ik probeer regelmatig enigszins alcohol binnen te krijgen. Soms in een week/weekend flink vaak naar de pub geweest en soms wordt dat alcohol zo gewoon dat ik soms een paar weken even helemaal geen alcohol meer neem omdat ik voel dat ik in korte tijd genoeg/teveel heb gehad.
Meestal een biertje (speciaalbier, vaker vrij stevig). Guinness/Kilkenny in pints (maximaal 3 op een avond) en wat los spul zoals Grimbergen, HJ Grand Prestige.
En zo nu en dan (vooral de laatste week) een stevig glas whiskey later op de avond.
Niet teveel, maar ik ben ook niet zo van dat benauwde. Ik ben geen drinker vanwege het bier en de hoeveelheid. 25 glazen bier (wat in werkelijkheid gewoon colaglazen zijn met waterig tapbier) zijn niets voor mij. Doe mij maar een paar speciaalbieren, een flink glas stevig bier. Goed tegen de dorst, geen slappe rommel, het slaat dus wel flink aan vaak. Maar geen populair spul zoals Heineken. Nee, ik drink bier wel degelijk om de alcohol, maar niet alleen maar om dronken te worden. Het is gezond (graan en meer dingen) en het geeft een betere kick dan een joint, sigaret of wat dan ook. Ik geef eerlijk toe dat ik vooral 's avonds bier drink, en soms een aantal meer, om dan lekker het bed in te duiken. Je "bezatten" doe ik thuis, niet buitenshuis.
Mix-drankjes heb ik principieel afgezworen. Het is gevaarlijk (ranja drinken zonder door te hebben dat er toch flink wat alcohol in zit) en niet eens zo gezond naar het schijnt. Ik drink die rommel puur, whiskey (geen bacardi of wat voor moderne troep dan ook) en anders met ijs om het wat leefbaarder te maken.
Het is gezond, ook al is alcohol in feite vergif. Het is goed voor de bloedvaten, en als je het maximaal op 1 per avond houdt (bier of iets sterkers, en dus niet "en"-"en") dan drink je nooit teveel.
Een weinig wijn...