Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sanne20
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sanne20 » 12 apr 2006 21:14

Tja, thema dagen... geef mij maar liever een dienst... Heb er zo'n hekel aan. 16 mei ben ik weer aan de beurt. Thema dag over Kwaliteit in de Zorg. We zien wel wat het wordt. Eerst de paasdagen maar een doorkomen... na een week vrij weer lekker in het ritme komen. Mis mn oudjes behoorlijk.
www.freewebs.com/adoptieroest
Wij zijn op reis naar onze parels uit Polen.

Jullie groeien niet onder mijn hart,
Jullie groeien IN mijn hart.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 apr 2006 14:05

Omdat ik twee weken vrij ben van school, hebben ze me op mijn werk in het verzorgingshuis extra ingezet.
Ik dacht van tevoren: Ach, ze zullen wel bellen of ik per week een dagje kan komen ofzo.
Kom ik maandag op mn werk, wil je vandaag een paar uur langer blijven dan 5 uurtjes werken?
Wil je woensdagochtend werken?
Kom ik woensdag: wil je weer langer blijven, tot het eind van de 1 dienst, wil je morgen de hele dag werken, wil je vrijdag de hele dag werken?

En ik sta voor zaterdag sowieso al op de lijst.
Vandaag heb ik gezegd dat ik niet langer van 5 uurtjes kom, want ik hou het echt niet vol. Van wekenlang alleen een dagje werken in het weekend en een beetje op school rondhangen gewoon gigantisch keihard werken :)
Ik sta door de weeks ook op een andere afdeling, waar ik, als het tegenzit, binnen een uurtje of 2 of 3 een stuk of 8 of 9 mensen moet wassen, en das echt vermoeiend, maar het werk is wel supertof :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 18 apr 2006 09:50

Bij mij is afgelopen donderdag een bewoner overleden van de buurgroep.. Ook wel mijn invalgroep.. Maar das egt heftig weer om alles te regelen.. En wat doe je met n crematie enzo...
Een jaar geleden was mijn bewoner al overleden.. Maar tis zo anders die weken.. Er hangt een enorme spanning opt werk..
is datbij jullie ook zo??
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 apr 2006 09:58

ik heb het nu al 4 jaar lang niet meegemaakt.
Daarvoor regelmatig. Idd hing er dan wel een soort spanning in het huis. Al lag het er ook aan, wie er overleden was, wie het de andere zorgvragers verteld had, hoe het verteld was en hoe de groep begeleidt werd in dit alles.

heel veel sterkte van de week Jan10e
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 apr 2006 09:37

Ik ben zeer waarschijnlijk aangenomen op een crisisafdeling van de jeugdpsychiatrie :shock:
Giantisch zwaar, maar wel suuupertof om als uitdaging aan te nemen :)
Per september dus een jaar daar stagelopen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 apr 2006 10:04

Wow! Super, gefeli hoor! (En succes alvast :wink: )
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 20 apr 2006 12:02

Oh wat gaaf MissF! Inderdaad best pittig, juist omdat het om kinderen gaat, maar wel heel bijzonder om te mogen doen.
Succes!!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 apr 2006 16:23

Succes!!! Heel erg interessant lijkt het me!

Ik heb nog steeds vakantie, maar mis het werk deze keer helemaaaaaal niet :P Volgende week weer naar school :(

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 23 apr 2006 11:14

Gaaf MissF!! :)

Het was weer bagger van t weekend...had twee zorguren diensten, gisteren en vandaag. We zitten met 3 afdelingen op 1 verdieping, volgens de papieren stond er een minimale bezetting aan personeel, das ntuuk niet fijn maar het is te doen opzich.We beginnen bij Afdeling A daar werkte ik vandaag, wat bleek één van de hele diensten werkte vandaag voor het eerst daar...niet zo erg opzich...echter t was ook zijn allereerste dag uberhaupt in de zorg. Voor ons niet fijn en voor hem al helemaal niet, er was gewoon geen personeel om hem in te werken dus hij heeft beetje de rommel opgeruimd telkens :|

Afdeling B stond precies hetzelfde ook iemand die nog nooit in de zorg gewerkt had(een hele dienst) en verder minimale bezetting.

Afdeling C (De zwaarste, daar heb ik zaterdag gewerkt) had ook minimale bezetting.

Op de helft van de ochtend liep ik richting afdeling B om een even wat te lenen, kom ik daar zitten de meeste van het personeel te huilen.... spullen gehaald, teruggelopen naar mn eigen afdeling en het personeel daar verteld wat er op B aan de hand was...Daghoofd is er op af gegaan.

Zij kwam even later ook bij ons langs...hoe gaat het hier? hetzelfde als hiernaast alleen het personeel trekt het nog :wink: Op Afdeling B waren er nog maar enkele uit bed en ook Afdeling C bleek vreselijk achter te lopen op de planning.
De net beginnende jongens in de zorg zijn naar huis 'gestuurd' die liepen vooral zichzelf (maar ook ons) in de weg. Erg vervelend ook voor hun...geen leuke eerste ervaring..
Conclusie: bezetting onder het minimum....en of er dan maar even van Afdeling A en C iemand naar B kon.....toen had ik ook zoiets van...en als we nu met zn allen gaan janken? Komt er dan ineens personeel van de verdieping hierboven? Kennelijk moet het eerst echt fout gaan voordat er wat kan veranderen...

Dit is niet iets van de laatste tijd....ik begin er steeds meer van te balen, je hebt geen tijd voor de mensen, je wast ze half en dan ook nog met wasdoekjes Ben er niet echt lekker weggegaan net (ruim 1,5 uur later dan mijn dienst liep) maarja ik kan moeilijk blijven...heb et wel s gedaan maar dan heb je alleen jezelf er maar mee...langer werken en uren bijschrijven kan en mag niet, want daar is geen geld voor....soms denk ik wel eens...waarom werk ik in de zorg? :roll:
PaSaP Hoogh!!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 apr 2006 11:51

linde schreef:soms denk ik wel eens...waarom werk ik in de zorg?

Omdat het helpen en bijstaan bij lijden en verdiet een mooie dankbare opdracht is...waar je zoveel voor terug krijgt!!!

(en er is zoveel bagger, zeker dat wat achter de bureaus zit...zal dat ooit veranderen???)

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 23 apr 2006 12:13

essieee schreef:

Omdat het helpen en bijstaan bij lijden en verdiet een mooie dankbare opdracht is...waar je zoveel voor terug krijgt!!!

(en er is zoveel bagger, zeker dat wat achter de bureaus zit...zal dat ooit veranderen???)

het veranderd zeker niet als we niet kenbaar maken dat het zo niet vol te houden is...ik ben dan nog part time en dan lukt het me wel om het van me af te zetten...maar je zult maar 100% werken....

En zeker zorgen is mooi en dankbaar werk...maar ik merk wel aan mezelf en aan het team dat het moeilijk is om op deze manier zorg te geven omdat het niet is zoals je het graag zou willen...dit is geen fatsoenlijk verplegen meer! En dat werkt ook zeker door in hoe we verplegen...alles moet snel,snel, snel en ik kan echt minder hebben van de bewoners :(
brr...maar goed ik ben nu vrij en ga lekker van mn zondag genieten :wink:
PaSaP Hoogh!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 apr 2006 06:48

linde schreef:
essieee schreef:

het veranderd zeker niet als we niet kenbaar maken dat het zo niet vol te houden is...ik ben dan nog part time en dan lukt het me wel om het van me af te zetten...maar je zult maar 100% werken....

En zeker zorgen is mooi en dankbaar werk...maar ik merk wel aan mezelf en aan het team dat het moeilijk is om op deze manier zorg te geven omdat het niet is zoals je het graag zou willen...dit is geen fatsoenlijk verplegen meer! En dat werkt ook zeker door in hoe we verplegen...alles moet snel,snel, snel en ik kan echt minder hebben van de bewoners :(

Soms vraag je je dat idd af: Wat doe ik hier???
Waarom heb ik niet voor een ander beroep gekozen?

Het is dat je van de zorgvragers toch wel veel terug krijgt. Dat doet je goed. Als je op de gang loopt en een zorgvrager zegt je: Jij werkt ook veelste hard he. Dan denk ik: tja, toch nog iemand die het in de gaten heeft!

De mensen die achter de bureautjes zitten verzinnen de leukste dingen. Ze merken alleen niet dat door hun plannen, voor ons de werkdruk abnormaal hoog wordt. Daarbij verzinnen ze regels waarbij de zorgvragers flink de dupe worden.

Ik wil de minister wel een weekje mee laten draaien op de groepen bij ons. Kijken hoe hij er dan over denkt! 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 apr 2006 07:35

Gerdien B. schreef:
linde schreef:
essieee schreef:

Soms vraag je je dat idd af: Wat doe ik hier???
Waarom heb ik niet voor een ander beroep gekozen?

Het is dat je van de zorgvragers toch wel veel terug krijgt. Dat doet je goed. Als je op de gang loopt en een zorgvrager zegt je: Jij werkt ook veelste hard he. Dan denk ik: tja, toch nog iemand die het in de gaten heeft!

De mensen die achter de bureautjes zitten verzinnen de leukste dingen. Ze merken alleen niet dat door hun plannen, voor ons de werkdruk abnormaal hoog wordt. Daarbij verzinnen ze regels waarbij de zorgvragers flink de dupe worden.

Ik wil de minister wel een weekje mee laten draaien op de groepen bij ons. Kijken hoe hij er dan over denkt! 8)

of de zorg stop zetten in de periode als de ministers afhankelijk zijn van hun ziek zijn (dan bedoel ik niet doodziek).

zou 1 week niet te kort zijn? volgens mij kunnen ze beter een half jaar mee lopen dan pas kunnen ze zien hoe het is!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 apr 2006 07:37

ja maar daar hebben ze tuuk geen tijd voor! 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 apr 2006 07:42

Gerdien B. schreef:ja maar daar hebben ze tuuk geen tijd voor! 8)

maken ze maar tijd voor. Hupsakee, aan het werk! (nemen wij hun werk wel over). :mrgreen:

Terug naar “Archief”