André schreef:Ik zal b.v. niet naar een bios, popconcert of kerkdienst gaan.
Reden: TE lang TE veel lawaai.
B.v. een meeting van RW is voor mij een 'overwinning', de dag erna kom ik niet uit bed, dat is dan de reactie van je psyche, ofzo.
De prikkels moeten dan nog verwerkt worden o.i.d.
Een kerkdienst betekent voor mij eigenlijk niet zoveel lawaai. Vaak vind ik daar juist ook wel rust. Maar er zijn wel veel mensen ja...
Zelf ben ik ook niet een 'hyper-hsper', meer van de normale variant

Maar bijvoorbeeld gisteren. 's Morgens moest ik oppassen (o.a. op een krijsende baby die niet stil te krijgen was). 's Middags had ik een hoorcollege van twee uur, wat ik geschrapt heb, want 's avonds moest ik het halve land door om een belijdenisdienst van een vriend bij te wonen. Je raadt het al, vertraging en stress... Een kerkdienst waar ik zelf niet zo blij mee was, opgesloten zitten (voor mijn gevoel) in de grote groep vrienden en je daar eenzaam voelen en voor mij was het echt allemaal veeeeel te veel. Ik sliep dus slecht vannacht, heel slecht en ben vandaag de hele dag al erg labiel (hoewel ik dat de laatste weken toch al meer ben). Ik wilde erg graag gisteravond, maar achteraf was het teveel.
Een normaal mens zou daar gewoon moe van zijn (dat merkte ik ook aan andere vrienden) maar niet zo ondersteboven als ik..