Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Bij een pc-school hoef je niet de drie formulieren te ondertekenen lijkt mij. Of bedoel je dat ook niet? Er zat bij ons op school trouwens wel verschil tussen de docenten, de ene zong twee keer per dag psalmen en de ander zelden.
paprikameisje2 schreef:Heb je opeen andere pabo gezeten als gouda, beland je brief direct in de prullebak.
Technico schreef:Hmmm, als ik je verhaal zo lees, knappen ze eerder af op jou manier van benaderen, in plaats van te kijken op welke Pabo je gestudeerd hebt.
Het idee van 'vragen wat een school jou te bieden heeft' is een manier van solliciteren die op dit moment in het algemeen erg gewaardeerd wordt, maar volgens mij niet zo heel erg binnen reformatorische kringen.
Ik vraag me af hoe ze reageren als je je iets minder assertief opstelt.
Ik gooi zomaar wat erin hoor, ik wil je nergens van beschuldigen ofzo.
Hoe kom je tot de conclusie dat ze echt afknappen op je opleidingsplek?
Smurffie schreef:Raido.![]()
Ik begrijp best dat ze selecteren op bepaalde opleiding bij een bedrijf. Als ze in een advertentie HAVO wensen, ga je úberhaubt al niet solliciteren met je VBO, bijv. Maar Pabo is Pabo, punt.
(Hehe, ik heb ooit ook nog bij een groentezaak gewerkt, waarvan de eigenaar vond dat de motivatie en vaardigheid van de werknemers vér beneden peil was. ''In het vervolg neem ik alleen nog maar mensen aan met mínstens Havo-niveau'' zei hij. Toen vroeg ik me af welk niveau híj wel niet had, om te denken dat mensen met een Havo niveau in een groentezaak zouden willen werken.. Dat zei ik hem dan ook, maar hij was er vollop van overtuigd dat dat wel ging lukken. Uiteindelijk kwam er dan een nieuw meisje; IVBO, die andijvie niet van spinazie kon onderscheiden. (Niet minderwaardig bedoelt tegenover haar overigens, ze leerde redelijk snel))
Offtopic, maar ik vond het wel vermakelijk toen.
Smurffie schreef:Ik heb op dit moment een ongelovige baas en het is de beste die ik ooit gehad heb.
Lorijntje schreef:Dan verkeer ik gewoon 24 uur per dag in reformatorische kringen.
Debor@ schreef:Smurffie schreef:Ik heb op dit moment een ongelovige baas en het is de beste die ik ooit gehad heb.
Eensch.Lorijntje schreef:Dan verkeer ik gewoon 24 uur per dag in reformatorische kringen.
Je hebt m'n zegen, maar ik blijf liever 50 jaar bij mijn huidige niet-christelijke werkgever dan 1 maand bij een christelijke toko. Maar goed, dat is natuurlijk gebaseerd op mijn eigen ervaringen.
Ze zeggen datn soms er ook ngo bij, als je spuugt op onze gezindte moet je in iedergeval niet komen werken... Dan denk ik: Halloowww. waar hoor ik dan zelf bij? Ik snap da tn iet helemaal, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Zijn hier nog mensen die mij dat uit kunnen leggen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten