Vragen voor script school

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

rens278
Verkenner
Verkenner

Vragen voor script school

Berichtdoor rens278 » 19 okt 2024 11:20

Hi allemaal,

Ik hoop dat deze post is toegestaan.

Ik kom uit een dorp wat grenst aan de Bijbelgordel en heb dus veel gereformeerde mensen letterlijk fysiek om mij heen, maar niet in mijn persoonlijke omgeving. Mijn vader is katholiek opgevoed en mijn moeder hervormd, maar beiden staan ze eigenlijk maar half in hun geloof, wat deels de reden is dat ik geen 'echte' christelijke opvoeding heb gehad. Ik zat op een christelijke basisschool, had een kinderbijbel en bad vaak toen ik kind was, maar verder dan dat gaat mijn persoonlijke ervaring met het christendom niet echt. Ik zou mezelf inmiddels als agnostisch beschrijven. Ik vind het daarom moeilijk om zicht te krijgen op gereformeerde gebruiken, gebeden, etc.

Ik ben een filmstudent, en ben een korte film aan het schrijven waarin het gereformeerde geloof een rol speelt. Zoals je vast begrijpt ben ik dus heel erg op zoek naar hoe ik het gereformeerde geloof goed kan weergeven - gewoon in de kleine dingen. Hoewel ik niet gelovig ben, heb ik veel respect voor mensen die dat zelf zijn en het geloof zelf. Ik vind het daarmee belangrijk dat ik accuraat ben in hoe ik het gereformeerde geloof in mijn film neerzet.