegd dat er massavernietigingswapens waren.

Helaas is een correctie op zijn plaats: het rapport over de beschikbaarheid van massavernietigingswapens was gebaseerd op de scriptie van een Londense student waarbij de SIS(vroeger MI6), al voor dat dit rapport aan de amerikanen werd overhandigd, de inhoud sterk bekritiseerde om het als twijfelachtig en ongeloofwaardig te bestempelen.

Blair en partijgenoten wilden niet luisteren en schijnen (de hoorzittingen aan het "einde" van de oorlog) dit rapport helemaal zelf te hebben geschreven en aangedikt.

Komen we aan bij het scheppen van precedenten om een oorlog te kunnen voeren, dit is al zou oud als de weg naar Rome.

Helaas voor Blair en andere mensen die deelnamen aan de Coalition of the willing is de wereld inmiddels zo clever (ahem *zwaar hoestend*) de waarheid te kunnen achterhalen

Dat wist ik nog niet, ik zal eens kijken of je gelijk hebt :wink:
Anders zou het inderdaad een achterbakse zet zijn van Blair.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 04 mei 2006 16:06

of Irak de wapens had op dat moment weet ik niet, ik twijfel er niet aan. Als ze ze niet hadden, ook goed. Feit blijft dat ze ze hadden, want we kennen allemaal het Koerden incident een aantal jaren ervoor.

Wat de werkelijke reden ook was om naar Irak te gaan zal misschien over 50 jaar duidelijk worden, of later, of nooit. In elk geval vonden ze het nodig om naar Irak te gaan en moesten ze misschien voor de publieke opinie een "reden" hebben die acceptabel was en niet heel erg voor massahysterie of ongeloofwaardigheid zorgde. Want misschien waren de aliens wel in Irak geland en moest er daarom een invasie plaatsvinden in Irak om ze te vernietigen. Of Saddam had inderdaad bepaalde wapens en was van plan te gaan gebruiken tegen Israel, Europa of Amerika. Of...

maar niet elk nieuws en elk feit is wijs om aan de grote massa te openbaren. Niet iedereen is er klaar voor.

Ik ga er vanuit dat Irak bepaalde wapens had, of in elk geval de grondstoffen en onderdelen.

Ze zijn niet gevonden.

Maar dat wil niet zeggen dat ze er niet waren.

Maar we zijn er nu (geweest) en moeten er maar het beste van zien te maken.
what the soul hides, blood tells

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 08 jun 2006 09:03

Volgens de nieuwsberichten is de leider van de terreurgroeperingen in Irak, Al Zarqawi, omgekomen bij een luchtaanval op zijn positie in Bagdad.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 dec 2006 01:39

Wat is het stil geworden in het kamp van de Refowebbers die zo amechtig voor de oorlog in Irak waren...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jan 2007 12:34

Mods, gooi maar dicht. De staarten zitten bij de Bushianen te dicht tussen de benen.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 09 jan 2007 15:55

Optimatus schreef:Wat is het stil geworden in het kamp van de Refowebbers die zo amechtig voor de oorlog in Irak waren...

Al duurt de leugen nog zo lang, de waarheid..... :puh:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 09 jan 2007 16:11

Ik sta nog steeds achter de inval in Irak, ik zie ook niet in dat ik met de staart tussen de benen ben afgedropen.

Er valt gewoon weinig meer te melden over Irak.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 09 jan 2007 16:16

Optimatus schreef:Mods, gooi maar dicht. De staarten zitten bij de Bushianen te dicht tussen de benen.
Bushiaan? Doe niet zo bespottelijk.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jan 2007 16:20

Sabra schreef:Ik sta nog steeds achter de inval in Irak, ik zie ook niet in dat ik met de staart tussen de benen ben afgedropen.

Wat was ook alweer de reden van die inval?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 09 jan 2007 16:26

Typisch trouwens Optimatus, dat je een topic upt met een sneer naar de zgn. 'Bushianen' en een verzoek om een slotje. Je moest je frustratie jegens de 'Bushianen' even kwijt? Want laten we wel wezen, dit topic zakte langzaam weg en niemand liep hier te spammen, geen enkele reden voor een slotje dus.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 09 jan 2007 17:00

Dan gooi ik wel even vraag in de groep, waarom viel Bush Irak binnen en dreigt
hij alleen maar naar Iran? Komt bij mij toch iets bovendrijven van belangen enzo....

Bush had kunnen weten dat het land in chaos zou vervallen ten tijde dat hij Irak
binnenviel. Dit heeft de geschiedenis ons ook vaak geleerd. Bush is gewoon
oorlogzuchtig en in mijn ogen een machtswellusteling.

Waar zijn nu overigens die massa-vernietigingswapens?!!

Daarbij haal ik ook nog even Cuba aan, waar ik ook niet verder op in zal gaan,
omdat het topic over de oorlog in Irak gaat. De mensen in Cuba leven ook onder
een "dictator", precies vlak onder de mat van Amerika... Het is alleen dat daar
niks te halen valt....daarom gebeurt daar ook niets.... Wachten op de dood van
Castro is geen argument, dan word de macht netjes overgedragen aan een op
volger of ander familie lid.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jan 2007 17:30

Sabra schreef:Ik sta nog steeds achter de inval in Irak, ik zie ook niet in dat ik met de staart tussen de benen ben afgedropen.

Nou, dat is niet echt waar. Er valt heel veel over te melden, helaas niet zulke mooie dingen en helaas zijn die rechtstreeks te herleiden tot die inval.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 09 jan 2007 17:40

Aragorn schreef:Nou, dat is niet echt waar. Er valt heel veel over te melden, helaas niet zulke mooie dingen en helaas zijn die rechtstreeks te herleiden tot die inval.

Eens.!

Wat te denken van de voorspelling van de in het levengeroepen denktank, dat die
een bloedig jaar voorziet. Ze verwachten ook dat Busch volgende week de oorlog-
in Irak zal gaan opvoeren met meer troepen.

Dit stond vorige week nog allemaal te lezen in het NRC, met wat googlen zal er
best het nodig van op het internet te vinden zijn denk ik zo.

Terug naar “Archief”