Vrouwen binnen de SGP??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 24 apr 2006 18:36

ARGH!!! NEEEEEEEEEJ!!!!!!!

The Weatherman
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor The Weatherman » 26 apr 2006 18:12

Quatschargumentatie van de bovenste plank...

Kom er maar voor uit wat je daadwerkelijk drijft... :wink: :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 apr 2006 19:34

Waar heb jij het over?

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 27 apr 2006 13:22

Aragorn schreef:Ik vond het wel grappig om in het RD te lezen dat in de Banier rond 1922 nog geschreven werd dat men 'vrouwen verachtte die zich het huis onttrokken om in het publieke domein actief te worden'. De daarop volgende geleidelijke matiging van standpunten laat duidelijk zien dat ook het huidige standpunt er ooit aan zal moeten gaan en het is moeilijk voorstelbaar dat het bestuur dat zelf ook niet doorheeft. Maar wellicht denkt het gewoon: après nous le déluge, om zelf iig niet verantwoordelijk te zijn voor zulk een kwaad.

Ze willen het 'in het spoor'groepje natuurlijk niet kwijtraken. Voor die groep zou het te radicaal zijn als ze het vrouwenstandpunt volledig veranderen.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 27 apr 2006 14:09

Ik denk niet dat dat het argument is. 'ze willen het spoorgroepje' niet kwijtraken. De verandering gaat iedereen aan. En ze willen met iedereen rekening houden. Daarbij kijken ze ook zeker naar een 'gemiddelde'.

Morgenavond wordt er gestemd bij de jongeren. En dat zal zeker een voor worden!
Time flies when you have none!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 27 apr 2006 14:12

rafaell schreef:De CU zie ik nog als bijbels, de SGP niet :wink: Toch raar dat de inhoud van de Bijbel veranderd is he? Tenminste... de SGP pretendeert altijd dat haar standpunten de bijbelse zijn maar ze passen ze wel steeds aan :wink:

Inderdaad pretendeert de SGP dat haar standpunten bijbels zijn. Ook proberen ze daar vast aan te houden. Wel is het zo dat door tijdsverandering de cultuur ook verandert. Dat vraagt soms om aanpassingen. De discussie dat CU wel bijbels is ga ik hier niet aan :mrgreen:
Time flies when you have none!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 27 apr 2006 18:51

Sterretje schreef:Ik denk niet dat dat het argument is. 'ze willen het spoorgroepje' niet kwijtraken. De verandering gaat iedereen aan. En ze willen met iedereen rekening houden. Daarbij kijken ze ook zeker naar een 'gemiddelde'.

Morgenavond wordt er gestemd bij de jongeren. En dat zal zeker een voor worden!

vorige keer was dat niet zo zeker, want de zaal was verdeeld. ik denk dat het toen 50-50 was. maar nu ga ik morgen zeker tegenstemmen om jou te pesten :P
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 apr 2006 19:16

Tabitha schreef:
Aragorn schreef:Ik vond het wel grappig om in het RD te lezen dat in de Banier rond 1922 nog geschreven werd dat men 'vrouwen verachtte die zich het huis onttrokken om in het publieke domein actief te worden'. De daarop volgende geleidelijke matiging van standpunten laat duidelijk zien dat ook het huidige standpunt er ooit aan zal moeten gaan en het is moeilijk voorstelbaar dat het bestuur dat zelf ook niet doorheeft. Maar wellicht denkt het gewoon: après nous le déluge, om zelf iig niet verantwoordelijk te zijn voor zulk een kwaad.

Ze willen het 'in het spoor'groepje natuurlijk niet kwijtraken. Voor die groep zou het te radicaal zijn als ze het vrouwenstandpunt volledig veranderen.

In Het Spoor heeft zich 10 jaar geleden al afgescheiden van de SGP, dus ik kan me moeilijk voorstellen dat ze daar nog veel rekening mee houden.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 28 apr 2006 13:04

Aragorn schreef:
Tabitha schreef:

In Het Spoor heeft zich 10 jaar geleden al afgescheiden van de SGP, dus ik kan me moeilijk voorstellen dat ze daar nog veel rekening mee houden.

Maar ze stemmen nog wel SGP! En als het vrouwenstandpunt volledig afgeschaft wordt, is de kans groot dat ze niet meer gaan stemmen.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 28 apr 2006 13:28

Tabitha schreef:
Aragorn schreef:
Tabitha schreef:

Maar ze stemmen nog wel SGP! En als het vrouwenstandpunt volledig afgeschaft wordt, is de kans groot dat ze niet meer gaan stemmen.

Ja en? Moet je je standpunten niet veranderen omdat dat stemmen kost? Als ze zoveel mogelijk stemmen willen hebben kunnen ze beter nog meer veranderen :wink: Standpunten bepaal je uit een visie, niet vanuit de hoeveelheid stemmen die het waarschijnlijk op gaat leveren. Alhoewel, de PvdA heeft daar dan wel weer een handje van :mrgreen:

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 28 apr 2006 15:18

rafaell schreef:
Tabitha schreef:
Aragorn schreef:
Tabitha schreef:

Ja en? Moet je je standpunten niet veranderen omdat dat stemmen kost? Als ze zoveel mogelijk stemmen willen hebben kunnen ze beter nog meer veranderen :wink: Standpunten bepaal je uit een visie, niet vanuit de hoeveelheid stemmen die het waarschijnlijk op gaat leveren. Alhoewel, de PvdA heeft daar dan wel weer een handje van :mrgreen:

Kben het met je eens dat je standpunten moet bepalen uit visie, maar de praktijk leert dat elke poltieke partij ook naar verschuivingen bij de achterban let. Als de achterban terecht kritiek heeft, kun je je standpunten aanpassen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 apr 2006 17:01

En dat is dus wat de SGP momenteel doet. 8) De 70% jongeren die tegen het vrouwenstandpunt is lijkt me electoraal interessanter dan een obscuur groepje uitstervende In het Spoor-leden.

GJB
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor GJB » 28 apr 2006 23:26

Goedenavond (goedenacht is beter op z'n plaats...)!!

Zojuist ben ik thuis gekomen van de jaarvergadering van de landelijke SGP - Jongeren. Daar werd naast de nodige jaarlijks terugkerende procedures een besluit genomen...
Er werd gestemd over het voorstel tot het toelaten van dames in besturen/secties/commissies/ed. binnen de SGP - Jongeren. Daarvoor moest 2/3 de van de verenigingen vertegenwoordigt worden én 2/3 de moest vóór stemmen.
EN HET VOORSTEL IS AANGENOMEN!!! (met ongeveer 75%)
Hoop voor 24 juni??

Groetjes!!

GJB
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor GJB » 29 apr 2006 18:15

Voor het officiële persbericht: de site van de SGP-Jongeren

Riska

Berichtdoor Riska » 29 apr 2006 18:36

GJB schreef:Voor het officiële persbericht: de site van de SGP-Jongeren

gefeliciteerd - het begin is er!

Terug naar “Archief”