jonge vaders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 25 apr 2006 14:16

[quote="Gerdien B."]je moet het huishouden samen verdelen. Als de vrouw ook een dag in de week wil blijven werken, dan kan de man best een dagje minder werken. Je voedt als het goed is samen de kinderen op, dus ook hier in moet je samen een balans zien te vinden.

[quote]

jaja dat noem je samen verdelen?

de vrouw één dag werken?
de man één dag minder? eerlijk??

waarom niet de man 2 dagen werken en de vrouw drie dagen? (= mijn ideale situatie met kinderen)

Zelf ben ik als kind lekker gesjouwt, want mijn moeder was 3 maanden na mijn geboorte alles thuis al ongeveer zat (ze had daarvoor iets van 12 jaar fulltime gewerkt) Ze is weer lekker partime gaan werken en ik was overal en nergens. Maar hierdoor had ik een vrolijke moeder thuis die voldoening had in haar werk en mij stimuleerde om te gaan studeren en een leuke baan te zoeken....

Sanne20
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sanne20 » 25 apr 2006 14:16

Aanvulling op bovenstaande... waar je vader leest kan je ook natuurlijk moeder lezen... 8)
www.freewebs.com/adoptieroest
Wij zijn op reis naar onze parels uit Polen.

Jullie groeien niet onder mijn hart,
Jullie groeien IN mijn hart.

Sanne20
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sanne20 » 25 apr 2006 14:21

Tussen 2 haakjes....

Degene die nog niet getrouwd zijn en zich nu al druk kunnen maken over de werkverdeling als er kinderen zijn........ Zorg eerst maar dat je trouwt en er samen met je man of vrouw over uit komt. En hoop maar dat je kinderen kan krijgen ipv er allemaal zo vanuit te gaan!!
Je kan nu wel roepen ik wil dit en ik wil dat maar als het puntje bij het paaltje is, dan is het toch weer anders.

Tja, en aangezien ik het ook eens ben met de opdracht vanuit de bijbel dat moeders voor hun kinderen horen te zorgen....... klink ik misschien hopeloos ouderwets voor een 20 jarige... ach dat is dan zo.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 apr 2006 14:22

Wanneer ben je eraan toe? Voor een man maakt het niet zo superveel uit, maar vrouwen hebben toch te maken met vruchtbaarheid die steeds minder wordt.

Waarom willen jullie zo graag kinderen? Hebben jullie veel kinderen in je omgeving? Is het een oerinstinct? En waardoor wordt dat dan gestimuleerd? Ik heb er zelf totaal geen behoefte aan. Maar het zou jammer zijn als ik straks 40 ben en denk: hmz sjit ik heb geen kinderen gekregen, nu is het te laat.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 apr 2006 14:23

@Sanne: je hebt het al in een eerder topic verteld. Soms is het zo oneerlijk he, tienermeiden van 16 worden per ongeluk zwanger en jij wilt het graag, begint hartstikke op tijd en dan komt er niets. :cry:

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 25 apr 2006 14:24

Ik zou de vraag willen omdraaien: hoe komt het dat je totaal geen behoefte hebt aan kinderen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 apr 2006 14:25

Othello schreef:Ik zou de vraag willen omdraaien: hoe komt het dat je totaal geen behoefte hebt aan kinderen?

Geen idee? Ik ben ook nog niet getrouwd. Misschien denk ik er over een paar jaar heel anders over.

Sanne20
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sanne20 » 25 apr 2006 14:31

Lalage schreef:@Sanne: je hebt het al in een eerder topic verteld. Soms is het zo oneerlijk he, tienermeiden van 16 worden per ongeluk zwanger en jij wilt het graag, begint hartstikke op tijd en dan komt er niets. :cry:

Tja en daarom kan ik soms zo hopeloos moedeloos worden van al die onnuttige discussies.

NATUURLIJK is het fantastisch als je kinderen mag ontvangen dat zal ik niet ontkennen ( op welke leeftijd dan ook) En NATUURLIJK is het goed om er over na te denken. Wat ik alleen iedereen mee wil geven is: Ga er niet vanuit dat je zwanger kan worden.

Nu heb ik ervoor 'gekozen' omdat mijn man onvruchtbaar is....

Maar goed wat ik al zei: Uw wil geschiedde

Wanneer je aan kinderen begint te denken... ik geloof dat je erop een gegeven moment aan toe bent. En dan maakt de reden niet veel uit. Misschien wil je het graag omdat je veel kinderen in de omgeving hebt maar misschien wil je het ook graag omdat je zelf uit een groot gezin komt, je mist dan het leven in huis.

Een reden kan ook zijn dat je graag kinderen wil omdat het een bijbels iets is. God heeft tussen de man en vrouw iets speciaals gegeven. De kinderZEGEN. Dat is voor ons de reden. En dat het dan bij ons anders gaat dan op een biologische manier.. Naja, dat is dan zo.

Ja ik heb het inderdaad in een andere topic ook al vermeld en dat is niet omdat ik dan persé zielig wil doen, want dat zijn we niet. Ik hoop alleen dat mensen ook gaan na denken dat het niet allemaal zo vanzelfsprekend is. ( Waar toch onbewust van uit wordt gegaan.)

Ik riep altijd: Wanneer ik 20 ben zou ik graag zwanger willen zijn of een kindje willen. Omdat mijn wens is een eettafel vol kinderen te hebben.
Ik vond het ook vanzelfsprekend dat ik kinderen zou kunnen krijgen. Was er nooit vanuit gegaan dat het ook niet zou kunnen. Helaas merk ik dat ook heel erg aan sommige mensen hier. Het is niet verkeerd om daar ook eens bij stil te staan.

Snap je nu waarom ik het een nutteloze discussie vind?

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 25 apr 2006 14:36

Sanne, een discussie over de voordelen van jong vaderschap (want daar ging het oorspronkelijk over) is in zichzelf niet nutteloos. Alleen plaats jij hem in een ietwat ander perspectief, en dat is goed.

Het krijgen van kinderen is geen vanzelfsheid. Dat ben ik helemaal met je eens. Ik ervaar het persoonlijk als een grote zegen van God. Maar tegelijkertijd ben ik blij dat ik als twintiger kinderen mocht krijgen, en niet als dertiger. En daar ging de discussie over.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 apr 2006 14:40

Dat niet iedereen kinderen kan krijgen via de natuurlijke weg is toch geen reden om er niet over na te denken? Ik zou heel simpel m'n halve leven anticonceptie kunnen gebruiken zonder erbij na te denken, maar dat lijkt me ook weer zo kort door de bocht. Kinderen krijgen is iets wat je leven nogal anders maakt. Dan is het toch niet nutteloos om daar gedachten over uit te wisselen. Ik vind het goed dat jij er dan ook een kritische noot bij geeft, dat je niet alles zelf in de hand hebt. Ik ben me er ook van bewust dat anticonceptie nooit voor 100% werkt en dat ik heel misschien wel een keertje zwanger word terwijl ik dat niet verwacht. Dat hoor je wel vaker. Het is precies het omgekeerde van wat bij jou gebeurt. Zoals ik al zei: het is niet eerlijk verdeeld in de wereld.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 25 apr 2006 14:52

Sanne20 schreef:Tussen 2 haakjes....

Degene die nog niet getrouwd zijn en zich nu al druk kunnen maken over de werkverdeling als er kinderen zijn........ Zorg eerst maar dat je trouwt en er samen met je man of vrouw over uit komt. En hoop maar dat je kinderen kan krijgen ipv er allemaal zo vanuit te gaan!!
Je kan nu wel roepen ik wil dit en ik wil dat maar als het puntje bij het paaltje is, dan is het toch weer anders.

Tja, en aangezien ik het ook eens ben met de opdracht vanuit de bijbel dat moeders voor hun kinderen horen te zorgen....... klink ik misschien hopeloos ouderwets voor een 20 jarige... ach dat is dan zo.

inderdaad heel goed wat je meldt, dan komen we weer met beide benen op de vloer. Ik ben het ook met Othello eens, dat op dit moment nog maar 10% van de stellen verminderd of onvruchtbaar is betekent dat de overige 80-90% mogelijk wel met kinderen te maken gaat krijgen en ik denk: zo mogelijk vantevoren daarover nadenken.

Othello schreef:
Ik zou de vraag willen omdraaien: hoe komt het dat je totaal geen behoefte hebt aan kinderen?

Geen idee? Ik ben ook nog niet getrouwd. Misschien denk ik er over een paar jaar heel anders over.

uhm ja, dat dacht ik ook. Maar met het trouwen is het niet acuut veranderd....

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 apr 2006 14:54

tweetietwee schreef:
Othello schreef:

Dat zal ook wel niet, maar in de loop van de tijd kan het wel veranderen. Het ligt er denk ik ook aan of je in je omgeving veel kindjes geboren ziet worden, dat schijnt aanstekelijk te werken. Baby's zien er ook zo superschattig uit ;)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 25 apr 2006 14:56

Lalage schreef:
tweetietwee schreef:
Othello schreef:

Dat zal ook wel niet, maar in de loop van de tijd kan het wel veranderen. Het ligt er denk ik ook aan of je in je omgeving veel kindjes geboren ziet worden, dat schijnt aanstekelijk te werken. Baby's zien er ook zo superschattig uit ;)

of je denkt zoals ik dan: help, ze zien er wel lief uit, maar als ze mij zien gaan ze heel hard schreeuwen!!

Sanne20
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sanne20 » 25 apr 2006 14:57

Lalage schreef:Dat niet iedereen kinderen kan krijgen via de natuurlijke weg is toch geen reden om er niet over na te denken? Ik zou heel simpel m'n halve leven anticonceptie kunnen gebruiken zonder erbij na te denken, maar dat lijkt me ook weer zo kort door de bocht. Kinderen krijgen is iets wat je leven nogal anders maakt. Dan is het toch niet nutteloos om daar gedachten over uit te wisselen. Ik vind het goed dat jij er dan ook een kritische noot bij geeft, dat je niet alles zelf in de hand hebt. Ik ben me er ook van bewust dat anticonceptie nooit voor 100% werkt en dat ik heel misschien wel een keertje zwanger word terwijl ik dat niet verwacht. Dat hoor je wel vaker. Het is precies het omgekeerde van wat bij jou gebeurt. Zoals ik al zei: het is niet eerlijk verdeeld in de wereld.

Oke, merk dat mijn punt is aangekomen. Fijn! :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2006 14:58

Lalage schreef:
tweetietwee schreef:
Othello schreef:

ja ze zien er superschattig uit.. maar wacht maar af :mrgreen: :mrgreen:

mn zusje wil nu juist geen kinderen meer (zegt ze nu) nadat ze gezien heeft hoeveel werk een kind is en ook omdat milan veel huilde... het leek haar ineens niks meer

Terug naar “Archief”