De oorlog in Irak

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ARKANGEL
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ARKANGEL » 20 jan 2005 16:13

Raido schreef:Niet de baas maar de plaatsvervangen van God op aarde...

He´s got the whole world in His hands,
|: He´s got the whole world in His hands,
He´s got the whole world in His hands.

2. He´s got the wind and the rain in His hands,
He´s got the wind and the rain in His hands,

3. He´s got the the tiny little baby in His hands,
He´s got the the tiny little baby in His hands,

4. He´s got you and me, brother, in His hands,
He´s got you and me, brother, in His hands,

5. He's got ev'rybody here in His hands.
He's got ev'rybody here in His hands.
He's got the whole world in His hands

En Amerika denk dat ze 'He' is.

Hmmmm ben benieuwd wat God hier van zou vinden..

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 jan 2005 16:17

God vind het fantastisch als jij met He Hem bedoeld.. Dat doet Hem eer aan, God zal vast de machten gebruiken in de wereld om dingen voorelkaar te krijgen. Maar echt niet alleen Amerika..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Absoluut
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Absoluut » 20 jan 2005 16:22

ARKANGEL schreef:
Yael schreef:
ARKANGEL schreef:
Yael schreef:Je kunt toch niet alle Amerikanen over 1 kam scheren? (BTW Hoeveel x past Europa wel niet in Amerika? :roll: )
Overigens hoor ik je niet over Groot Brittanie die samen met USA Iraq aanviel.

Sorry maar volgens mij is dat al lang bekend wat mijn mening daar over is.. in o.a. de topics over Israel is dat al aan bod gekomen..
Maar effe in het kort dan.. Ze hebben daar niks te zoeken.. behalve Olie.. (wat algemeen bekend is) goed dat Saddam weg is.. maar dat was niet de reden waarvoor ze daar naar toe gingen..

daar doelde ik niet op want dat weet ik idd al :wink: en ik ben het nog met je eens ook :P (dat ze er niks te zoeken hebben)

Maar ik proef een beetje Amerika haat tegen het land zelf dat is toch niet je bedoeling toch? Immers onze jongens zitten erook :) (in Iraq)

Ik haat het land niet.. ik kan het erg goed vinden met de meeste amerikanen... alleen het buitenlandbeleid van de V.S. staat mij niet aan..
Kijk als ze echt landen te hulp zouden schieten.. maar van de meeste brandhaarden die er zijn.. zijn ze zelf de oorzaak.

Ik denk dat Amerika altijd op zijn kop had gekregen, of ze nou aangevallen hadden of niet. Als ze niet aangevallen hadden, was de machtspositie van Saddam steeds meer verstevigd. Amerika had dan bekend gestaan als het zwakke kindje dat niks durft. Nu hebben ze aangevallen en nu blijkt dat Saddam gelijk had, tenminste, dan hopen we dus dat het inderdaad niet zo is dat hij de nucleaire wapens naar een buurland heeft gebracht of een andere truc heeft toegepast, en dan krijgt Amerika alsnog commentaar. Het is nogal gemakkelijk geredeneerd als je zelf niet voor die beslissing hebt gestaan.
Wees optimist, pessimisme is ook niet alles.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 14 feb 2006 11:14

Vandaag las ik in de krant dat Saddam al 3 dagen in hongerstaking is....
http://www.nu.nl/news/674357/21/Saddam_ ... aking.html

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 12 mar 2006 18:44

'Saddam na veroordeling meteen ophangen'

BAGDAD - De Iraakse ex-dictator Saddam Hussein zal opgehangen worden als de rechtbank oordeelt dat hij de doodstraf verdient in de rechtszaak die momenteel tegen hem wordt gevoerd. Andere aanklachten zullen volgens de hoofdaanklager van het Iraakse tribunaal dan niet meer aan bod komen.

Saddam en zijn zeven medeverdachten staan momenteel terecht wegens misdaden tegen de menselijkheid in verband met de moord op 148 inwoners van Dujail. Zij werden omgebracht als wraak op een mislukte aanslag op Saddam in het sjiitische dorp. Justitie heeft hem echter ook nog in andere zaken aangeklaagd.

Als de rechtbank een doodstraf uitspreekt, moet de straf binnen dertig dagen nadat de beroepsperiode is afgelopen worden voltrokken, vertelde aanklager Jaafar Mussawi de Iraakse staatstelevisie zondag. "De wet is er duidelijk over." Het proces tegen Hussein en zeven voormalige medewerkers werd zondag hervat met de rechtstreekse ondervraging van de beschuldigden.
Bron: www.nu.nl 12 maart 2006

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 mar 2006 22:10

Heel dom. Zo wordt de waarheidsvinding in de overige drie zaken niet volledig verricht.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 12 mar 2006 22:49

Hoezo, je kunt alsnog onderzoek doen naar feiten, daar is een levende Saddam echt niet voor nodig.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 mar 2006 23:13

Voor het rechtsgevoel wellicht wel en je weet nooit wat hij verder nog uitkraamt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 12 mar 2006 23:41

ik vraag me af hoelang dit politieke spelletje nog voortduurt. Hij heeft zelf al aangegeven dat als hij toch de doodstraf krijgt, dat hij dat nu dan maar wil, dan zijn wel met z'n allen van die heisa af.

Want weten we intussen niet dat hij schuldig is? Geen idee of hij dat zelf heeft aangegeven, of hij pertinent ontkent, maar goed dit is gewoonweg een spotvertoning.

Maak er gewoon direct een eind aan. Een snelle dood. Dat voorkomt langdurig herkauwen. Trouwens, Saddam vermaakt zich misschien wel, een grote mond opzetten en hij zet een voorstelling neer in de rechtzaal. Hij speelt gewoon een spelletje en de rest van de wereld zet zichzelf voor schut.
what the soul hides, blood tells

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mar 2006 01:48

Het probleem is dat allerlei (groepen) slachtoffers van het bewind van Saddam hun zaak recht gedaan willen zien hebben en dat deze zaken dus ook allemaal behandeld zullen 'moeten' worden. In principe is deze eerste kwestie al genoeg om hem ter dood te veroordelen, maar er zijn dan nog vele slachtoffers die ook erkenning willen en zich niet serieus genomen voelen als hun zaak niet voor de rechtbank komt.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 14 mar 2006 19:00

Optimatus schreef:Heel dom. Zo wordt de waarheidsvinding in de overige drie zaken niet volledig verricht.
Mischien niet, maar we hebben gezien hoe dat kan aflopen in de zaak Milosevic. Gestorven voor er een oordeel geveld kon worden.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 07 apr 2006 21:45

Sabra schreef:Hoezo, je kunt alsnog onderzoek doen naar feiten, daar is een levende Saddam echt niet voor nodig.

Je vraagt je af wanneer Saddam de pijp aan Maarten geeft.... Ik vraag me wel eens af of hij het inderdaad zo ver zal laten komen dat ze hem veroordelen tot de doodstraf en hem executeren. Dat is zijn eer te na....

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 07 apr 2006 21:50

hamlap schreef:
Sabra schreef:Hoezo, je kunt alsnog onderzoek doen naar feiten, daar is een levende Saddam echt niet voor nodig.

Je vraagt je af wanneer Saddam de pijp aan Maarten geeft.... Ik vraag me wel eens af of hij het inderdaad zo ver zal laten komen dat ze hem veroordelen tot de doodstraf en hem executeren. Dat is zijn eer te na....

Op dit moment is de rechtzaak nog een groot toneelstuk met Saddam in de hoofdrol, de rechters hebben geen enkele controle over hem.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 07 apr 2006 22:10

Wullimpie schreef:
hamlap schreef:

Op dit moment is de rechtzaak nog een groot toneelstuk met Saddam in de hoofdrol, de rechters hebben geen enkele controle over hem.

... en het ego van zo'n dictator als Saddam is te groot om er een eind aan te maken als ze nog midden in de belangstelling staan. Als hij het al doet, dan pas aan het eind van het proces, denk ik. Maar goed, dat is toch allemaal speculatie. Vooralsnog zitten we inderdaad naar poppenkast te kijken.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 27 apr 2006 13:38

lindita schreef:
TheShadow schreef:jha dit wordt zovaak geroepen he!

mar men vergeet vaak dat die irakezen ook niet gek zijn! Ik geloof vast en zeker dat die massavernietigingswapens bij de intocht van amerika op een sneaky wijze weg zijn gemoffeld naar een buurland ... Syrie of Jordanie.

En ik vind het voiledig terecht dat ze daar binnen zijn gevallen. En jha dat het gepaard gaat met talloze mensenlevens aan beide kanten is betreurenswaardig, maar dat is nu eenmaal oorlog.

Go on Amerika !!!

Het zou terecht zijn geweest als ze hadden gezegd: "Wij gaan naar Irak om de Iraakse bevolking te verlossen van Saddam."
Nu hebben ze gezegd: "We gaan naar Irak om de massavernietigingswapens."
Die er dus niet zijn.
Dus oorlog onder valse voorwendselen.
Dat vind ik niet terecht, zeker niet t.o.v. de Iraki's.

Het was de Engelse Inlichtingendienst die de Amerikaanse regering heeft gezegd dat er massavernietigingswapens waren. Verder geloofde zelfs de Egyptische president of premier dat er in Irak massavernietigingswapens waren in Irak. Hij heeft Bush namelijk daarvoor gewaarschuwd.

Overigens was het vooral Blair die heeft gezegd oorlog te voeren om massavernietingswapens, Bush heeft altijd veel meer benadrukt dat Saddam Hussein een gevaar was voor de wereldvrede (algemener).

Ik denk dat we nu nog niet kunnen beoordelen of de oorlog in Irak een succes is. Dat kunnen we op z'n vroegst over 10 jaar. Ik ben benieuwd hoe Irak er dan uit ziet, hopelijk een stabiele democratie, hoewel het daar nu niet naar uit ziet.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Terug naar “Archief”