lindita schreef:TheShadow schreef:jha dit wordt zovaak geroepen he!
mar men vergeet vaak dat die irakezen ook niet gek zijn! Ik geloof vast en zeker dat die massavernietigingswapens bij de intocht van amerika op een sneaky wijze weg zijn gemoffeld naar een buurland ... Syrie of Jordanie.
En ik vind het voiledig terecht dat ze daar binnen zijn gevallen. En jha dat het gepaard gaat met talloze mensenlevens aan beide kanten is betreurenswaardig, maar dat is nu eenmaal oorlog.
Go on Amerika !!!
Het zou terecht zijn geweest als ze hadden gezegd: "Wij gaan naar Irak om de Iraakse bevolking te verlossen van Saddam."
Nu hebben ze gezegd: "We gaan naar Irak om de massavernietigingswapens."
Die er dus niet zijn.
Dus oorlog onder valse voorwendselen.
Dat vind ik niet terecht, zeker niet t.o.v. de Iraki's.
Het was de Engelse Inlichtingendienst die de Amerikaanse regering heeft gezegd dat er massavernietigingswapens waren. Verder geloofde zelfs de Egyptische president of premier dat er in Irak massavernietigingswapens waren in Irak. Hij heeft Bush namelijk daarvoor gewaarschuwd.
Overigens was het vooral Blair die heeft gezegd oorlog te voeren om massavernietingswapens, Bush heeft altijd veel meer benadrukt dat Saddam Hussein een gevaar was voor de wereldvrede (algemener).
Ik denk dat we nu nog niet kunnen beoordelen of de oorlog in Irak een succes is. Dat kunnen we op z'n vroegst over 10 jaar. Ik ben benieuwd hoe Irak er dan uit ziet, hopelijk een stabiele democratie, hoewel het daar nu niet naar uit ziet.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.