Alcohol drinken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 29 mar 2006 20:52

ik probeer regelmatig enigszins alcohol binnen te krijgen. Soms in een week/weekend flink vaak naar de pub geweest en soms wordt dat alcohol zo gewoon dat ik soms een paar weken even helemaal geen alcohol meer neem omdat ik voel dat ik in korte tijd genoeg/teveel heb gehad.

Meestal een biertje (speciaalbier, vaker vrij stevig). Guinness/Kilkenny in pints (maximaal 3 op een avond) en wat los spul zoals Grimbergen, HJ Grand Prestige.

En zo nu en dan (vooral de laatste week) een stevig glas whiskey later op de avond.

Niet teveel, maar ik ben ook niet zo van dat benauwde. Ik ben geen drinker vanwege het bier en de hoeveelheid. 25 glazen bier (wat in werkelijkheid gewoon colaglazen zijn met waterig tapbier) zijn niets voor mij. Doe mij maar een paar speciaalbieren, een flink glas stevig bier. Goed tegen de dorst, geen slappe rommel, het slaat dus wel flink aan vaak. Maar geen populair spul zoals Heineken. Nee, ik drink bier wel degelijk om de alcohol, maar niet alleen maar om dronken te worden. Het is gezond (graan en meer dingen) en het geeft een betere kick dan een joint, sigaret of wat dan ook. Ik geef eerlijk toe dat ik vooral 's avonds bier drink, en soms een aantal meer, om dan lekker het bed in te duiken. Je "bezatten" doe ik thuis, niet buitenshuis.

Mix-drankjes heb ik principieel afgezworen. Het is gevaarlijk (ranja drinken zonder door te hebben dat er toch flink wat alcohol in zit) en niet eens zo gezond naar het schijnt. Ik drink die rommel puur, whiskey (geen bacardi of wat voor moderne troep dan ook) en anders met ijs om het wat leefbaarder te maken.

Het is gezond, ook al is alcohol in feite vergif. Het is goed voor de bloedvaten, en als je het maximaal op 1 per avond houdt (bier of iets sterkers, en dus niet "en"-"en") dan drink je nooit teveel.

Een weinig wijn...
what the soul hides, blood tells

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 29 mar 2006 21:01

af en toe een wijntje of een portje. Maar meestal wel in het weekend. en lang niet elk weekend. Ligt er een beetje aan hoe m'n pet staat.
Oja en heeeel soms een wit wijntje bij het eten. Dat kan wel lekker zijn. Ligt aan de wijn én aan het eten. (liefs iets chineesigs zeg maar ;))
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 29 mar 2006 21:05

ja ik ook meestal in het weekend, meestal ook thuis maar ook wel om de hoek bij een vriend van me of natuurlijk in nabijgelegen stad in cafe met vrienden.
Doordeweeks niet altijd, om de zoveel weken eens een keer elke avond een biertje, maar strict genomen alleen thuis (tenzij uit school met een klasgenoot alsnog de pub induiken om er eentje te pakken, wat dan ook meestal inderdaad bij 1 blijft).

Soms wat uitschieters, en daar ben ik meestal ook niet trots op. Ik ben vaak niet zo van dat benauwde als het op alcohol aankomt, maar ik kan het nooit echt te bont maken, aangeschoten ben ik vrij snel en na een paar stevige glazen kan ik al wel gewoon naar huis. Handig als je 's avonds vroeg gaat, kan je ook vroeg weer naar huis (lees: vaak voor 12 uur binnen... en da's toch wel fijn!)
what the soul hides, blood tells

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 29 mar 2006 22:18

Dat verschilt idd veel hoeveel ik drink. Het kan zijn een stuk of 6 op een dag, hangt ook vanaf hoe vroeg of laat je begint. Maar er gaan ook dagen voorbij dat ik niks drink óf maar een paar per dag. Wél ik zie er niet zoveel kwaad in, én bovendien een HJ'tje smaakt goed. Of een speciaal biertje Leffe, Kanon of HJ karakter op een dag is ook prima.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Kiwi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi » 30 mar 2006 08:37

Een glaasje wijn bij een goede maaltijd gaat er altijd wel in, evenals het glaasje port na de dienst op zondag. Verder... bier! Liefst de brouwsels van de zuiderburen, Leffe blond of Grimbergen of zo, maareen tapje fietst er ook wel in. En allemaal met mate natuurlijk, want drank is vlugger op dan je lief is. :lol:
It's been quite a day: I put on a shirt and a button fell off. I went to the mailbox and the handle fell off. I'm afraid to go to the bathroom now...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 30 mar 2006 11:39

Hm, eigenlijk ben ik niet echt een stevige drinker. Als de meesten met hun tweede biertje beginnen, ben ik nog halverwege de eerste. Zo kun je heel de avond doordrinken, zonder dronken te worden :wink: Een zoet wit wijntje gaat er ook wel in. Whiskey drink ik ook wel eens, maar meestal pas ná een biertje ofzo. Niet bepaald een drank om mee te starten. Meestal drink ik alleen met vrienden. Thuis alleen als er visite is, verjaardag e.d. maar ik zou nooit in mn eentje drinken. Echt een gezelligheidsdrinker eigenlijk :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 mar 2006 12:20

Ik drink ook 2,5 keer zo langzaam als de jongens, dat geeft niet, ik geniet langer van m'n dure biertje bij de Beiaard :)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 31 mar 2006 10:47

Dit is de 10e dag op rij dat ik nog geen alcohol binnen heb gehad.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 31 mar 2006 11:03

doe je dat bewust?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 31 mar 2006 11:07

Ja, niet dat ik wat tegen drinken heb maar ik wil gewoon bewust een tijdje zonder doen omdat ik het belangrijk vind te weten dat ik ook zonder kan.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 31 mar 2006 11:33

=D>
en hoe gaat het?
en hoe lang wil je het volhouden?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 mar 2006 12:52

rafaell schreef:Dit is de 10e dag op rij dat ik nog geen alcohol binnen heb gehad.

kerel, ik ben trots op je!!!!
echt onwijs goed van je d:)b
Blijf vol houden!!!

*hug*
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 31 mar 2006 12:54

Hoelang? Geen idee.
En het begint te wennen inmiddels :wink: Ik krijg vooral een vastere hand nu.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mar 2006 13:02

Was je drankgebruik zo excessief dan?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 31 mar 2006 13:06

Mwa ik dronk vrijwel dagelijks. Meestal 1 a 2 pilsjes wat niet excessief te noemen is, maar ook regelmatig wel wat meer :wink: Wat niet wil zeggen dat ik tegen drank ben, maar ik wil voor mezelf gewoon even een periode zonder de gewoonte regelmatig een pilsje te pakken, ik denk dat dat in principe geen kwaad kan.

Terug naar “Archief”