Muziek op Bruiloft ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

maarten83
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maarten83 » 01 feb 2006 23:20

Verder vind ik de Laurenskerk in Rotterdam een heel mooie kerk om te trouwen of de Nieuwe Kerk in Delft, want aan beide kerken heb ik mooie herinneringen :)

Nieuwe kerk in Delft is evenals de Laurenskerk wel een grote kerk. Als je ziet dat zo'n kerk 's zondags al niet echt vol zit, dan tijdens een trouwdienst al helemaal niet. Dan is het wel een erg lege ruimte. Maar idd wel mooi, als je dan ook nog in het stadhuis in Delft trouwt kun je het carrilon laten spelen als je naar de kerk loopt.
Laatst gewijzigd door maarten83 op 01 feb 2006 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 01 feb 2006 23:23

Pelgrim kerk in delfshaven...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 feb 2006 23:38

Ik vind best wel een verschil zitten in een band (incl HARDE muziek, niet de zachte muziek meegerekend) en piano ofzo.

Ik vertelde net in de auto dat ik op mijn bruiloft wilde dansen. (mijn vriend kan heel goed stijldansen, en per september gaan we er samen op). Mijn moeder vond het niet zo'n goed idee. Er zouden zich veel mensen niet echt raad weten met de situatie en dat lijkt me ook niet alles.

Tja, ben blij dat ik er allemaal nog een tijdje over na kan denken, want het lijkt me allemaal wel ingewikkeld :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

topkok

Berichtdoor topkok » 01 feb 2006 23:54

nu ik ff mijn mening!!

ik wil zekr wel muziek op mijn bruiloft en dansen natuuk!! weet je hoe vet dat is!!:D:D en relaxt, dansen kan ook met piano of orgel:P maar ik wil het wel een beetje in de iets hardere categorieen:D:D maybe 3 zalen:D:D

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 01 feb 2006 23:57

topkok schreef:nu ik ff mijn mening!!

ik wil zekr wel muziek op mijn bruiloft en dansen natuuk!! weet je hoe vet dat is!!:D:D en relaxt, dansen kan ook met piano of orgel:P maar ik wil het wel een beetje in de iets hardere categorieen:D:D maybe 3 zalen:D:D

jij kán helemaal niet dansen op je bruiloft, jij moet koken. 8)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 02 feb 2006 01:09

Ik mag toch zeker wel vermelden dat ik een stemmig rooms kapelletje verkies boven een zeer eentonige ger.gem kerk? Of moet ik nu vrezen voor pek en veren, en in de bolderkar voortgetrokken te worden door een refo enclave????
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

André

Berichtdoor André » 02 feb 2006 01:16

Ik mag toch zeker wel vermelden dat ik een stemmig rooms kapelletje verkies boven een zeer eentonige ger.gem kerk? Of moet ik nu vrezen voor pek en veren, en in de bolderkar voortgetrokken te worden door een refo enclave????
Het gaat jou wsl ook niet om de locatie maar meer om waarom je Gods zegen vraagt over je huwelijk?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 feb 2006 01:44

boven een zeer eentonige ger.gem kerk?

Dit klinkt al weer beter als; 'oersaaie rete degelijke refo kerk'.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 feb 2006 09:11

hmz, dat vind ik wel een reele angst: dat je een preek krijgt die je totaal niet bevalt. Maar je kunt 't toch bespreken van tevoren? Ik heb in een commissie voor themadiensten gezeten en daarmee hadden we altijd behoorlijk veel invloed op de preek. De dominee gebruikte veel van wat wij hadden gezegd in z'n verhaal. Daardoor sprak het dan ook meer mensen aan. Wij hebben voor onze bruiloft al een thema bedacht en dat moet ook zeker in de preek naar voren komen. Dan duw je de dominee dus al aardig een bepaalde richting in :)

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 02 feb 2006 09:52

Spons In hoeverre in al deze gevallen. laten ouders je los .. je staat op het punt om officieel zelfstandig te worden .. dus los van je ouders.. met je eigen keuzes en je eigen verantwoording tegenover je toekomstige vrouw maar ook tegenover God. Jij hebt die verantwoording af te leggen.

Het lijkt me zo dat je geen verantwooordign af hoeft te leggen tegenover je (schoon) ouders.

Daarom vindt ik het zo raar dat ouders soms van die gekke dingen doen als je gaat trouwen.

Ik denk dat het als ouders heel belangrijk is om je kinderen al veel eerder los te laten, en al ver voor het huwelijk ze zelfstandig te laten worden. Vaak is de trouwdag de officiele dag van zelfstandig worden, van het loslaten van ouders, waardoor je nog net op het randje zit die dag.

Spons Zo kom ik uit de hervormde kerk en mijn vrouw uit de GG. Waar zij zich niet thuis voelde en al tijdje op zoek was waar ze naar toe wou gaan. Het komt er op neer dat we samen een kerk hebben gekozen waar wij ons thuis voelen. Schoonouders zijn het er niet mee eens en sturen als je verhuis alvast door dat ze van de GG in plaats X naar de GG in plaats Y gaat.. ja ho even dus niet... (ja dochterlief is al 10 jaar het huis uit. )

het ging zelfs zo ver dat de attestatie is tegengehouden. Kijk dat je als ouders het liefste ziet dat je kinderen in een bepaalde stroming / levensvorm blijven kan ik me voorstellen maar om op zo'n manier de stempel op de bruiloft en kerkelijke inzegening te zetten vindt ik heel erg en totaal niet getuigen van respect voor je dochter en schoonzoon.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn (die soort gelijke dingen meemaken ) dan tegen een bepaalde stroming gaan aanschoppen.

Dit herken ik, mijn moeder blijft nog steeds weg op gebeurtenissen die niet met haar denken overeenkomen (ben al 14 jaar het huis uit).

b.v. Het begon al op mijn eerste trouwdag. Dus zoveel mogelijk rekening gehouden met wensen van de ouders. Maar... het houdt dan nooit meer op....
Ze bleef weg bij het dopen van mijn kinderen, omdat ik t.v. in huis had.

Toen ik voor de 2e keer trouwde, hebben we geen feest gehouden, alleen in het gemeentehuis die dag, en op een andere dag in de kerk, dus kón er ook geen commentaar komen (was niet de reden trouwens voor geen feest) maarja hoe moet je dan als ouder je ongenoegen laten blijken? : m'n moeder bleef gewoon weg! Voor de kerkdienst hebben we niet eens een uitnodiging gestuurd. Maar ook daarna was m'n man niet welkom bij m'n moeder thuis.... Nu wel trouwens.... ik bleef gewoon zelf ook weg, en liet niets van me horen. Niet dat ik dan echt naar huis ga rennen ofzo, de lol is er wel af.

heb zelf op dit punt ook niet veel met de GG maar wel geleerd dat de jongeren (ja jullie dus ) niet allemaal zo halsstarig zijn als de ouders.. )

waarom wordt muziek nou altijd geassocieerd met wereldvormigheid.. kennelijk kijkt men niet verder dan hun oogkleppen en dat is wel eens jammer . toon respect voor je kinderen en zij tonen het terug. ook al zullen beide partijen het niet eens zijn met elkaar op bepaalde vlakken maar ga niet ten koste van alles je kind te behouden tot de enige ware kerk des heren want dan heb je grote kans dat je je kind de kerk uit jaagt.. of in ieder geval een hele andere kant op..

Precies, toon respect, als mijn moeder zo graag psalmen op haar verjaardag wil zingen, zing ik toch ook uit volle borst mee, al zitten er op die verjaardag ook familieleden die niet geloven en zich zeer ongemakkelijk voelen?
"Door Uw Wil te doen, leer ik om vrij te zijn"

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 feb 2006 10:18

Harriette schreef:Ik denk dat het als ouders heel belangrijk is om je kinderen al veel eerder los te laten, en al ver voor het huwelijk ze zelfstandig te laten worden. Vaak is de trouwdag de officiele dag van zelfstandig worden, van het loslaten van ouders, waardoor je nog net op het randje zit die dag.

Ik denk dat het gezonder is als je eerst op jezelf gaat wonen, dat je ouders je dan al loslaten en dat je later pas trouwt (als je een tijdje op jezelf hebt gewoond en weet wat het is om een huishouden te runnen). Mijn ouders zijn gelukkig erg goed in loslaten :) Vanaf m'n 18de ongeveer hoefde ik alleen te laten weten of ik kwam eten en of ik kwam slapen. Al vroeg m'n pa soms wel of ik nog ging slapen als ik om 2 uur nog achter refoweb zat ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 feb 2006 12:27

Ik denk dat het als ouders heel belangrijk is om je kinderen al veel eerder los te laten, en al ver voor het huwelijk ze zelfstandig te laten worden. Vaak is de trouwdag de officiele dag van zelfstandig worden, van het loslaten van ouders, waardoor je nog net op het randje zit die dag.

Ja, dat zit er misschien ook wel achter ja. Daar hebben veel ouders toch moeite mee.
Maar ondanks dat ik nu al wel voor het grootste gedeelte zelfstandig ben en ze niet veel invloed meer proberen uit te oefenen op mij, weet ik wel dat ze het nog steeds niet léuk zouden vinden als ik een bruut metalfeest zou geven oid op m'n trouwdag.

Ouders die wegblijven enzo zijn gewoon achterlijk, die tonen daarmee ook geen liefde dus hoef je zelf ook niet meer rekening met hen te houden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 feb 2006 12:29

Overigens, wat betreft topcock en de andere mensen met wilde dansplannen: het moet natuurlijk wel bij je passen. Als je normaal gesproken nooit danst of nooit jazz luistert of whatever is het ook nogal een rare vertoning als dat op je bruiloft opeens wel moet.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 feb 2006 13:23

Aragorn schreef:Overigens, wat betreft topcock en de andere mensen met wilde dansplannen: het moet natuurlijk wel bij je passen. Als je normaal gesproken nooit danst of nooit jazz luistert of whatever is het ook nogal een rare vertoning als dat op je bruiloft opeens wel moet.

Helemaal mee eens.
Al vind ik bruiloften sowieso vaak 'onechte' vertoningen: bruidjes in jurk die daar anders van gruwen, en de bruidegom strak in het anders gehate pak en dat soort dingen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 feb 2006 13:27

Dat is wel een probleem ja, dat ik de meeste trouwjurken foeilelijk vind ;) En die ik wel mooi vind, passen vaak niet bij me. Maar ik heb wel iets in m'n hoofd, het gaat wel goed komen, ik ga wel in jurk hoor! Eigenlijk vind ik dat Borkdude op z'n kisten moet, maar ik denk dat z'n moeder daarvoor een stokje gaat steken. En dat is dan ook niet zo'n ramp.

Terug naar “Archief”