zie vs 15
(en zie mijn eerste posting in dit topic)
Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Overigens vind ik het wel lachwekkend dat het hoofddeksel in de tijd een symbool van het gepeupel was. De Griekse Jet Set ging blootshoofd en het gepeupel ging met een muts of hoofddoek door het leven. Hoeren waar bijvoorbeeld kaalgeschoren en zonder hoofddoek.
Als symbool van nederigheid en kuishuid schrijf Paulus dan dat het goed is dat vrouwen een hoofddeksel dragen (tijdens het gebed), (om de engelen niet te verleiden).
Kijk je in onze cultuur (de hiphop-scene daargelaten) dan is het hoofddeksel vooral iets van de elite, van die reusachtige schepen. Laatst in West (Gergem -West, Rijssen) gingen er twee dames voor mij zitten met formaat sombrero hoofddeksels, de hele dienst.
Mijn idee; als we vinden dat wij die dingen letterlijk moeten nemen dan:
1. Hoofddoekjes bij de ingang, voor iedereen hetzelfde.
2. Alleen op doen tijdens het gebed, waarbij de hele gemeente bid met opgeheven handen.
3. Mannen moeten hun baarden laten staan.
4. We eten geen biefstuk en bloedworst meer.
5. We doen kwastjes aan onze kleding.
6. Vrouwen mogen pertinent geen vlechten in hun haar hebben.
7. Geen make-up en haarkleurspoeling (wij kunnen geen haar op ons hoofd van kleur doen verwisselen).
Wullimpie schreef:Wat ik me altijd afvraag, als dit geldt voor het bidden in de kerk, waarom dan niet voor het bidden voor het eten?
(de hoed bedoel ik dus)
Gerdien B. schreef:Dat vraag ik me ook af Wullimpie.
In het de oekraïne bidden vrouwen overal met een hoofddoek op hun hoodf. Ook als ze in een restaurant gaan bidden. Dat is pas consequent zijn.
Ik kan je zeggen dat ik net naar de kapper ben geweest maar mijn haar is nog lang Biamarth![]()
dus aan dat deel houd ik me iig al.
In de kerk heb ik ook een petje (nee geen hoed) op. Dus ook daar houd ik me aan.
LeChat schreef:Wullimpie schreef:Wat ik me altijd afvraag, als dit geldt voor het bidden in de kerk, waarom dan niet voor het bidden voor het eten?
(de hoed bedoel ik dus)
Er zijn/waren dan ook heel extreme vrouwen die de hele dag met een hoed op lopen... Mijn opa had vroeger zo'n kennis: ze had zo'n zwart muts-hoedje op, verder ook helemaal in 't zwart en natuurlijk kousen van minstens 100 denier.Ik was een jaar of 4 toen ze een keer bij ons thuis kwam en ik zei tegen d'r dat ze haar hoedje wel af mocht doen. Waarop zij zei dat ze dat niet deed, omdat ze 'm droeg voor de Heere... (Verhaal wordt nog regelmatig opgehaald, samen met andere situaties waarin ik m'n ouders in verlegenheid bracht.
)
Gerdien B. schreef:Dat vraag ik me ook af Wullimpie.
In het de oekraïne bidden vrouwen overal met een hoofddoek op hun hoodf. Ook als ze in een restaurant gaan bidden. Dat is pas consequent zijn.
biamarth schreef:1 Korinthe 11:2-16
Ik vraag mij af in hoeverre de zusters zich aan deze richtlijnen houden. Met name dan gesproken over vs. 13 en 14.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten