RW'ers die toevallig naar schoolzicht gaan???

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 20 apr 2006 21:56

Dippie schreef:Ehms....Tjah, het verschil kan ik niet echt aangeven, want ik ken Schoolzicht alleen van naam, verhalen en foto's, verder niet.

Bergicht is een christelijke camping, met een super gave en toffe camping baas :) :D :) :) 8)
Er zijn ook op deze camping regels, maar de baas is niet zo streng. in ierder geval niet als jij je gedraagt. Een biertje teveel geeft niet, als je je maar egdeist houdt voor de rest ;) Je mag heel de nacht door bij elkaar in de tentjes/caravans zitten, als de nachtwacht (baasie 8) ) er maar geen hinder van heeft. Als je lief bent, komt ie wel ff een pilsje mee drinken :lol:
Verder is er een leuke kantine, met een gave jeugdsoos. Zijn er leuke activiteiten en leuke jeugd.
Verder wordt er op zoindag avond een sing-inn gehouden. Er worden dan psalmen en gezangen geozngen uit de liedbundel. Soms komt er een gospel koor of iets dergelijks optreden.
En er wordt niet gelet of je naar de kerk gaat ja of nee en zo ja, naar welke :wink:

leuk, beslist niet mijn idee van vakantie vieren ,

maar deze regels zijn toch heel normaal, geen herrie maken zodat buren overlast hebben, drinken prima, zolang het maar leuk en beschaafd blijft , dus geen zeeuwse drankoriges,

Dit zijn gewoon dingen van fatsoen,

maar als ik zo de regels hoor dat een kind op zondag niet mag spelen... in de speeltuin... dat is net zo erg als al die refokindertjes die verplicht in de tuin moeten zitten op zondag... en vervolgens maandag weer helemaal los mogen gaan...

@sien.. je bent gestegen in achting :wink:

Bovendien snap ik iets wel en ook weer niet... dat je naar een christelijk camping zou gaan , ..ala maar waarom nu persee een refocamping, altijd maar in jezelfde wereldje blijven lijkt me nu net niet de manier om het christendom uit te stralen..maar ja het is zo veilig he,gelijkdenkenden...

wat dat betreft is dit forum een veel beter voorbeeld, wel gebaeeerd op de refomatorische gedachtengang maar iedereen mag er komen , wordt geaccepteerd.

dan kan men beter een eiland aanleggen in het ijsselmeer en daar een refoland van maken...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 apr 2006 21:59

Wij zoeken niet speciaal een christelijke camping uit. Ik heb een gehandicapte zus, dus zijn we gebonden aan een camping die goede voorzieningen heeft voor haar. en die vind je niet overal. Toen ik nog klein was 8) zaten we jaren op de grootste camping van nederland in Doorn. Was leuk, tot dat ik en mn broer uit werden gescholden voor refo's, enz....dat vonden we niet meer leuk :wink:
Nu hebben we dus een caravan gevonden waar we goede aanpassingen hebben, dus blijven we daar hangen :P
Afbeelding

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 20 apr 2006 22:04

groot gelijk als je het ergens naar je zin hebt kom je terug, en zeker ivm je zus lijkt me dat niet meer dan logisch :wink:

snien
Mineur
Mineur
Locatie: Goes (maar de 24 jaar Vlissingen zit ook nog diep in mijn hart)

Berichtdoor snien » 20 apr 2006 22:09

Spons schreef:@sien.. je bent gestegen in achting :wink:

:?: :?: :?:

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 21 apr 2006 16:37

Napoleon schreef:op zich mag je op schoolzicht ook zelf beslissen of je al of niet naar de kerk gaat, hooguit dat de buren zich geroepen voelen om sociale controle uit te oefenen, maar het is geen officiele regel dat je twee danwel drie keer naar de kerk gaat :) lijkt me heel sterk als je daar problemen mee krijgt.
Mm, na alle berichten gloort er weer een weinigje hoop 8) :wink:
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 22 apr 2006 12:16

Debor@, gezien het survival gehalte zou ik toch maar je zwitserse legermes meenemen, en een kompas.... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 22 apr 2006 12:41

Spons schreef:Bovendien snap ik iets wel en ook weer niet... dat je naar een christelijk camping zou gaan , ..ala maar waarom nu persee een refocamping, altijd maar in jezelfde wereldje blijven lijkt me nu net niet de manier om het christendom uit te stralen..maar ja het is zo veilig he,gelijkdenkenden...
Gá ik een keer christelijk op vakantie, is het weer niet goed :roll: :wink:

@ Kath: hehe, die zijn onmisbaar 8)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 22 apr 2006 12:45

Deb: voor een grote groep refo's doe je het goed door juist daar op vakantie te gaan. Voor de kleinere groep "verlichtte" refo's doe je het juist niet goed.... :mrgreen: Dus kwestie van prioriteiten stellen!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Sanne20
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sanne20 » 25 apr 2006 14:00

Dippie schreef:

Bergicht is een christelijke camping, met een super gave en toffe camping baas
Er zijn ook op deze camping regels, maar de baas is niet zo streng. in ierder geval niet als jij je gedraagt. Een biertje teveel geeft niet, als je je maar egdeist houdt voor de rest Je mag heel de nacht door bij elkaar in de tentjes/caravans zitten, als de nachtwacht (baasie ) er maar geen hinder van heeft. Als je lief bent, komt ie wel ff een pilsje mee drinken
Verder is er een leuke kantine, met een gave jeugdsoos. Zijn er leuke activiteiten en leuke jeugd.
Verder wordt er op zoindag avond een sing-inn gehouden. Er worden dan psalmen en gezangen geozngen uit de liedbundel. Soms komt er een gospel koor of iets dergelijks optreden.
En er wordt niet gelet of je naar de kerk gaat ja of nee en zo ja, naar welke

Zeer fijn! Dus eigenlijk valt het wel mee, zolang je zelf er maar positief tegenover staat. Volgens mij gaan er veel meer spook verhalen de ronde over de camping....
www.freewebs.com/adoptieroest
Wij zijn op reis naar onze parels uit Polen.

Jullie groeien niet onder mijn hart,
Jullie groeien IN mijn hart.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 25 apr 2006 14:13

Sanne20 schreef:Zeer fijn! Dus eigenlijk valt het wel mee, zolang je zelf er maar positief tegenover staat. Volgens mij gaan er veel meer spook verhalen de ronde over de camping....
Huh? Ik had het over Bergzicht hé? en niet over schoolzicht....

Of snap ik je niet?
Afbeelding

Sanne20
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sanne20 » 25 apr 2006 14:23

:D haha, nee dan snapte ik jou niet. sorry niet goed gelezen..... dan maar naar bergzicht van de zomer.... :wink: :mrgreen:
www.freewebs.com/adoptieroest

Wij zijn op reis naar onze parels uit Polen.

Jullie groeien niet onder mijn hart,

Jullie groeien IN mijn hart.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 25 apr 2006 14:31

Sanne20 schreef::D haha, nee dan snapte ik jou niet. sorry niet goed gelezen..... dan maar naar bergzicht van de zomer.... :wink: :mrgreen:

idd 8) Tot siens daar dan 8)
Afbeelding

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 25 apr 2006 16:53

Ik ben nu twee jaar geleden naar Schoolzicht geweest, en dat is alleen leuk als je of, uit de gergem komt en het volmaakte gezinnetje bent, of als je je halve familie meeneemt.

Ik heb me er ruim een week verveeld. Mijn vader was niet mee, reden ging niemand iets aan, en de buren hebben we niet gesproken. De omgeving was saai, ik ben niet echt een mens om op het strand te gaan liggen.

Mijn moeder is afgelopen jaar weer geweest, ik ben thuis gebleven.

Kortom: eens maar nooit weer.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 apr 2006 17:01

Wij gingen ooit eens naar een christelijke camping in Hardenberg.
Brrr, totaal niks voor mij. Liep ik dan, in mijn spijkerbroek, als jong meisje nog, nagekeken, uitgescholden door die refo's daar. En op zondag liep ik na de kerk ook in mijn broek, dat was helemaaaaal ernstig!

Ik ben ook een keer of 3 op de Betteld geweest. En dat vind ik ook wel supertof, is echt een onderlinge band daar. Maar toch voel ik me het lekkerst op een camping waar lekker iedereen komt. Daar krijg ik tenminste goeie gesprekken, daar accepteren ze me veel meer, in wat ik doe en wil en in mijn geloof...

Maar dat is een mening natuurlijk, maar ik ga never meer naar een (zwaar) christelijke camping, ik wil gewoon zijn wie ik ben en eerlijk is eerlijk: veel kerkgangers bekijken andere mensen door hun geloofsovertuigingsbrilletje...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 25 apr 2006 18:23

MissF schreef:Wij gingen ooit eens naar een christelijke camping in Hardenberg.
Brrr, totaal niks voor mij. Liep ik dan, in mijn spijkerbroek, als jong meisje nog, nagekeken, uitgescholden door die refo's daar. En op zondag liep ik na de kerk ook in mijn broek, dat was helemaaaaal ernstig!

Ik ben ook een keer of 3 op de Betteld geweest. En dat vind ik ook wel supertof, is echt een onderlinge band daar. Maar toch voel ik me het lekkerst op een camping waar lekker iedereen komt. Daar krijg ik tenminste goeie gesprekken, daar accepteren ze me veel meer, in wat ik doe en wil en in mijn geloof...

Maar dat is een mening natuurlijk, maar ik ga never meer naar een (zwaar) christelijke camping, ik wil gewoon zijn wie ik ben en eerlijk is eerlijk: veel kerkgangers bekijken andere mensen door hun geloofsovertuigingsbrilletje...

Dan is Bergzicht wel wat voor jou :wink:

En trouwens...die christelijkecampings in Hardenberg, zijn ook nie meer zo christelijk hoor! Kben dr een keer weze kijken bij mn broer die daar zat, maar kvoelde me daar toch wel 'lopen' in mn rok....
Afbeelding

Terug naar “Archief”