Christen zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 26 aug 2003 08:27

Tuurlijk gaat het over je eigen leven, maar het ging over het ja of nee zeggen....lees het eerste berichtje even!! Wat ik hierboven bedoelde ging wel ergens anders over.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 aug 2003 08:29

Ikke21 schreef:Tuurlijk gaat het over je eigen leven, maar het ging over het ja of nee zeggen....lees het eerste berichtje even!! Wat ik hierboven bedoelde ging wel ergens anders over.

ik had alles al gelezen hoor, maar nog snap ik het niet... waar ging het daarboven over dan? hmm tzal wel aan mij liggen

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 26 aug 2003 08:30

In het eerste berichtje gaat het over het ja of nee zeggen in de situatie die daar omschreven staat en hier net boven stond, Nu ja of nee zeggen tegen God.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 aug 2003 08:32

oké ik snap het ... maar het blijft ja of nee zeggen tegen God ... ik denk dat je in alle situaties dat moet doen.. en dat het ook lang niet altijd makkelijk is om ja te zeggen, maar doe het wel!!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 28 aug 2003 14:29

Op het forum van OSW heb ik hem ook geplaatst, leuk om te zien dat er zo verschillende antwoorden gegeven!!!

Jozz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jozz » 28 aug 2003 14:41

Het lijkt me heel moeilijk, maar ik zou denk ik toch ja zeggen. Voor hetzelfde geld zeg je nee en schieten ze je alsnog dood. :|
Afbeelding

xgnoom
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor xgnoom » 28 aug 2003 19:59

't Lijkt me ook heel moeilijk. Ik denk dat de echte waarheid naar boven komt als je echt voor deze keuze gesteld wordt en niet eerder. Ik vind het wel makkelijk om stoer te zeggen dat je God niet mag verloochenen en dus zeker ja zal zeggen... wacht maar tot je in de loop kijkt...

Vrees hen dan niet die wel het lichaam maar niet de ziel kunnen doden...
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 29 aug 2003 12:40

net als petrus eigenlijk. die zei ook dat hij Jezus niet zou verloochenen, maar voordat de haan 3x kraaide heeft ie Jezus 3 maal verloochent.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 10 sep 2003 09:37

Stel je voor dat jou het volgende overkomt:

Op een morgen tijdens een kerkdienst zijn 2000 christenen verrast om 2
mannen te zien, die van hoofd tot voeten in het zwart gehuld zijn en
machinegeweren dragen. En van de mannen roept: "Iedereen, die bereid is om een kogel voor Christus door zijn lichaam te krijgen: blijf staan waar je staat!" Meteen vluchten het koor, de diakenen, en de meeste van de aanwezigen. Van de 2000 blijven er ongeveer 20 staan. De man, die gesproken had, trekt zijn zwarte kleding uit, kijkt naar de prediker en zegt: O.K. pastoor, ik heb alle huichelaars ontmaskerd! Nu kunt u met uw dienst beginnen. Ik wens u een mooie dag!

En de beide mannen draaien zich om en vertrekken.

Merkwaardig, hoe makkelijk mensen God verloochenen en zich erover
verwonderen waarom de wereld naar de hel gaat.

Merkwaardig, dat wij geloven kunnen wat er in de krant staat maar twijfelen aan de Bijbel.

Merkwaardig, dat iedereen in de hemel komen wil en dan ook maar aanneemt dat ze niet hoeven te geloven, te denken, te zeggen en te doen wat er in de Bijbel staat.

Of is dat te beangstigend?

Merkwaardig, hoe iemand zeggen kan: "Ik geloof in God", maar desondanks ook nog de duivel volgt. (die, tussen haakjes, ook in God "gelooft")

Merkwaardig, hoe het obscene, vulgaire, gewelddadige, en occulte vrij de
cyberspace passeren kan, maar een openlijke discussie over Jezus in de
scholen en werkplaatsen onderdrukt wordt.

Merkwaardig, nietwaar?

Merkwaardig, dat je in vuur en vlam kan staan voor God in de kerkdienst,
maar de rest van de week een onzichtbare christen bent.

Raar, dat ik me meer bezorgd maak over wat de mensen over mij denken, dan wat God van mij denkt.

Dit mailtje kreeg ik net, het zette me eigenlijk wel tot nadenken!!!

MisterKnife
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor MisterKnife » 10 sep 2003 15:49

Ik denk dat ik zo ver ben dat ik wel ja zal zeggen. Ik weet dat ik bij Hem zal komen als ik nu zou sterven

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 10 sep 2003 19:00

Ik vind het best moeilijk. Doodschieten gaat nogal snel, dan heb je geen pijn. Zeg ja, en je bent er geweest.

Stel voor, je word vastgebonden en je been word centimeter voor centimeter doorgezaagd. Dat is ff wat anders! Dat is puur martelen. Zou je dan nog zo snel ja zeggen?

Ik vind het een hele mooie gedachte om ´ja´ te zeggen. Dan belijdt je je geloof zeker. Maar ik weet niet of ik wel ´sterk´ ben.

Gelukkig leven wij in een vrij land
Dus, dat.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 sep 2003 19:06

dE bAdEeND schreef:
Gelukkig leven wij in een vrij land

ja in amerika leven ze ook in een vrij land.. maar ook daar is het gebeurt dat mensen met een pistool bedreigt werden en hun gevraagd werd of ze geloofden of niet

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 10 sep 2003 19:12

oke.

Maar hier gebeurt dat (nog) niet. En daar mag je best gelukkig om zijn.

Ik wie niet wie hier wel eens in de krant kijkt of op teletekst. Maar in landen zoals China, word je echt vervolgt als je christen bent. Politie Agenten daar bedenken dan de vreselijkste martel-methodes om jou te straffen als christen. En als je dat leest wat allemaal, echt verschikkelijk...

Je hebt ook zo´n spreuk. Het bloed der martelaren is het zaad der kerk. Terwijl in China die mensen vervolgd worden, breidt het Christendom er wel uit. In Nederland zijn we vrij, maar hier gelooft niemand meer. Wij zijn gewoon té verwend. De mensen hier hebben het zo goed, dat ze God helemaal niet meer nodig hebben.

Dat denk ik weleens.
Dus, dat.

Terug naar “Archief”