contacten leggen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 feb 2006 17:06

jopidopi schreef:contacten leggen kan soms echt een drama zijn!!!
Ik ben echt niet op mijn mondje gevallen, maar ik zal nooit op een vreemde jongen afstappen!!! Het komt wel eens voor dat een vriendin van mij een jongen kent (ik dus niet) en dat ik daar ook mee in gesprek raak.... maar zelf brrrr :mrgreen: maar goed, ik hoef me daar gelukkig niet druk meer om te maken!!!

Daarentegen heb ik er niet veel moeite mee om op een onbekende dame af te stappen als ik dat wil.
En waarom zou je dat beperken tot het liefdesoogmerk?? Gewoon spontaan met vreemde mensen gaan praten omdat je weer eens frisse indrukken op wilt doen kan ook. Daar is niks mis mee.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 feb 2006 17:09

froske schreef:Soms is het juist beter om elkaar eerst via de pc te leren kennen.

Als je elkaar direct i.r.l. ontmoet, kunnen vooroordelen over uiterlijk sneller tot uiting komen dan wanneer je elkaar eerst beter leert kennen via het internet.

In het echt went het uiterlijk van de ander altijd wel. Ik geloof er niet zo in dat de echte werkelijkheid allerlei barrières kent waar je achter je computer fijn aan kan ontkomen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 22 feb 2006 17:10

Boekenlezer schreef:
jopidopi schreef:contacten leggen kan soms echt een drama zijn!!!
Ik ben echt niet op mijn mondje gevallen, maar ik zal nooit op een vreemde jongen afstappen!!! Het komt wel eens voor dat een vriendin van mij een jongen kent (ik dus niet) en dat ik daar ook mee in gesprek raak.... maar zelf brrrr :mrgreen: maar goed, ik hoef me daar gelukkig niet druk meer om te maken!!!

Daarentegen heb ik er niet veel moeite mee om op een onbekende dame af te stappen als ik dat wil.
En waarom zou je dat beperken tot het liefdesoogmerk?? Gewoon spontaan met vreemde mensen gaan praten omdat je weer eens frisse indrukken op wilt doen kan ook. Daar is niks mis mee.

Eensch!
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 feb 2006 18:30

Boekenlezer schreef:
Lalage schreef:Dus moet je die ander zo snel mogelijk irl ontmoeten en niet pas na een jaar. Maar dat doe je ook wel als je smoorverliefd geworden bent.

Verliefd worden vanachter je computertje... [:]| :8> ... dat is knap!!
Dat is mij dus echt nog noooooit gebeurd. En ik geloof er ook niet in dat het erg realistisch is.

niet realistisch? Hoe bedoel je? Dat heb je toch niet in de hand wanneer je verliefd wordt. Ik ga trouwens in september trouwen met de betreffende jongeman :) En weet je, ik ben blij dat deze manier bestaat om een partner te vinden. Want het is helemaal niet makkelijk om een levenspartner tegen te komen als je als eis stelt dat hij christen is.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 feb 2006 18:55

Lalage schreef:
Boekenlezer schreef:
Lalage schreef:Dus moet je die ander zo snel mogelijk irl ontmoeten en niet pas na een jaar. Maar dat doe je ook wel als je smoorverliefd geworden bent.

Dat is mij dus echt nog noooooit gebeurd. En ik geloof er ook niet in dat het erg realistisch is.

niet realistisch? Hoe bedoel je? Dat heb je toch niet in de hand wanneer je verliefd wordt. Ik ga trouwens in september trouwen met de betreffende jongeman :) En weet je, ik ben blij dat deze manier bestaat om een partner te vinden. Want het is helemaal niet makkelijk om een levenspartner tegen te komen als je als eis stelt dat hij christen is.

Niet realistisch in de betekenis van: ik geloof niet dat het mij overkomen zal. Maar ik liet dat 'mij' er even opzettelijk uit, anders lijkt het alsof ik mezelf zo apart zet of bijna beklaag. Voor mijzelf geloof ik daar dus niet in. (Het lijkt mij dat ik die persoon dan toch op zijn minst eerst in het echt zal moeten ontmoeten, wil zoiets mogelijk zijn.)
Dat het niet makkelijk is om zo maar even een christelijke levenspartner te vinden, daar ben ik het mee eens.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 feb 2006 07:49

jip_86 schreef:
Aragorn schreef:
jip_86 schreef:Contacten via de computer leggen kan goed aflopen natuurlijk. Maar wel enorm oppassen. Je gaat jezelf zo gauw een beeld bij iemand scheppen wat niet altijd klopt met de werkelijkheid.

Tja, maar is dat irl vaak niet precies hetzelfde als je iemand net leert kennen?

Volgens mij niet. Want dan heb je gelijk de persoon voor je die je anders pas na een tijdje irl ziet.

Ja, je hebt hem of haar voor je, maar wil dat zeggen dat je weet hoe en wie diegene is en dat je dan wel gelijk een realistich beeld hebt? Ik denk het niet eigenlijk; mijn eerste indrukken zijn iig lang niet altijd heel erg betrouwbaar.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 feb 2006 09:06

Boekenlezer schreef:
Lalage schreef:
Boekenlezer schreef:

Niet realistisch in de betekenis van: ik geloof niet dat het mij overkomen zal. Maar ik liet dat 'mij' er even opzettelijk uit, anders lijkt het alsof ik mezelf zo apart zet of bijna beklaag. Voor mijzelf geloof ik daar dus niet in. (Het lijkt mij dat ik die persoon dan toch op zijn minst eerst in het echt zal moeten ontmoeten, wil zoiets mogelijk zijn.)
Dat het niet makkelijk is om zo maar even een christelijke levenspartner te vinden, daar ben ik het mee eens.

Ik dacht toen ook: ik kan niet verliefd zijn, want ik ken hem niet irl. Maar ik vertoonde wel alle symptomen ;)

rikkkie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rikkkie » 03 apr 2006 21:42

Ik vindt contact leggen ook iets moeilijks, ik moet altijd eerst een zetje hebben en vertrouwen krijgen. Praat over msn en via sms ook veel makkelijker met iemand, dan zo op straat, daar ben ik erg terughoudend in. Heb op het moment ook een beetje vlinders :roll: , maar ik zou echt niet weten hoe contact te leggen met diegene. Maja, tis iets wat je moet leren, door het vaak te doen zal het beter gaan (heeft ook met spontaniteit te maken denk...)
Some persons are unbelievable...!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 04 apr 2006 10:24

Totaal geen moeite mee. Krijg sowieso al veel aandacht van de andere sexe, dus dat maakt het ook wel makkelijker. Hoewel er natuurlijk altijd wel de verdwaalde bakvis tussen zit die je schaapachtig aankijkt enz. als je ermee in gesprek raakt. Ook lastig trouwens als de ander gelijk denkt dat je ermee praat omdat je iets wilt ofzo. Even een praatje maken schijnt niet te bestaan. Ok, exit dan maar, denk ik dan. (dat wordt dan ook gelijk zo'n type die je gaat claimen en niet wil dat je nog met andere mensen van de andere sexe omgaat)...brrr.... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

rikkkie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rikkkie » 04 apr 2006 15:49

Ik heb nu contact gelegd met een meisje, door gewoon op een niewe ouderwetse manier, een kaart te versturen met de uitnodiging om eens samen uit te gaan. Je kunt via internet iets uitzoeken en een tekst plaatsen en dan wordt het door TPG bezorgd geloof ik. Misschien werkt het en misschien ook niet, ligt er helemaal aan hoe die ander het opvat. Duim alsjeblieft voor me.... :P Kaart wordt pas over een paar dagen bezorgd, dus nog ff wachten....pffffffffff!
Some persons are unbelievable...!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 apr 2006 17:29

Katlheen schreef:Totaal geen moeite mee. Krijg sowieso al veel aandacht van de andere sexe, dus dat maakt het ook wel makkelijker. Hoewel er natuurlijk altijd wel de verdwaalde bakvis tussen zit die je schaapachtig aankijkt enz. als je ermee in gesprek raakt. Ook lastig trouwens als de ander gelijk denkt dat je ermee praat omdat je iets wilt ofzo. Even een praatje maken schijnt niet te bestaan. Ok, exit dan maar, denk ik dan. (dat wordt dan ook gelijk zo'n type die je gaat claimen en niet wil dat je nog met andere mensen van de andere sexe omgaat)...brrr.... :mrgreen:

Kathleen, ik krijg zomaar de indruk dat je man bent, en nog wel een zéér arrogante ook, klopt dat? :roll:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 apr 2006 17:43

Kathleen is een beetje een gefrustreerd mannetje, laat hem fijn de gelegenheid dat hier te uiten joh. 8)

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 04 apr 2006 19:20

Smurffie schreef:
Katlheen schreef:Totaal geen moeite mee. Krijg sowieso al veel aandacht van de andere sexe, dus dat maakt het ook wel makkelijker. Hoewel er natuurlijk altijd wel de verdwaalde bakvis tussen zit die je schaapachtig aankijkt enz. als je ermee in gesprek raakt. Ook lastig trouwens als de ander gelijk denkt dat je ermee praat omdat je iets wilt ofzo. Even een praatje maken schijnt niet te bestaan. Ok, exit dan maar, denk ik dan. (dat wordt dan ook gelijk zo'n type die je gaat claimen en niet wil dat je nog met andere mensen van de andere sexe omgaat)...brrr.... :mrgreen:

Kathleen, ik krijg zomaar de indruk dat je man bent, en nog wel een zéér arrogante ook, klopt dat? :roll:

die indruk kreeg ik ook wel een beetje toen ik het las! :wink:

Ard35
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ard35 » 04 apr 2006 19:26

ik kan me ook niet aan de conclusie van de bovenstaande mensen onttrekken...
Since I met Him I can see

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 apr 2006 22:41

*ff kwetsbaar opstellen*

Op zich heb ik niet veel moeite om contacten aan te gaan...al wordt ik wel enorm beperkt door angst...ik ben constant bang dat mensen me af gaan wijzen door m'n overgewicht...Het gekke is ; hoe minder ik ga wegen...hoe banger ik wordt....!
Juist als ik met iemand in contact kom die ik of niet ken of enorm leuk vind( :8> ) ben ik in mn hoofd constant bezig met hoe ik overkom en bewust van mn lijf...Best irritant!

Is dit herkenbaar????
Vooral herkenbaar in de zin van contacten uit de weg gaan of juist op een manier reagren waaraan je merkt...lekker geforceerd zeg maar!

Terug naar “Archief”