Seks binnen het huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 23 feb 2006 21:10

En dan is het nog heel persoonlijk...
Wat voor de één te ver is, is dat voor de ander niet.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 feb 2006 21:18

André schreef:
Aragorn schreef:Erg lullig van de vriend van Miep is dat. Echter, ook getrouwde mannen en vrouwen doen dat en ook ook ongetrouwde mannen en vrouwen die geen seks gehad hebben. So what's the difference?
Die kunnen ook psychische problemen krijgen.
Of begrijp ik je nu verkeerd?

Inderdaad. (je begrijpt me niet verkeerd dus :) )

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 23 feb 2006 21:26

Lalage schreef:@Corine: Ik had het er laatst met een paar mensen van m'n studentenvereniging nog over dat we het eigenlijk niet vaak over seks hebben (al verschilt dat per persoon/kring) en als we het er al over hebben, dan in hele bedekte termen. Het resultaat is dat iedereen het wiel opnieuw moet uitvinden. In de vragenrubriek van refoweb wordt een paar keer per week gevraagd hoe je er nou achter komt hoe ver je mag gaan als je verkering hebt. Als we dit onderwerp nou eens open zouden gooien, en dat hoeft heus niet pikant te zijn, dan zouden er minder stellen hier zo mee worstelen. Er zijn zoveel mensen die te ver gaan en dan bedoel ik niet meteen gemeenschap, maar er dichtbij kan ook te ver zijn als je later weer met iemand anders zo intiem bent.

Daar heb je wel gelijk in, en je kan dit onderwerp best opengooien, vind ik ook soms best nuttig, maar dan toch in de zgn "bedekte" termen blijven spreken. Ik bedoel, iedereen weet dan ook nog waar men over spreekt.

Ik dat het heel persoonlijk ligt wanneer iets té ver is. Dit zal ook wel altijd een grijs gebied blijven. Niemand kan zeggen waar de grens ligt.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 23 feb 2006 21:35

Waarom moet het toch altijd zo benepen?
Wat is er mis mee dingen bij de naam te noemen?

Dat valt me ook altijd zo op bij m'n ouders.
Die kunnen echt een uur tegen seks voor het huwelijk praten en het woord niet één keer laten vallen...
Knap hoor...

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 23 feb 2006 21:52

Javaca schreef:Waarom moet het toch altijd zo benepen?

Die kunnen echt een uur tegen seks voor het huwelijk praten en het woord niet één keer laten vallen...
Knap hoor...

Tis maar wat je onder benepen verstaat. Tegenwoordig moet alles maar benoemd worden, vind ik ook niet nodig.

André

Berichtdoor André » 23 feb 2006 22:03

Knap hoor...
Ik vind het knap van je om daar een uur naar te willen luisteren, terwijl je je eigen mening al klaar hebt en jezelf ook wilt verantwoorden naar God m.b.t. dit onderwerp

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 feb 2006 22:05

Waarom niet? Dat komt de helderheid en begrijpelijkheid wel ten goede en het dient geen enkel doel om er maar ingewikkeld omheen te praten toch?

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 23 feb 2006 22:27

Knap hoor...
Ik vind het knap van je om daar een uur naar te willen luisteren, terwijl je je eigen mening al klaar hebt en jezelf ook wilt verantwoorden naar God m.b.t. dit onderwerp

Dat wil ik ook niet...
Hoor het verhaal aan, knik twee keer en ga vervolgens m'n eigen gang...
Ze vonden het bijvoorbeeld niet goed dan Esra en ik bij elkaar blijven slapen.
Met wat we doen en laten hebben m'n ouders niets te maken. De enige die daar wat mee te maken hebben zijn God, Esra en ik.

Tis maar wat je onder benepen verstaat. Tegenwoordig moet alles maar benoemd worden, vind ik ook niet nodig.

Je lijkt m'n moeder wel...

Aragorn schreef:Waarom niet? Dat komt de helderheid en begrijpelijkheid wel ten goede en het dient geen enkel doel om er maar ingewikkeld omheen te praten toch?

Idd
Waarom om de hete brij heendraaien?

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

Willard
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Willard » 23 feb 2006 23:25

Ik proef hier heel veel frustratie...
Durven twijfelen getuigt van een groot geloof

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 feb 2006 09:08

argh sjit m'n hele getypte verhaal weg! Nouja misschien was het ook niet zo boeiend. Ik wilde zeggen dat wij altijd braaf apart sliepen bij m'n ouders thuis, ze dachten in het begin dat wij dat altijd deden. M'n vader toen wij op vakantie gingen: 'Maar je slaapt toch altijd op de bank?' Euh... nee? En ik ben nu toch ook niet zwanger? Dus het gaat heus wel goed hoor pap! Anyway: zo'n ramp is het niet om apart te slapen, als je bij je ouders in huis bent. Het wordt anders als ze zich gaan bemoeien met wat er gebeurt op je kamer als je de deur al uit bent. Dat is toch echt je eigen zaak.

Ik heb wel respect voor mensen die apart slapen omdat ze denken dat het anders misgaat.

Maar als je getrouwd bent, mag je gezellig samen in een groot bed slapen. Jippie! (Volgens mij zijn de stellen waarbij er nooit eentje op de bank/in de logeerkamer gaat slapen omdat de anders snurkt ofzo een uitzondering.)

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 24 feb 2006 15:04

Corine schreef:

Knap hoor...

dat wat nodig is hé

mijn mening is dat openheid niet ergens omheen draaien is!

juist communiceren is ook benoemen wat je denkt en kunnen benoemen wat je voelt!

dit zal jou volgende vraag opleveren maar je hoeft toch alles niet te benoemen je begrijpt het toch ook wel zonder!?

het is mischien niet altijd nodig maar je moet geen taboe krijgen op woorden! en dat is denk ik het uitgangspunt als je getrouwd ben ben je geheel helemaal van elkaar daar groei je naar toe dus je hoeft echt niet alles in een keer te kunnen benoemen

toch verhelderd benoemen ook het moeilijkste met schroom en respect voor de ander het communiceren en de eenheid zoals je ben/word!

gr Mondriaan

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 24 feb 2006 15:05

Corine schreef:

Knap hoor...

dat wat nodig is hé

mijn mening is dat openheid niet ergens omheen draaien is!

juist communiceren is ook benoemen wat je denkt en kunnen benoemen wat je voelt!

dit zal jou volgende vraag opleveren maar je hoeft toch alles niet te benoemen je begrijpt het toch ook wel zonder!?

het is mischien niet altijd nodig maar je moet geen taboe krijgen op woorden! en dat is denk ik het uitgangspunt als je getrouwd ben ben je geheel helemaal van elkaar daar groei je naar toe dus je hoeft echt niet alles in een keer te kunnen benoemen

toch verhelderd benoemen ook het moeilijkste met schroom en respect voor de ander het communiceren en de eenheid zoals je ben/word!

gr Mondriaan

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 24 feb 2006 15:11

So, na drie keer was het wel duidelijk.. :mrgreen:

Maar ik denk dat je de gedachte achter mn reacties niet goed hebt begrepen of je hebt niet terug gelezen..

Het is voor mij ook geen probleem dingen te benoemen en te bespreken met mijn man, maar het feit dat er hier openlijk gesproken word over hoe en wanneer en waarom je gemeenschap hebt, dat is volgens mij niet nodig.

Hopelijk is het nu duidelijk, anders is het pech..
8)

kort
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kort » 27 feb 2006 13:31

Ik kan me goed vinden in de mening van Corine. Ook ik ben al een aantal jaar getrouwd. Met mijn man kan ik alles bespreken gelukkig :wink: . Maar om nou al je intieme zaken zomaar op het forum te gooien: ik denk dat dat wel erg ver gaat. Tenminste: voor mij. Ik denk ook, als je alles gaat benoemen, het toch ook een beladen onderwerp kan zijn. Ook dan kan het nieuwsgierigheid opwekken denk ik.
Misschien een beetje gekke vergelijking, maar er zijn veel mensen die wel open over seksualiteit willen praten, maar zodra je over hun persoonlijke geloof begint, zijn ze stil.

Waarom wel over seks, maar niet je persoonlijke geloof?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 feb 2006 13:36

@kort: ik praat liever over m'n geloof dan over seks ;)
Quote dan 's iets dat je te ver vindt gaan hier?

Terug naar “Archief”