contacten leggen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 apr 2006 22:58

erg herkenbaar zelfs!

(wil geen voorbeelden o.i.d. noemen, want ik weet dat er mensen me bewust 'nalezen', maar snap er goed wat jij bedoeld essie, en voel dat zelf ook!)

rikkkie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rikkkie » 05 apr 2006 21:59

rikkkie schreef:Ik heb nu contact gelegd met een meisje, door gewoon op een niewe ouderwetse manier, een kaart te versturen met de uitnodiging om eens samen uit te gaan. Je kunt via internet iets uitzoeken en een tekst plaatsen en dan wordt het door TPG bezorgd geloof ik. Misschien werkt het en misschien ook niet, ligt er helemaal aan hoe die ander het opvat. Duim alsjeblieft voor me.... :P Kaart wordt pas over een paar dagen bezorgd, dus nog ff wachten....pffffffffff!

Pfffff......vet veel zenuwen, is dat normaal, haha errug slecht van mij, zal wel over gaan...
Some persons are unbelievable...!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 06 apr 2006 09:27

haha! Volgens mij is dat wel normaal hoor. Is toch best een beejte spannend.

Over het algemaan heb ik niet zoveel moeite met het beginnen van een gesprek of contacten leggen. Ik weet ook niet hoe het soms gaat maar dan ben je ineens met iemand aan het praten.

soms vind ik het wel moeilijk, dan zit je allebei te wachten in de wachtkamer bij de tandarts ofzo en dan kijk je allebei maar de andere kant op en dan blijft et zo angstig stil. Niet dat je dan perse iets moet zeggen tegen die ander want je kent hem of haar toch niet. Dan vind ik het wel moeilijk om spontaan iets te zeggen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 apr 2006 11:33

O als er iemand in zo'n situatie naar mij kijkt dan begin ik gewoon een gesprek hoor :D Heb regelmatig leuke gesprekken in de trein, vandaag nog met 2 bejaarden :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 apr 2006 12:01

Hm, met vreemde mensen praten gaat me beter af dan met vriende//bekenden. Dat soort gesprekken zijn vaak oppervlakkig en je ziet die mensen toch nooit meer. Met vrienden is het gelijk heel wat anders. (zie anders: Psychologie en gezondheid; Broer/zus met PDD-nos) Daar heb ik uitgebreid gereageerd. :)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 apr 2006 12:15

Smurffie schreef:Hm, met vreemde mensen praten gaat me beter af dan met vriende//bekenden. Dat soort gesprekken zijn vaak oppervlakkig en je ziet die mensen toch nooit meer. Met vrienden is het gelijk heel wat anders. (zie anders: Psychologie en gezondheid; Broer/zus met PDD-nos) Daar heb ik uitgebreid gereageerd. :)

Tante Nellie is een vreemd mens maar ik hoop haar toch nog wel een keer te spreken :P :mrgreen:

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 06 apr 2006 12:16

rafaell schreef:O als er iemand in zo'n situatie naar mij kijkt dan begin ik gewoon een gesprek hoor :D Heb regelmatig leuke gesprekken in de trein, vandaag nog met 2 bejaarden :wink:

soms heb ik dat ok wel maar waar begin je dan over te praten?? Waarschijnlijk over het weer, want daar beginnen de meeste gsprekken over :wink: .
Pas was ik bij de bushalte komt er in eens een oud vrouwtj naast me staan en begint een heel verhaal tegen me op te hangen. Die vrouw had waarschijnlijk ook geen moeite met contacten leggen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 apr 2006 12:19

rafaell schreef:
Smurffie schreef:Hm, met vreemde mensen praten gaat me beter af dan met vriende//bekenden. Dat soort gesprekken zijn vaak oppervlakkig en je ziet die mensen toch nooit meer. Met vrienden is het gelijk heel wat anders. (zie anders: Psychologie en gezondheid; Broer/zus met PDD-nos) Daar heb ik uitgebreid gereageerd. :)

Tante Nellie is een vreemd mens maar ik hoop haar toch nog wel een keer te spreken :P :mrgreen:

Haha, gisterenavond kwam ze om half 12 nog aanzakken. Ze ging om half 3 weg ofzo :P (Ben voor alle zekerheid maar boven gebleven :mrgreen: )

rikkkie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rikkkie » 06 apr 2006 19:12

Vonkie schreef:haha! Volgens mij is dat wel normaal hoor. Is toch best een beejte spannend.

Over het algemaan heb ik niet zoveel moeite met het beginnen van een gesprek of contacten leggen. Ik weet ook niet hoe het soms gaat maar dan ben je ineens met iemand aan het praten.

soms vind ik het wel moeilijk, dan zit je allebei te wachten in de wachtkamer bij de tandarts ofzo en dan kijk je allebei maar de andere kant op en dan blijft et zo angstig stil. Niet dat je dan perse iets moet zeggen tegen die ander want je kent hem of haar toch niet. Dan vind ik het wel moeilijk om spontaan iets te zeggen.

Ja is ook wel normaal denk, de reactie blijft alleen beetje lang op zich wachten. Als ze niet reageert weet ik echt niet waar ik kijken moet denk...
Some persons are unbelievable...!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 apr 2006 19:50

Vonkie schreef:
rafaell schreef:O als er iemand in zo'n situatie naar mij kijkt dan begin ik gewoon een gesprek hoor :D Heb regelmatig leuke gesprekken in de trein, vandaag nog met 2 bejaarden :wink:

soms heb ik dat ok wel maar waar begin je dan over te praten?? Waarschijnlijk over het weer, want daar beginnen de meeste gsprekken over :wink: .
Pas was ik bij de bushalte komt er in eens een oud vrouwtj naast me staan en begint een heel verhaal tegen me op te hangen. Die vrouw had waarschijnlijk ook geen moeite met contacten leggen.

Nee hoor nooit over het weer :wink: Meestal over studie, politiek of levensbeschouwelijke zaken! Het ligt er maar net aan wat die mensen een interessant onderwerp vinden :wink:

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 06 apr 2006 20:36

Jah, dus jij vraagt eerst wat die mensen leuk vinden en dan ga je er over praten? Lijkt me vrij apart. Als iemand in de trein ineens tegen me begint te praten over de politiek zou k wel ff gek staan te kijken. Of die je dat naar aanleiding van een krantenartikel ofzo wat je net hebt gelzene in de spits of metro?

Ik ben best een beetje vermoeiend hoor :wink: !

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 apr 2006 21:28

Hehe, ik had pas in de bus nog een grappig gesprekje. Ik zat met een maat van me aan de hand van de Sp!ts de laatste acties van ons aller kneus Wouter Bos te bespreken, waarop de vrouw voor ons reageerde door te melden dat al die politici ons met mooie woorden bedonderen. 8)

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 07 apr 2006 09:02

Aragorn schreef:Hehe, ik had pas in de bus nog een grappig gesprekje. Ik zat met een maat van me aan de hand van de Sp!ts de laatste acties van ons aller kneus Wouter Bos te bespreken, waarop de vrouw voor ons reageerde door te melden dat al die politici ons met mooie woorden bedonderen. 8)

En wat zei je toen terug? of was dat het einde van hetsprek...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 apr 2006 12:30

Nee, toen probeerde ik dat nog wel een weinigje te nuanceren, maar het kwam er vooral op neer dat ze nog een poosje doorging met het illustreren van haar standpunt. En op sommige punten moest ik haar ook wel gelijk geven (iig wbt de PvdA :P ), maar het geldt natuurlijk niet voor alle partijen.
En toen moest ze uitstappen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 07 apr 2006 12:51

Vonkie schreef:Jah, dus jij vraagt eerst wat die mensen leuk vinden en dan ga je er over praten? Lijkt me vrij apart. Als iemand in de trein ineens tegen me begint te praten over de politiek zou k wel ff gek staan te kijken. Of die je dat naar aanleiding van een krantenartikel ofzo wat je net hebt gelzene in de spits of metro?

Ik ben best een beetje vermoeiend hoor :wink: !

Nee hoor maar een gesprek komt vrij snel op een beetje onderwerp als je het een beetje stuurt, meestal begint het met het dagelijks leven waarna het snel over interesses gaat.

Terug naar “Archief”