Lalage schreef:@Sanne: je hebt het al in een eerder topic verteld. Soms is het zo oneerlijk he, tienermeiden van 16 worden per ongeluk zwanger en jij wilt het graag, begint hartstikke op tijd en dan komt er niets.

Tja en daarom kan ik soms zo hopeloos moedeloos worden van al die onnuttige discussies.
NATUURLIJK is het fantastisch als je kinderen mag ontvangen dat zal ik niet ontkennen ( op welke leeftijd dan ook) En NATUURLIJK is het goed om er over na te denken. Wat ik alleen iedereen mee wil geven is: Ga er niet vanuit dat je zwanger kan worden.
Nu heb ik ervoor 'gekozen' omdat mijn man onvruchtbaar is....
Maar goed wat ik al zei: Uw wil geschiedde
Wanneer je aan kinderen begint te denken... ik geloof dat je erop een gegeven moment aan toe bent. En dan maakt de reden niet veel uit. Misschien wil je het graag omdat je veel kinderen in de omgeving hebt maar misschien wil je het ook graag omdat je zelf uit een groot gezin komt, je mist dan het leven in huis.
Een reden kan ook zijn dat je graag kinderen wil omdat het een bijbels iets is. God heeft tussen de man en vrouw iets speciaals gegeven. De kinderZEGEN. Dat is voor ons de reden. En dat het dan bij ons anders gaat dan op een biologische manier.. Naja, dat is dan zo.
Ja ik heb het inderdaad in een andere topic ook al vermeld en dat is niet omdat ik dan persé zielig wil doen, want dat zijn we niet. Ik hoop alleen dat mensen ook gaan na denken dat het niet allemaal zo vanzelfsprekend is. ( Waar toch onbewust van uit wordt gegaan.)
Ik riep altijd: Wanneer ik 20 ben zou ik graag zwanger willen zijn of een kindje willen. Omdat mijn wens is een eettafel vol kinderen te hebben.
Ik vond het ook vanzelfsprekend dat ik kinderen zou kunnen krijgen. Was er nooit vanuit gegaan dat het ook niet zou kunnen. Helaas merk ik dat ook heel erg aan sommige mensen hier. Het is niet verkeerd om daar ook eens bij stil te staan.
Snap je nu waarom ik het een nutteloze discussie vind?