Moderator: Moderafo's
essieee schreef:linde schreef:soms denk ik wel eens...waarom werk ik in de zorg?
Omdat het helpen en bijstaan bij lijden en verdiet een mooie dankbare opdracht is...waar je zoveel voor terug krijgt!!!
(en er is zoveel bagger, zeker dat wat achter de bureaus zit...zal dat ooit veranderen???)
linde schreef:essieee schreef:linde schreef:soms denk ik wel eens...waarom werk ik in de zorg?
Omdat het helpen en bijstaan bij lijden en verdiet een mooie dankbare opdracht is...waar je zoveel voor terug krijgt!!!
(en er is zoveel bagger, zeker dat wat achter de bureaus zit...zal dat ooit veranderen???)
het veranderd zeker niet als we niet kenbaar maken dat het zo niet vol te houden is...ik ben dan nog part time en dan lukt het me wel om het van me af te zetten...maar je zult maar 100% werken....
En zeker zorgen is mooi en dankbaar werk...maar ik merk wel aan mezelf en aan het team dat het moeilijk is om op deze manier zorg te geven omdat het niet is zoals je het graag zou willen...dit is geen fatsoenlijk verplegen meer! En dat werkt ook zeker door in hoe we verplegen...alles moet snel,snel, snel en ik kan echt minder hebben van de bewoners![]()
brr...maar goed ik ben nu vrij en ga lekker van mn zondag genieten
Gerdien B. schreef:linde schreef:essieee schreef:linde schreef:soms denk ik wel eens...waarom werk ik in de zorg?
het veranderd zeker niet als we niet kenbaar maken dat het zo niet vol te houden is...ik ben dan nog part time en dan lukt het me wel om het van me af te zetten...maar je zult maar 100% werken....
En zeker zorgen is mooi en dankbaar werk...maar ik merk wel aan mezelf en aan het team dat het moeilijk is om op deze manier zorg te geven omdat het niet is zoals je het graag zou willen...dit is geen fatsoenlijk verplegen meer! En dat werkt ook zeker door in hoe we verplegen...alles moet snel,snel, snel en ik kan echt minder hebben van de bewoners![]()
brr...maar goed ik ben nu vrij en ga lekker van mn zondag genieten
Soms vraag je je dat idd af: Wat doe ik hier???
Waarom heb ik niet voor een ander beroep gekozen?
Het is dat je van de zorgvragers toch wel veel terug krijgt. Dat doet je goed. Als je op de gang loopt en een zorgvrager zegt je: Jij werkt ook veelste hard he. Dan denk ik: tja, toch nog iemand die het in de gaten heeft!
De mensen die achter de bureautjes zitten verzinnen de leukste dingen. Ze merken alleen niet dat door hun plannen, voor ons de werkdruk abnormaal hoog wordt. Daarbij verzinnen ze regels waarbij de zorgvragers flink de dupe worden.
Ik wil de minister wel een weekje mee laten draaien op de groepen bij ons. Kijken hoe hij er dan over denkt!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten