Jezus Christus, Persoon van het jaar 2006?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 17 mar 2006 19:42

Lausnitz schreef:
Markie schreef:Heel erg triest is het.

Triest hè, als er iemand door die stomme verkiezing, tot bekering komt?

als een groep radicalen hun dode leider op 1 krijgen is dat nog niet echt genoeg om bekeerd te worden... Misschien wekt het interesse op, maar in principe is het geen aanleiding tot bekering.
what the soul hides, blood tells

Riska

Berichtdoor Riska » 17 mar 2006 19:47

Serenity schreef:als een groep radicalen hun dode leider op 1 krijgen is dat nog niet echt genoeg om bekeerd te worden... Misschien wekt het interesse op, maar in principe is het geen aanleiding tot bekering.

En dat is dus nou iets wat niet aan de orde is - Jezus is niet dood, Hij leeft. En leg dat maar eens uit en ook dat er dan zo raar met Hem wordt omgesprongen...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 17 mar 2006 23:03

Riska schreef:
Serenity schreef:als een groep radicalen hun dode leider op 1 krijgen is dat nog niet echt genoeg om bekeerd te worden... Misschien wekt het interesse op, maar in principe is het geen aanleiding tot bekering.

En dat is dus nou iets wat niet aan de orde is - Jezus is niet dood, Hij leeft. En leg dat maar eens uit en ook dat er dan zo raar met Hem wordt omgesprongen...

Inderdaad, en probeer dat maar eens aan een onwetend iemand uit te leggen. Lachen ze je bijvoorbaat al uit :wink:

Wat met deze actie gebeurd is het tegenovergestelde van wat Jezus wilde toen hij op aarde was. Dat realiseren de meesten zich blijkbaar niet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2006 00:49

Lausnitz schreef:

Inderdaad, vrij triest als iemand door de populariteit van Jezus op het idee komt hem te gaan volgen ipv door de inhoud van z'n boodschap.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 18 mar 2006 02:22

Aragorn schreef:
Lausnitz schreef:

Inderdaad, vrij triest als iemand door de populariteit van Jezus op het idee komt hem te gaan volgen ipv door de inhoud van z'n boodschap.

Juist :o :!:

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 18 mar 2006 10:58

vervelende situatie.
Er zitten goede kanten aan, maar ook negatieve kanten.

Wat weegt niet op tegen het andere?
what the soul hides, blood tells

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 21 mar 2006 12:21

Aragorn schreef:
Lausnitz schreef:

Ja, dàt zou triest zijn ja! Als je Jezus "volgt", dan is dat (als het goed is) door de inhoud van Zijn boodschap :)
www.cgjf.nl

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 22 mar 2006 12:24

Ja, dàt zou triest zijn ja! Als je Jezus "volgt", dan is dat (als het goed is) door de inhoud van Zijn boodschap

Juist, en Zijn boodschap is nu juist dat Hij niet kwam om "Persoon van het jaar" te worden, maar om te zoeken en zalig te maken wat verloren is.

Hij vraagt geen klapvee, maar mensen die Zijn stem en Zijn Woord gehoorzamen. Die de wil van Zijn Vader doen, niet die Hem een krans om zijn nek willen hangen. Hij droeg een doornenkroon, geen lauwerkrans!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mar 2006 16:13

Lausnitz schreef:
Aragorn schreef:
Lausnitz schreef:

Ja, dàt zou triest zijn ja! Als je Jezus "volgt", dan is dat (als het goed is) door de inhoud van Zijn boodschap :)

Inderdaad. Ergo, iemand zal door de verkiezing van Jezus tot Persoon van het Jaar waarschijnlijk niet besluiten Jezus (met de juiste intenties) te gaan volgen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 mar 2006 16:29

Ik vind het nogal curieuselijk om om deze reden op Jezus te stemmen eigenlijk. Welke gare gaat nou denken na het bezoek van die site; oh Jezus laat ik eens wat meer zoeken (dat gebeurd misschien) om daarna te verzuipen in 1001 sekten en stromingen die allemaal een verschillend Jezus-beeld hebben. Daarbij, is Jezus een persoon, nee Hij is zoveel meer. hem dus naar voren schuiven als persoon van het jaar doet af aan de Godheid van Jezus (was dat geen argument tegen The Passion?).

Stem dan op een goede christelijke schrijver met een fantatische boodschap en uitleg met betrekking tot Jezus; Paulus van mijn part (alhoewel ik liever voor Alnselm Grün zou gaan ofzo).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 28 mar 2006 16:22

Wij willen dat Jezus wordt verhoogd, zodat Hij gezien wordt in ons land. Maar dan wel onder onze voorwaaaaardeeehheeen :mrgreen:

Maar van mij mag je ook op Gospelzanger KeesKraayenoord stemmen hoor :P doe ik ook zo af en toe.

Voor degenen die m niet kennen, gisteren [maandag 27 maart] was hij te gast in het TVprogramma 'De wereld draait door'.
Voor degenen die dat dan ook weer gemist hebben:

Uitzending gemist

RealPlayer
WindowsMedia
[Breedband]

Vanaf 17:45min. ongeveer.
..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 mar 2006 16:26

Ik vind het eigenlijk best achterlijk dat je iedere dag kunt stemmen ipv gewoon één keer. Zo kan een actieve fanclub of sekte de hele stemming beïnvloeden.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 28 mar 2006 16:48

Uw wijsheid en inzicht zijn ondoorgrondelijk, o uwe sjacherijnheid |:)|
..

Collateral

Berichtdoor Collateral » 03 apr 2006 01:07

Ach, Jezus heeft bij zijn intocht in Jeruzalem al te maken gehad met kleingelovige hosannaroepers, dus ik denk niet dat hij zich er kwaad om zou maken. Dat deed hij toen immers ook niet. Maar je zou het inderdaad best jammer kunnen noemen dat het digitale hosannageroep 'beloond' wordt. Of ironisch, dat klinkt wat positiever. :)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Jezus Christus, Persoon van het jaar 2006?

Berichtdoor Boekenlezer » 13 apr 2006 21:52

hmvisscher schreef:Voor wie er nog niet van gehoord had... er wordt dit jaar opnieuw een verkiezing “Persoon van het jaar” georganiseerd. Het zou geweldig zijn als Jezus Christus tot de Persoon van het jaar 2006 verkozen wordt!

Persoonlijk vind ik dit een kans bij uitstek om te laten zien Wie er écht en alleen belangrijk is. Wanneer Jezus tot de Persoon van het jaar 2006 verkozen wordt, zal dit waarschijnlijk via de media worden gecommuniceerd. Veel mensen zullen de Naam van Jezus horen.

Breng je stem uit op :

http://www.persoonvanhetjaar.nl/genomineerden/index.php?letter=c&jaar=2006&p

(mocht dit niet werken ga dan naar www.persoonvanhetjaar.nl en scrol naar onder en klik op C waar je onder "volgende" de naam Christus, Jezus vindt).

Gods zegen!

Hmm, dat zijn nou echt van die acties waar ik echt helemaal nìks voor voel en helemaal nìks mee heb! p:)q Ik vind het van dat stunterige popi-gedoe.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Terug naar “Archief”